نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

معمای Call of Duty حل شد اما حداقل نباید این هفته انتظار معرفی بازی جدید را داشت

طرفداران Call of Duty با حل معمای ARG بازی موفق شدند به وبسایتی که یک شمارنده معکوس را تا جمعه این هفته نشان می‌دهد، دسترسی پیدا کنند؛ اما منابع موثقی اعلام کردند که این تاریخ، نه به زمان معرفی بازی جدید، بلکه به آغاز مرحله‌ی بعدی این معما تعلق دارد.

بازی‌های معمایی و درون برنامه‌ای ARG یا Alternate Reality Game بازی‌هایی هستند که در خلال یک بازی دیگر و به منظور دستیابی به پاسخ یک معمای از پیش تعیین شده، تعبیه می‌شوند. به نظر می‌رسد که بازی بتل رویال و پرطرفدار Warzone نیز از همین ترفند برای رونمایی از نسخه جدید این مجموعه، یعنی Black Ops Cold War استفاده می‌کند. طرفداران Call of Duty با عبور از مرحله اول این بازی، موفق شدند تا به وبسایتی که یک شمارنده معکوس و منتهی به روز جمعه ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) را در صفحه نخست خود نمایش می‌دهد، پیدا کنند. حالا منابع موثق تأیید کردند که این تاریخ درواقع به مرحله دوم این بازی معمایی اختصاص داشته و نباید انتظار معرفی بازی را در آن داشته باشیم.

مورد دیگری که درکنار این موضوع مشخص شده، برنامه‌ریزی اکتیویژن برای انتشار یک آپدیت بزرگ به منظور معرفی نقشه‌های جدید در بازی Warzone است. آپدیتی که ظاهراً در ۶ ماهه دوم سال عرضه خواهد شد. اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر احتمال تغییر استایل نقشه Verdansk به منظور هماهنگ شدن آن با دوران جنگ سرد و همچنین رونمایی از آن به‌صورت همزمان با معرفی بازی Black Ops جدید مطرح شده بود.

جعبه هایی که اکتیویژن برای رونمایی از بازی جدید کال آو دیوتی برای استریمرها ارسال کرده است

روز دوشنبه، چیزی در حدود ۱۰۰ هزار بیننده، به‌صورت زنده مشغول تماشای استریم NoahJ456 به منظور حل معمای جدید اکتیویژن بودند. این دنباله‌ی مرموز، ابتدا با ارسال یک صندوقچه‌ی پلمپ شده به شماری از استریمرها آغاز شد. درکنار این صندوق‌ها، یک سری دفترچه منحصر‌به‌فرد نیز قرار داشت که برای هریک از این افراد، متفاوت بود. بعد از بررسی‌ این اسلایدها، مشخص شد که ترکیب آن‌ها با یک ترتیب خاص درکنار یکدیگر، بازیکنان را به سمت نقشه Summit در بازی Black Ops 4 هدایت می‌کند.

درنهایت، این پازل به یک بازی شطرنج بین روسیه و آمریکا در سال ۱۹۷۲ و همزمان با دوران جنگ سرد ختم می‌شد. با بازگرداندن حرکات انجام شده در این بازی شطرنج و تصویری که در استوری اینستاگرام استودیوی Treyarch منتشر شده بود، بالاخره وبسایتی با آدرس PawnTakesPawn.com کشف می‌شود. استودیوی Treyarch مسئولیت توسعه‌ی سری Black Ops را برعهده دارد.

در این وبسایت یک تلویزیون قدیمی با تاریخ «08-14» یا همان ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) و ساعت «۱۲:۰۰» روی نمایشگر آن دیده می‌شود. حالا می‌دانیم که مرحله‌ی بعدی فرایند رونمایی از بازی Call of Duty 2020 در این زمان به وقوع خواهد پیوست.

تلویزیون وبسایت مخفی اکتیویژن برای روند رونمایی از بازی جدید کال آو دیوتی

بازی جدید Black Ops، شامل حالت‌های اختصاصی خود از قبیل کمپین داستانی، بخش چندنفره و حالت ویژه زامبی خواهد بود؛ البته ارتباط این بازی با Warzone نیز برقرار خواهد بود. درست مثل وضعیتی که اینفینیتی وارد (Infinity Ward) برای Modern Warfare و Warzone ایجاد کرده است. این اطلاعات، از سوی یک سری منابع نزدیک به استودیوی Treyarch به خبرگزاری VGC گزارش داده شده است.

Warzone همچنان با موتور بازی‌سازی Modern Warfare به کار خود ادامه خواهد داد. ادامه‌ی روند توسعه‌ی بازی نیز با همکاری استودیوی Raven Software صورت می‌گیرد. ریون سافتور، سابقه‌ی طولانی مدتی در زمینه ساخت بازی‌های سبک بتل رویال داشته و مسئولیت توسعه‌ی بخش Blackout در بازی Black Ops 4 را نیز بر عهده داشته بود.

براساس گزارش VGC، اکتیویژن در نظر دارد تا محتوای Black Ops را با Warzone تلفیق کند. بنابراین اولین باری است که محتوای زیربرندهای این مجموعه خارج از Call of Duty Mobile با هم ترکیب می‌شوند. هفته‌ی گذشته بود که خبر توسعه نسخه جدید مجموعه‌ی کالاف دیوتی توسط Treyarch و Raven Software اعلام شد. این بازی برای عرضه در سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است.

تصویر احتمالی بازی Call of Duty Black Ops Cold War

برنامه‌های بازاریابی اکتیویژن برای این بازی به‌دلیل وضعیت نامتعادلی که در پی شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، تاحدودی به تعویق افتاده است. اما هفته‌ی گذشته بازی Warzone فاز جدید معماهای درون برنامه‌ای خود را با اضافه کردن کارت‌های جدید و اتاق قفل شده‌ی مرموزی که در استادیوم جدید نقشه‌ی بازی ایجاد شده، آغاز کرد.

اینفینیتی وارد در ادامه تأیید کرد که Warzone می‌تواند علاوه‌بر Modern Warfare با دیگر بازی‌های این مجموعه نیز ارتباط داشته باشد. در توضیحاتی که در این خصوص منتشر شده می‌خوانیم:

«واضح است که بازی‌های Modern Warfare و Warzone ارتباط تنگاتنگی باهم دارند. فکر می‌کنم این موضوع برای جامعه‌ی کاربران نیز اهمیت بالایی دارد؛ بنابراین برنامه داریم تا این رویکرد را با تمامی بازی‌های جدیدی که در ادامه عرضه می‌شوند نیز تکرار کنیم. از این طریق، فارغ از اینکه بازیکنان تمایل دارند در محیط Warzone به تجربه بازی‌های ما پرداخته یا بازی‌های اصلی سری Call of Duty را خریداری کنند، می‌توانیم به ارائه‌ی تجربیات جدید به جامعه‌ی مخاطبان خود بپردازیم. بنابراین این ارتباط به‌طور قطع ادامه خواهد داشت.»


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده