// چهار شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۰

فیلم هایی که حال شما را خوب می کنند

در این مطلب قرار است به فیلم‌های نشاط‌آور بپردازیم. با زومجی همراه باشید.

 این فهرست قرار است بهترین فیلم‌های نشاط‌آور و حال‌خوب‌کن را به شما معرفی کند. فیلم‌هایی که با استفاده از کمدی، رومنس یا فانتزی می‌توانند فضایی دوست‌داشتنی و مثبت را به مخاطبان ارائه دهند. از انیمیشن‌های کودکانه و خوش‌ساخت تا فیلم‌هایی نظیر «زندگی زیباست». البته سخت می‌شود فیلمی را پیدا کرد که به معنای واقعی کلمه نشاط‌آور باشد. علی‌الخصوص در سینمای امروز که برخی از فیلم‌ها حتی هدف و مقصود خودشان را هم از دست می‌دهند.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

هر شخص بنا بر سلیقه و دیدگاهش،‌ می‌تواند چیزهایی را در فیلم‌ها پیدا کند که به‌سادگی حالش را خوب می‌کند. چیزهایی که می‌توانند کاملا شخصی باشند. در این مطلب سعی کرده‌ایم به فیلم‌هایی بپردازیم که به احتمال زیاد می‌توانند حالتان را خوب کنند. آن هم در این وضعیتی که تمام غم و اندوه بر سرمان آوار شده است. این فیلم‌ها شاید بتوانند برای شما نشاط‌آور و حال‌خوب‌کن باشند.

 

life is bieutiful

۱۰: Life is Beautiful

زندگی زیباست (۱۹۹۷)

کارگردان: روبرتو بنینی

نویسنده: روبرتو بنینی، وینسنتو سرامی

بازیگران: روبرتو بنینی، جورجیو کانتاراینی

آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶ | راتن تومیتوز: ۸۰

فیلمی نشاط‌آور آن‌ هم در زمان جنگ جهانی دوم. تنها روبرتو بنینی می‌توانست از دل تاریکی یک همچین فیلم شادی‌آوری بسازد. سکانس‌هایی در فیلم وجود دارد که واقعا جادویی‌اند. داستانی که پیرامون کمپ‌ها و نزاع میان یهودی‌ها و آلمانی‌ها و در کل پیرامون آن فضای تاریک به تصویر کشیده می‌شود، دیگر شاید جایی برای کمدی نداشته باشد ولی بنینی به‌خوبی توانست یک فیلم به‌یادماندنی بجا بگذارد. بنینی برای این فیلم اسکار گرفت و کاملا شایسته‌ی همچین جایزه‌ای بود. پرفورمنس زیبای بنینی جذابیت فیلم را چندین برابر می‌کند. جدیدا او در فیلم پینوکیو ظاهر شده که واکنش‌های بسیار خوبی را دریافت کرده است.

forrest gump

 ۹: Forrest Gump

فارست گامپ (۱۹۹۴)

کارگردان: رابرت زمیکس

نویسنده: اریک روث

بازیگران: تام هنکس، رابین رایت، سالی فیلد

آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸ | راتن تومیتوز: ۷۱

 قطعا زمانی‌که به فیلم‌های نشاط‌آور اشاره بکنیم، فارست گامپ از اسم‌هایی است که بلافاصله به ذهنمان خطور می‌کند. حضور قدرتمند تام هنکس و بازی دوست‌داشتنی او، کارگردانی فوق‌العاده‌ی رابرت زمیکس، موسیقی متن بسیار زیبا و گوش‌نواز فیلم، همگی در خدمت روایت یک داستان پر فراز و نشیب و نشاط‌آور عمل می‌کنند. فارست گامپ در طول فیلم با شخصیت‌های زیادی آشنا می‌شود و تمام این شخصیت‌ها به جذابیت روایت فیلم می‌افزایند. به همین دلیل است که شخصیت‌پردازی فیلم را می‌توان عالی تلقی کرد، تمام شخصیت‌هایی که در فیلم می‌آیند و می‌روند، هر کدام تاثیر خاص خودشان را روی فیلم می‌گذارند. 

crazy stupid love

۸: Crazy Stupid Love

دیوانه، احمق، عشق (۲۰۱۱)

کارگردان: گلن فیکارا، جان ریکوئا

نویسنده: دن فوگلمن

بازیگران:‌ استیو کارل،‌ رایان گاسلینگ، اما استون

آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۴ | راتن تومیتوز: ۷۹

وقتی استیو کارل (یا مایکل اسکات خودمون!) در فیلمی کمدی و رمانتیک حضور داشته باشد، باید آن فیلم را دید و تنها از پرفورمنس کارل لذت برد. یک فیلم طنز و حال‌خوب‌کن که واقعا آدم را می‌خنداند. کاراکترهای فیلم همه متناسب با بازیگر نقش‌شان به تصویر کشیده شده‌اند. اما استون و رایان گاسلینگ هم کارل را همراهی می‌کنند و بار کمدی را همه با هم به‌دوش می‌کشند و این یکی از ویژگی‌های مثبت فیلم است. این فیلم را به‌سادگی می‌شود چندین بار تماشا کرد و باز هم از دیدنش لذت برد و خندید. از معدود فیلم‌های رمانتیک-کمدی آمریکایی امروزیست که مسیرش را گم نمی‌کند و با طنز قدرتمندش داستان فیلم را روایت می‌کند. 

amelie

۷: Amelie

آمِلی (۲۰۰۱)

کارگردان: ژان پی‌یر ژونه

نویسنده: گیوم لورن

بازیگران: اودره توتو، سرژ مرلان، متیو کاساوتیس

آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳ | راتن تومیتوز: ۸۸

یک فیلم فرانسوی خوش‌رنگ و دوست‌داشتنی. حتما موسیقی‌متن شاهکار فیلم را شنیده‌اید. فضای فیلم در پاریس می‌گذرد و اگر فیلمی در پاریس ساخته بشود، پس حتما باید منتظر جنبه‌ی عاشقانه‌ی فیلم هم باشیم. خانمی جذاب و رمانتیک در این فیلم سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند به سایر کمک کند و حس خوبی داشته باشد. بسیاری از مخاطبان، این فیلم را به کسانی توصیه کرده‌اند که از تنهایی رنج می‌برند و می‌خواهند از این حال‌و‌هوا بیرون بیایند. انگار که جادوی فیلم تنهایی انسان‌ها را از بین می‌برد. بله، برای تماشای این‌نوع فیلم‌ها، باید تا این اندازه خوشبین بود. حتی اگر حقیقت نداشته باشد.

paddington

۶: Paddington 2

پدینگتون ۲ (۲۰۱۷)

کارگردان: پل کینگ

نویسنده: پل کینگ، سایمن فارنابی

بازیگران: سالی هاوکینز، برندن گلیسون، هیو گرانت

آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۸ | راتن تومیتوز: ۱۰۰

برای دوستانی که طرفدار فیلم‌های لایو‌اکشن هستند و می‌خواهند با این نوع فیلم‌ها حالشان را خوب کنند، پدینگتون ۲ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این فیلم دنباله‌ی قسمت پیشین است که داستان آن را ادامه می‌دهد و حتی از قسمت اول هم موفق‌تر و بهتر عمل کرده است. یک کمدی حساب‌شده که هم بچه‌ها می‌توانند از آن لذت ببرند و هم دوستان بزرگسال. منتقدان واکنش بسیار مثبتی به این فیلم نشان داده‌اند و فیلم را به‌عنوان یک فیلم دلگرم‌کننده و خانوادگی تعریف کرده‌اند. پس اگر برای تماشای فیلم به حرف‌های منتقدان  اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید که آن‌‌ها هم به اندازه کافی راضی هستند. 

about a boy

۵:  About a Boy

در مورد یک پسر (۲۰۰۲)

کارگردان: کریس ویتز، پل ویتز

نویسنده: کریس ویتز، پل ویتز، پیتر هجز

بازیگران: نیکولاس هولت، هیو گرانت، ریچل ویز

آی‌ام‌دی‌بی: ۷ | راتن تومیتوز:‌ ۹۳

داستان یک مرد بیخیال و بی‌تجربه که با پسر ۱۲ ساله‌ای دوست می‌شود و در ادامه داستان با یکدیگر همراه می‌شوند. براساس یک رمان طنز نوشته نیک هورنبی که فضای روایی خودش را به فیلم انتقال داده است. فیلم درکنار کمدی سعی می‌کند وجه درام داستان را هم حفظ کند و اهمیت دوستی و صمیمیت را در اولویت قرار دهد. اینکه تا چه اندازه این دوستی ها مهم‌ و پراهمیت هستند و چقدر می‌توانند به‌راحتی زندگی یک شخص را تغییر دهند. 

jerry maguire

۴: Jerry Maguire

جری مگوایر (۱۹۹۶)

کارگردان: کامرون کرو

نویسنده: کامرون کرو

بازیگران: تام کروز، رنه زلوگر، کوبا گودینگ جونیور

آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۳ | راتن تومیتوز: ۸۳

 فیلمی کمدی-ورزشی که کسی مانند تام کروز را به‌همراه دارد که دیگر اینجا از هواپیما و ساختمان نمی‌پرد و جنبش خاصی ندارد. تام کروز در این فیلم می‌تواند حس خوب به شما بدهد و درواقع یکی از بهترین نقش‌آفرینی هایش را کارنامه‌ی سینمایی‌اش به نمایش می‌گذارد. جری مگوایر در این فیلم استعداد فوق‌العاده‌ای برای دزدی از مردم دارد که راه و روش اشتباهی را برای این کار انتخاب می‌کند. یک مرد مغرور و جاه‌طلب که تام کروز به خوبی این خصوصیات رفتاری را به تصویر می‌کشد.

la la land

۳: La La Land

لا لا لند ۲۰۱۶

کارگردان: دیمین شزل

نویسنده: دیمین شزل

بازیگران: رایان گاسلینگ، اما استون، جی کی سیمونز

آی‌ام‌دی‌بی: ۸ | متاکریتیک: ۹۴

این فیلم موزیکال و رمانتیک توسط یکی از کارگردان‌های جوان و خوش‌آتیه آمریکا ساخته شده است. دیمین شزل پس از فیلم ویپلش سراغ ژانر محبوب خودش رفته و یکی از بهترین فیلم های موزیکال ده سال اخیر را می‌سازد. موسیقی‌متن فیلم به معنای واقعی کلمه جادویی است و با جان و دل ساخته شده و بسیار گوش‌نواز است. شزل برای بار دیگر عشق و علاقه‌ی خودش را به موسیقی جز نشان می‌دهد. داستان با اینکه در تخیل و رویاهای موزیکال می‌گذرد ولی در آخر می‌بینیم که وجه واقع‌گرایانه‌ی داستان هم خودش را نشان می‌دهد.

wonderful life

۲: It’s a Wonderful Life

چه زندگی شگفت انگیزی (۱۹۴۶)    

کارگردان: فرانک کاپرا

نویسنده: فرانک کاپرا، جو اسورلینگ، فرانسس گودریچ، آلبرت هکت

بازیگران: جیمز استوارت، دانا رید، کارولین گرایمز

آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶ | راتن تومیتوز: ۹۴

فیلم‌های نشاط‌آور کلاسیک همیشه جواب می‌دهند. فیلم‌های مدرن هم می‌توانند حال ما را خوب کنند، اما سینمای کلاسیک آمریکا چیز دیگریست. مگر می‌شود این فیلم شگفت‌انگیز را از قلم انداخت؟ در این فیلم تراژیک و کمدی درکنار هم قرار می‌گیرند تا یک داستان بی‌نقص را تعریف کنند و شخصیت‌های فوق‌العاده را به تصویر بکشند. یک فیلم نوستالژیک که سینه‌فیل‌ها را هر بار راضی نگه می‌دارد. اگر شخصی به شما گفت این فیلم را توصیف کنید بگویید که توصیف این فیلم را می‌توانید در عنوانش مشاهده کنید؛ یک فیلم شگفت انگیز.

 

قبل از انتخاب اولین فیلم، به سراغ برخی فیلم‌های دیگر می‌رویم که می‌توانستند در این فهرست قرار گیرند:

  (۲۰۱۸)  Blockers

 (۱۹۸۹)  When Harry Met Sally

 (۱۹۸۸)  Big

 (۲۰۰۰)  Billy Elliot

 (۲۰۰۳) School of Rock

 

singin in the rain

۱: Singin' in the Rain  

آواز در باران (۱۹۵۲)

کارگردان: جین کلی، استنلی دانن

نویسنده: پتی کامدن، آدولف گرین

بازیگران: جین کلی، دونالد اوکانر، دبی ریندولز

آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳ | راتن تومیتوز: ۱۰۰

احتمالا شاید برخی از شما حدس زده بودید که قرار است انتخاب اولمان این فیلم باشد. خب ما برای این انتخاب دلیل داریم. آواز در باران شاید نشاط‌آور‌ترین فیلمی باشد که بتواند حالتان را خوب کند. یک موزیکال درجه‌یک که سکانس به سکانس فیلم شما را به‌رقص می‌اندازد. جین کِلی افسانه‌ای اینجا در بهترین حالت قرار دارد و هنرش را به کامل‌ترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد. داستان فیلم ساده و البته خلاقانست. درواقع داستان درباره‌ی خود سینماست. جین کلی در مصاحبه‌ای گفته که رقص شکلی از هنر محسوب می‌شود که می‌تواند احساسات را به نمایش بگذارد، با کوبیدن پا روی زمین درحالی‌که باران می‌بارد. کلی گفته است که زمانی‌که بچه بوده پا کوبیدن زیر باران را بسیار دوست داشته و زمانی‌که می‌دید باران می‌بارد، دیگر جلوی خودش را نمی‌توانست بگیرد و کنترلش را از دست می‌داد و می‌رقصید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده