نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

Fable در ایکس باکس سری ایکس به تلفیق ایده‌های جدید و قدیمی خواهد پرداخت

براساس اظهارات مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس، استودیوی Playground Games در بازی جدید Fable ایده‌های اورجینال این مجموعه را با مفاهیم جدید و خلاقانه ترکیب می‌کند.

مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس در مصاحبه جدید خود با نشریه گاردین صحبت‌هایی را در خصوص بازی جدید Fable از استودیوی پلی‌گراند مطرح کرده است. وی با اشاره به اینکه توسعه‌دهندگان این استودیو نگاه دقیقی به گذشته‌ی این مجموعه و عوامل مؤثر در موفقیت و محبوبیت آن خواهند داشت، روی توجه به مکانیزم‌ها و ایده‌های جدید و نوآورانه تأکید دارد:

«درست مثل هر مجموعه‌ی  دیگری که چند نسخه‌ی موفق در کارنامه دارد، سازندگان همواره باید درمورد اینکه چه بخش‌هایی ثابت باقی مانده و چه قسمت‌هایی دستخوش تغییر شود، تصمیم گیری کنند. این کار دقیقاً مانند چالش‌هایی است که بر سر راه ساخت یک قسمت جدید از سری Star Wars قرار دارد. همیشه چیزهایی وجود دارند که طرفداران خواستار حفظ آن‌ها در قسمت‌های جدید هستند؛ اما شما در مورد نوآوری و ایجاد تغییر در اثر نیز مسئولیت خواهید داشت. شخصاً معتقدم که پلی‌گراند دیدگاه‌ها و ایده‌های بسیار خوبی برای این منظور در ذهن دارد.»

مت بوتی رئیس استودیوهای بازی سازی ایکس باکس

بوتی در خصوص علت انتخاب پلی‌گراند برای پیشبرد این پروژه به سوابق این استودیو در توسعه‌ی بازی‌های جهان بار Forza Horizon و علاقه و اشتیاق آن‌ها برای کار روی مجموعه Fable اشاره دارد:

«ما به سوابق پلی‌گراند در توسعه سری Horizon و میزان توجه آن‌ها به جزئیات محیطی و همچنین قابلیت خلق چشم‌اندازهای طبیعی کاملاً واقف بودیم و این عامل درکنار تمایل بالای آن‌ها برای کار روی این IP موجب شد تا این تیم برای پیشبرد پروژه جدید Fable برگزیده شود. چیزهایی که تاکنون از روند پیشرفت بازی دیدیم، نشان می‌دهد که این بازی قرار است یک تجربه بسیار باکیفیت و قابل احترام را به مخاطب ارائه کند.»

بعد از معرفی بازی جدید Fable، گمانه زنی‌هایی مبنی بر تغییر سبک گیم‌پلی بازی از نقش آفرینی تک نفره به یک بازی MMO در رسانه‌ها مطرح شده بود که بعدها توسط یک سری منابع موثق تکذیب شد. جز کوردون (Jez Cordon) یکی از نویسندگان ارشد وبسایت Windows Central و همچنین Klobrille، از اینسایدرهای شناخته شده توییتر و ResetEra تأیید کردند که Fable یک بازی اکشن و نقش آفرینی بوده و چند المان محدود از گیم‌پلی آنلاین و کو-آپ در آن گنجانده شده است. لذا فعلاً MMO بودن این بازی تکذیب شده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تصوری از دنیای بازی Fable

عدم انتشار جزئیات گیم‌پلی بازی و خودداری مایکروسافت از ارائه توضیحات بیشتر در خصوص آن، موجب شده تا از این بازی به جزء عبارت «یک شروع تازه برای این مجموعه» اطلاعاتی در دست نباشد.

در مجموع اظهارات بوتی می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که نسخه جدید Fable، به‌جای ایجاد تغییرات گسترده و همه جانبه در تجربه‌ی بازی، بیشتر به ارائه یک رویکرد مدرن در سبک بازی‌های جهان باز پرداخته و برخی از مهم‌ترین مشخصه‌های مجموعه‌ی خود را به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از نکات قابل توجهی که باید در نظر گرفت، رویکرد منحصر بفرد توسعه‌دهندگان پلی‌گراند در خلق این ژانر به‌خصوص است. درواقع می‌توان برای این بازی، ترکیبی از تجربه نقش آفرینی انفرادی بازی‌های Fable و همکاری با همراهان مبتنی بر هوش مصنوعی برای مبارزه و درگیری در یک دنیای بزرگ را متصور شد.

بازی جدید Fable بعد از چند سال شایعه و گمانه زنی‌های بسیار، بالاخره برای ایکس ‌باکس سری ایکس معرفی شد. اما هنوز در مورد زمان انتشار یا سایر جزئیات این بازی اطلاعات خاصی در دست نیست.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده