نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱

الکترونیک آرتز در سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ عملکرد موفقیت آمیزی را از خود به جا گذاشته است

الکترونیک آرتز، به‌لطف عملکرد عالی FIFA 20 ،Madden 20 و The Sims 4، سه‌ماهه‌ی قوی و موفقیت‌آمیزی را در ابتدای سال مالی ۲۰۲۱ خود تجربه کرده است.

گزارش عملکرد مالی الکترونیک آرتز در سه‌ماهه‌ی نخست سال مالی این شرکت، یک جهش قابل‌توجه را در تعداد بازیکنان سری فیفا و Madden نشان می‌دهد. EA در راستای اقدام رایجی که شرکت‌های بزرگ صنعت بازی در سرتاسر جهان انجام می‌دهند، اقدام به انتشار گزارش عملکرد مالی خود در دوره‌های سه‌ماهه‌ی سال مالی این شرکت کرده که ۱۷ درصد رشد را در میزان خالص سفارش بازی‌های این شرکت به ثبت می‌رساند.

براساس اظهارات اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر کل الکترونیک آرتز، این شرکت به‌لطف درآمد بالای مجموعه بازی‌های محبوب خود، از قبیل FIFA 20 ،Madden 20 و The Sims 4 «ده‌ها میلیون بازیکن جدید» را به شبکه کاربران خود اضافه کرده است. براین اساس، جامعه‌ی بازیکنان مجموعه‌ی FIFA در مقایسه با سال گذشته دوبرابر شده و Madden NFL نیز یک رکورد ۱۴۰ درصدی را از خود به جا گذاشته است.

نمایی از ویرجیل فندایک بازیکن لیورپول در بازی فیفا 20

بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen) مدیر امور مالی EA نیز در ادامه‌ی این گزارش، این نتایج را استثنایی و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرده است. با انتشار محتوای فصل پنجم Apex Legends نیز میزان ارتباط بازیکنان با بازی به بالاترین حد خود از زمان عرضه‌ی آن رسیده است. در سوی دیگر، The Sims 4 از استودیوی Maxis را داریم که با عبور از رقم ۳۰ میلیون بازیکن فعال، رکورد بسیار خوبی را در این مجموعه به ثبت رسانده است.

EA هم‌اکنون چندین پروژه جدید را به‌صورت همزمان در دست ساخت دارد. در بخش بازی‌های ورزشی، قسمت جدید عناوین محبوب این شرکت یعنی FIFA 21 ،UFC 4 و Madden 21 را داریم؛ درحالی‌که از سوی دیگر، Motive Studios درحال تکمیل فرایند ساخت Star Wars: Squadrons تا اوایل ماه اکتبر است. اما بازی بزرگ بعدی این شرکت، به اثر جدید استودیوی DICE مربوط می‌شود. Battlefield 6 برای عرضه در بازه اواخر سال ۲۰۲۱ تا اوایل ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. اخیراً شایعه شده بود که بازی Battlefield 6 قرار است در دنیای امروزی و مدرن جریان داشته باشد.

نمایی از گیم پلی بازی Madden 20

لازم به ذکر است که بخش قابل توجهی از درآمد شرکت EA به خریدهای درون برنامه‌ای بازی‌های محبوب این شرکت مربوط می‌شود. درحالی که این شرکت هنوز اظهار نظری در خصوص کاهش هزینه‌های کاربران برای محتوای درون برنامه‌ای بازی‌ها ارائه نکرده، باید دید که موضع EA در خصوص افزایش احتمالی قیمت بازی‌ها در نسل جدید به چه شکل خواهد بود.

تحلیلگران شرکت IDG اعلام کرده‌اند که باتوجه به اینکه از سال ۲۰۰۵ قیمت بازی‌ها تغییری پیدا نکرده ولی ازطرفی صنعت سینما و تلویزیون با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌ است، بازی‌های نسل نهم نیز احتمالا با تغییر قیمت در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده