نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۵

آگهی استخدام بازی Bioshock 4 ساخت این بازی برای نسل بعد را تایید می کند

آگهی استخدام بازی Bioshock 4 از انتشار این بازی برای پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس خبر داده و نوید فضایی فانتزی را برای بازی می‌دهد.

آخرین نسخه اورجینال از مجموعه Bioshock به ۷ سال پیش و عرضه بازی BioShock Infinite بازمی‌گردد. این بازی که در نسل قبل دست به تعریف استانداردها زد، در نسل حاضر فقط با نسخه‌های ریمسترشده به‌دست کاربران رسید. طبق آگهی‌های شغلی جدید اطلاعاتی اندک راجع به بازی بعدی مجموعه منتشر شده است.

اگر در جریان اخبار این مجموعه نیستید، باید بدانید که بازی جدید مجموعه بایوشاک که هنوز نامی رسمی ندارد اما با عنوان Bioshock 4 شناخته می‌شود، توسط استودیو Cloud Chamber در دست ساخت است. شرکت 2K Games که نشر بازی‌های ویدیویی را برعهده دارد، این استودیو را صرفا با هدف توسعه مجموعه Bioshock تشکیل داده است. اخیرا چند آگهی شغلی درباره نسخه جدید بایوشاک منتشر شده است که البته بعضا اطلاعاتی تکراری را به‌دست می‌دهند. 

طبق این آگهی‌ها، ساخته شدن بازی برای کنسول‌های نسل نهمی یعنی پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس تایید شده است؛ موضوعی که دور از انتظار نیز به نظر نمی‌رسید. از نکات تازه‌ای که با این آگهی‌ها به‌دست رسیده می‌توان به آن اشاره کرد که سازندگان قصد به شکل دادن «زندگی در دنیایی جدید و فانتزی» دارند. به همین ترتیب به نظر می‌رسد که در بازی جدید از مجموعه بایوشاک با دنیایی جدید سر و کار داشته باشیم و خبری از بازگشت رپچر و کلمبیا نباشد. در این آگهی‌ها همچنین مواردی عجیب نیز به چشم می‌خورد، مواردی همچون موقعیت شغلی برای هنرمندی سینمایی که در زمینه مکان و حرکات دوربین، دقت و سبک وس اندرسون را داشته باشد. باتوجه‌به انتظاراتی که از این بازی می‌رود، وجود چنین مواردی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در این آگهی‌ها همچنین اشاره شده است که بازی جدید بایوشاک روی آنریل ‌انجین ۴ ساخته خواهد شد. اما باتوجه‌به اینکه 2K پیش از این اعلام کرده که زمان زیادی تا انتشار بازی باقی مانده است و همچنین بسیاری از موقعیت‌های شغلی مناسب نیز خالی هستند، بعید نیست که ساخت بازی به آنریل انجین ۵ منتقل شود. احتمالا در یک سال آینده خبری رسمی از اینکه بایوشاک جدید چه شمایلی خواهد داشت، منتشر نشود اما حالا به‌نوعی تصویری کلی از بازی به‌دست آمده است.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده