نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

برای اجرای The Medium با پایین‌ترین کیفیت به یک کارت گرافیک GTX 1060 نیاز است

مشخصات مورد نیاز برای اجرای نسخه پی‌سی بازی جدید The Medium به‌صورت رسمی منتشر شده که ظاهراً برای اجرای روان بازی، به یک سیستم مدرن نیاز خواهد داشت.

صفحه رسمی بازی The Medium در استیم مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه پی ‌سی بازی را اعلام کرده که بر این اساس، به یک کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 برای اجرای بازی با رزولوشن 4K و بالاترین نرخ فریم نیاز خواهید داشت. همان‌طور که در جریان نمایش تریلر بازی The Medium در رویداد آنلاین بازی‌های جدید ایکس ‌باکس سری ایکس نشان داده شد، این بازی روی کنسول جدید مایکروسافت از قابلیت Dual-Reality-Rendering برخوردار خواهد بود. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا دو دنیای متمایز را به‌صورت همزمان در یک نمایشگر رندر کنند. در این حالت، بازیکن کنترل پروتاگونیست بازی در هر دو جهان را در دست خواهد داشت.

بنابراین حتماً مستحضر هستید که ارائه‌ی این تجربه جدید درکنار کیفیت مورد انتظار پلتفرم پی سی، سخت‌افزار قدرتمندی را طلب خواهد کرد. در همین راستا، انتشار اطلاعات مربوط‌به مشخصات مورد نیاز برای اجرای نسخه کامپیوتری The Medium این ادعا را تأیید می‌کند.

براساس اطلاعاتی که در صفحه System Requirements این بازی منتشر شده، برای بهره‌مند شدن از حداقلِ کیفیت گرافیکی بازی Medium، به یک کارت گرافیک NVIDIA GTX 1060 6GB یا AMD Radeon R9 390 نیاز خواهید داشت. درکنار این GPU، به ۸ گیگابایت حافظه رم و یک پردازنده Intel Core i5-6600 یا AMD Ryzen 5 2500X نیز نیاز خواهد بود.

در ادامه می‌توانید فهرست مشخصات مورد نیاز برای اجرای بازی The Medium در کیفیت‌های مختلف را مشاهده کنید:

حداقل کیفیت (حالت Minimum یا Low)

سیستم‌عامل: ویندوز 10 (فقط نسخه ۶۴ بیت)

پردازنده مرکزی (CPU): حداقل Intel® Core™ i5-6600 یا AMD Ryzen™ 5 2500X

حافظه رم (RAM): هشت گیگابایت

کارت گرافیک: NVIDIA GeForce® GTX 1060 6GB یا AMD Radeon™ R9 390X (رزولوشن 1080p)

نسخه دایرکت ایکس: نسخه ۱۱

حافظه خالی در هارد دیسک: ۳۰ گیگابایت

کارت صدا: منطبق بر DirectX

در سوی دیگر، اجرای بازی The Medium در بهترین کیفیت پیشنهادی، به یک NVIDIA RTX 2070 به همراه یک پردازنده Intel Core i5-9600 و ۱۶ گیگابایت رم احتیاج دارد. سخت‌افزار متناسب AMD نیز می‌تواند این کیفیت را به کاربر ارائه کند.

خانه ترسناک و مرموز بازی The Medium

کیفیت پیشنهادی (Recommended)

سیستم‌عامل: ویندوز 10 (فقط نسخه ۶۴ بیت)

پردازنده مرکزی (CPU): حداقل Intel® Core™ i5-9600 یا AMD Ryzen™ 7 3700X 

حافظه رم: ۱۶ گیگابایت 

کارت گرافیک:

  • برای رزولوشن 1080p: مدل NVIDIA GeForce® GTX 1660 Ti  یا Radeon™ RX Vega 56
  • برای رزولوشن 4k: مدل NVIDIA GeForce® RTX 2070 یا Radeon™ RX 5700 XT 

نسخه دایرکت ایکس: نسخه ۱۱

حافظه خالی در هارد دیسک: ۳۰ گیگابایت

کارت صدا: منطبق بر DirectX

توجه داشته باشید که برای بهره‌مند شدن از قابلیت‌ رهگیری پرتو (Ray-Tracing) در حالتی که رزولوشن تصویر در میزان 4K فیکس شده، به یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce® RTX 2080 نیاز است. اما نکته جالب توجهی که در میان این مشخصات به چشم می‌خورد، کم بودن قابل‌توجه حجم بازی در مقایسه با سخت‌افزار قدرتمندی است که برای اجرای آن مورد نیاز است. ۳۰ گیگابایت حتی برای استانداردهای نسل فعلی بازی‌ها نیز مقدار کمی محسوب می‌شود.

دانلود از آپارات

کنسول ایکس‌باکس سری ایکس علاوه‌بر Halo Infinite که بازی فرست پارتی و حین عرضه‌ی این کنسول محسوب می‌شود، چند بازی انحصاری دیگر از استودیوهای ترد پارتی نیز دریافت خواهد کرد که شامل The Medium از بلوبر تیم (Bloober Team) نیز خواهد بود. این بازی که سخت‌افزار ایکس‌باکس سری ایکس را به‌عنوان پلتفرم اساسی مورد نظر توسعه‌دهندگان معرفی کرده، از حداکثر توان SSD این کنسول استفاده کرده و تمامی ویژگی‌های جدید این دستگاه را به چالش خواهد کشید.

توسعه‌دهندگان این بازی اظهار داشتند که امکان ارائه‌ی تجربه این بازی روی کنسول‌های نسل فعلی وجود ندارد و The Medium کاملاً بر استانداردهای نسل جدید منطبق است. بازی The Medium تا تعطیلات آخر سال جاری میلادی برای ایکس‌باکس سری ایکس و پی سی در دسترس قرار خواهد گرفت.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده