// یکشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۲

سازندگان The Medium: این بازی نمی‌توانست برای کنسول های نسل هشتم ساخته شود

به‌تازگی استودیو Bloober Team از اثر ترسناک جدید خود به نام The Medium با آهنگ‌سازی آکیرا یامائوکا رونمایی کرد. محصولی که گویا فقط در کامپیوترهای پیشرفته و کنسول‌های نسل نُهُم می‌تواند به شکل ایده‌آل اجرا شود.

بازی ترسناک

شاید بتوان گفت بین تمام بازی‌های حاضر در تازه‌ترین قسمت برنامه‌ی Inside Xbox مایکروسافت فارغ از آن که هرکدام از محصولات مورد بحث در پایان چه کیفیتی خواهند داشت، جذاب‌ترین نمایش متعلق به بازی The Medium بود. یک بازی ترسناک که آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری بازی Silent Hill (سایلنت هیل) آلبوم موسیقی متن آن را خلق می‌کند و قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی روی کامپیوترهای شخصی و کنسول ایکس باکس سری ایکس منتشر شود. باتوجه‌به سابقه‌ی استودیو و خلق بازی‌هایی مانند Layers of Fear و Blair Witch توسط اعضای آن می‌توان پیش‌بینی کرد که اثر AA مورد بحث ماه‌ها بعد برای پلتفرم‌هایی دیگر هم عرضه می‌شود. ولی حتی اگر یک روز شاهد انتشار این بازی روی کنسول‌های نسل هشتم یعنی ایکس‌ باکس وان و پلی ‌استیشن 4 باشیم، می‌دانیم که قطعا نمی‌توانیم تجربه‌ی ایده‌آل آن را در جایی خارج از کامپیوترهای گیمینگ مناسب و به‌روز و کنسول‌های نسل نُهُم دریافت کنیم. Wojciech Piejko، یکی از طراح‌های اصلی بازی ترسناک The Medium در این رابطه می‌گوید:

باتوجه‌به یک مکانیزم به‌خصوص حاضر در گیم‌پلی بازی که نمی‌توانم در این لحظه آن را به‌صورت کامل توضیح بدهم، ارائه‌ی تجربه‌ای مشابه با بازی کردن این اثر روی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس به وسیله‌ی اجرای آن روی کنسول‌های نسل هشتمی ناممکن است! ایده‌ی ساخت این پروژه از سال ۲۰۱۲ میلادی در ذهن ما وجود داشت. البته که با گذر سال‌ها این ایده پخته‌تر شد. ولی واقعیت این است که از جایی به بعد فهمیدیم سخت‌افزار لازم برای اجرای آن را در اختیار نداریم؛ ما به نسل نُهُم کنسول‌ها احتیاج داشتیم.

نمی‌خواهم اکنون لذت مواجهه با مهم‌ترین مکانیزم بازی را به این زودی برای کسی از بین ببرم و مشغول اسپویل اثر شوم. ولی همین‌قدر بدانید که بازی ما در دو جهان جریان دارد و نمی‌تواند به این شکل ایده‌آل روی کنسول‌های نسل فعلی اجرا شود. مکانیک خاصی که درباره‌ی آن صحبت می‌کنم، اصلی‌ترین عنصر تازه و متمایزکننده‌ی بازی نسبت به محصولات مشابه است. ما این بازی را برای ایکس‌باکس سری ایکس و کامپیوترهای شخصیِ به‌روز می‌سازیم و از قابلیت‌های آن‌ها بهره می‌بریم.

وجود حافظه‌ی SSD داخلی در کنسول مایکروسافت برای ما بسیار مهم بود. در حقیقت استفاده از آن برای اجرای The Medium ضروری است! البته که قدرت خام بالای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس هم عالی به‌نظر می‌رسد. در هر حالت Bloober Team خوشحال است که می‌تواند The Medium را همان‌گونه که تصور می‌کرد، به دست گیمرها برساند.

باید صبر کرد و دید این بازی ترسناک روان‌شناختی درنهایت تا چه اندازه موفق به جلب نظر بازی‌شناس‌ها و بازیکن‌ها می‌شود و آیا جلوتر از امثال Layers of Fear 2 و Observer حکم بهترین اثر ساخته‌شده توسط سازندگان خود را پیدا خواهد کرد یا نه.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده