نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

اکثر گیمرها در بریتانیا پلی استیشن 5 را به ایکس باکس سری ایکس ترجیح می‌دهند

طبق بررسی‌ها و تحیقیات انجام شده در بریتانیا بیش از نیمی از گیمرها پلی‌استیشن 5 را به ایکس‌باکس سری ایکس ترجیح داده و در سه‌ماهه ابتدایی اقدام به خرید یکی از آن‌ها خواهند کرد.

پس از هفت سال خاطره‌سازی، کنسول‌های نسل هشتم روزهای پایانی خود را سپری می‌کنند. تقریبا چهار ماه به زمان عرضه پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس زمان باقی مانده است و بسیاری منتظر خرید و تجربه دستپخت‌‌های جدید سونی و مایکروسافت هستند.

در صنعت بازی‌های ویدیویی نیز همانند سایر حوزه‌ها همواره بحث و رقابت میان اعضای کلیدی و تأثیرگذار آن و طرفداران برقرار بوده و خواهد بود. درخصوص نسل نهم، سونی و مایکروسافت دو رقیب اصلی و کانون توجهات این‌روزها هستند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که بحث میان طرفداران این دوگروه به‌خصوص پس از برگزاری رویدادهای معرفی بازی‌ها توسط این دو شرکت به اوج خود رسیده است.

پس از اینکه بسیاری از بازی‌سازان و ناشران نظرات و پیش‌بینی‌های خود نسبت به پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس را اعلام کرده‌اند، حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی یک نظرسنجی در همین خصوص در کشور بریتانیا انجام شده است. نتایج این نظرسنجی که به مدت یک هفته از تاریخ پنجم لغایت دوازده تیرماه توسط سه هزار نفر انجام شده است، حاکی از محبوبیت بیشتر کنسول نسل نهمی سونی نسبت به مایکروسافت است.

در این بررسی و تحقیقی که صورت گرفته شده، ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند و ۵۸ درصد مذکر و ۳۸ درصد مونث هستند.

پلی استیشن/ایکس باکس

نکته جالب‌توجه این است که از این تعداد افراد ۸۴ درصد کنسول پلی‌استیشن 5 را هیجان‌انگیزتر از ایکس‌باکس سری ایکس می‌دانند. یکی از دلایلی که شاید منجر به چنین دیدگاهی شده است، برنامه ردموندی‌ها در ارایه قابلیتی جهت اجرای بازی‌های جدید روی کنسول ایکس‌باکس وان درکنار ایکس‌باکس سری ایکس است که بسیاری را به خرید کنسول ژاپنی‌ها بیشتر ترغیب کرده است.

به‌نظر می‌رسد اکثر افراد به فکر خرید کنسول‌های جدید در بازه سه‌ماهه ابتدایی عرضه هستند؛ چراکه در ادامه این بررسی ۳۷ درصد روز عرضه، ۹ درصد ماه اول، دوازده درصد سه‌ماهه ابتدایی و ۲۶ درصد نیز شش ماه پس از عرضه این کنسول‌ها را زمان مدنظر برای خرید آن‌ها اعلام کرده‌اند.

درخصوص کنسول‌های نسل فعلی نیز سونی باز هم جلوتر از سایر رقبا قرار گرفته است؛ چراکه پلی‌استیشن 4 با ۵۹ درصد، ایکس‌باکس وان ۱۶ درصد، پی سی ۱۴ درصد و نینتندو سوییچ با ۹ درصد به‌ترتیب در جایگاه‌های اول تا چهارم هستند. البته نکته مهم این است که ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در زمان قرنطینه و شیوع ویروس کرونا اقدام به خرید کنسول هیبریدی سوییچ کرده‌اند.

Cyberpunk 2077 / سایبرپانک ۲۰۷۷

از کنسول‌های خانگی که بگذریم، باتوجه به نتایج به‌دست آمده جدیدترین ساخته استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) یعنی بازی سایبرپانک 2077 با ۴۳ درصد با قدرت در صدر مورد انتظارترین بازی‌های پیش‌رو قرار دارد. در ادامه به‌ترتیب پنج بازی مورد انتظار طبق نتایج این تحقیق را مشاهده می‌کنید.

  1. Cyberpunk 2077 (CD Projekt)
  2. Marvel’s Avengers (Square-Enix)
  3. Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 Remaster (Activision)
  4. Dying Light 2 (Techland)
  5. Halo Infinite (Xbox Game Studios)

فرض کنید شما نیز در این تحقیق شرکت کرده‌اید، لطفا انتخاب‌ها و اولویت‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع mcvuk
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده