// شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

سر آلن پارکر، کارگردان تحسین شده فیلم Midnight Express و خاکسترهای آنجلا درگذشت

کارگردان فیلم Bugsy Malone، «اویتا» و فیلم Mississippi Burning که «خاکسترهای آنجلا» هم یکی از آثار محترم او در جهان سینما بود، به‌تازگی در سن ۷۶سالگی از دنیا رفت.

آلن پارکر که یکی از فیلم‌سازهای موفق بریتانیایی به حساب می‌آید، مدتی قبل در لندن و به خاطر یک بیماری طولانی‌مدت درگذشت. آثار او که با فیلم Fame به شهرت قابل توجهی بین برخی از سینماروها رسید، در مجموع ۱۰ جایزه اسکار و ۱۹ جایزه بفتا را کسب کردند. این فیلم‌ساز ستایش‌شده در سال ۱۹۴۴ میلادی چشم به جهان گشود و مثل ریدلی اسکات، فیلم‌ساز انگلیسی بزرگ دیگر، کار خود را از فعالیت در صنعت تبلیغات شروع کرد. سپس در سال ۱۹۷۴ میلادی با The Evacuees قدم به تلویزیون گذاشت و به خاطر ساخت این اثر درام جذاب، در مراسم امی موفق به کسب نخستین افتخارات خود شد.

اما این تازه شروع کار بود. پارکر به سرعت سراغ ساخت یک موزیکال خاص رفت که به گنگسترها می‌پرداخت و Bugsy Malone نام داشت. وی با همین فعالیت‌های مداوم که توانایی‌های مختلف وی را به رخ می‌کشیدند، اسم و رسمی برای خود به هم زد. جودی فاستر، بازیگر تحسین‌شده و بزرگ فیلم «سکوت بره ها» و «راننده تاکسی» را احتمالا خوب می‌شناسید. او در سن کم به بازی در فیلم آلن پارکر پرداخت و در اثر زیبای این فیلم‌ساز دیده شد.

کارشناس‌های سینما پارکر را با درخشش در تلاش برای جلو بردن فیلم موزیکال می‌شناسند و همزمان میل او به فعالیت در ژانرها و زیرژانرهای گوناگون را ستودند؛ فیلم‌سازی که با «میسیسیپی می‌سوزد» در هفت بخش نامزد اسکار شد و قطعا جلوتر از همه‌ی جوایز نام‌برده، در همراه کردن چندین و چند تماشاگر با قصه‌گویی‌های سینمایی خود موفق بود.


منبع Independent
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده