نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵

کیوسک دموی پلی استیشن 5 در فروشگاه‌های انگلستان دیده شد

براساس تصاویری که در فضای مجازی بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، به نظر می‌رسد که سونی در حال نصب جایگاه‌های ویژه‌ای برای تجربه اولیه کنسول جدید خود در فروشگاه‌های بزرگ کشور انگلستان است.

ظاهراً سونی با گذشت هر هفته خود را آماده عرضه پلتفرم نسل جدید خود به بازار می‌کند. درحالی که هنوز تا زمان آغاز دریافت سفارش‌های پیش خرید کنسول پلی ‌استیشن 5 زمان قابل ملاحظه‌ای باقی مانده است، هفته‌ی گذشته و با ایجاد صفحه اختصاصی فروش PS5 در فروشگاه آمازون اظهارات زیادی در این خصوص مطرح شد. حالا اینطور به نظر می‌رسد که سونی یک قدم دیگر به سمت عرضه کنسول خود در فروشگاه‌های بزرگ پیش رفته است.

براساس تصویری که توسط اکانت AllGamesDelta در توییتر منتشر شده، ظاهراً سونی درحال آماده‌سازی یک سری کیوسک‌های اختصاصی برای تجربه دموی کنسول جدید خود در فروشگاه‌های بزرگ انگلستان است. در تصویری که ازطریق این توییت منتشر شده، یک جایگاه ویژه که برای این منظور در دست ساخت قرار دارد، قابل مشاهده است. درحالی که مراحل تکمیل ساخت این استند هنوز به پایان نرسیده، می‌توان صندلی، محل قرارگیری تلویزیون و پورت‌هایی که احتمالاً محل اتصال کامل کنترلرهای دوال‌سنس هستند را به وضوح مشاهده کرد.

کیوسک تجربه دموی کنسول پلی استیشن 5 در فروشگاه انگلستان

البته هنوز هیچگونه برند خاصی که به صورت مستقیم به پلی استیشن 5 اشاره کند روی بدنه این کیوسک‌ها مشاهده نمی‌شود اما شمای رنگ‌های به کار رفته در آن با طراحی PS5 هماهنگی کامل دارد. ضمن اینکه نمی‌توان هیچ هدف دیگری را برای ساخت این جایگاه‌ها توسط سونی متصور شد.

بنابراین آنچه که از انتشار این تصاویر برمی‌آید، این است که احتمالاً سونی قصد دارد تا با فراهم کردن امکان تجربه دموی کنسول جدید خود در یک سری فروشگاه‌های خاص، فرصت دسترسی اولیه کاربران به پلی‌استیشن 5 که معمولاً در رویدادهای حضوری فراهم می‌شد را از این طریق جبران کند. البته سونی هنوز خبر یا بیانیه‌ای مبنی بر این تصمیم خود را منتشر نکرده اما نمی‌توان احتمال صحت آن را دور از ذهن در نظر گرفت. به‌خصوص در شرایطی که این شرکت قبلاً هم سابقه‌ی چنین رویکردی را داشته است. در سال ۲۰۱۶ بود که کیوسک‌های مشابهی به منظور تست هدست‌های واقعیت مجازی PlayStation VR در دسترس طرفداران قرار گرفت.

بخش اتصال پورت ها و کنترلر کنسول پلی استیشن 5

البته برخی از کاربران از احتمال فراهم شدن فرصت تجربه PS5 قبل از تاریخ عرضه‌ی آن صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که در صورت واقعیت داشتن آن نیز می‌توان تنها مناطق محدود و خاصی را برای عملی کردن آن متصور شد. از طرفی باتوجه به تداوم شرایط ویژه‌ی ناشی از بحران شیوع کرونا بسیاری از مناطق جهان اصلاً اجازه چنین تجمعاتی را نخواهند داد. درنهایت تجمع طرفداران پرشمار پلی‌استیشن در یک فضای بسته‌ که به منظور اولین تجربه کنسول جدید سونی تعبیه شده، در وضعیت کنونی ایده‌ی چندان جالبی به نظر نمی‌رسد. حتی فروشگاه‌های بزرگ ایالات متحده مانند Walmart نیز از هم‌اکنون اعلام کردند که حداقل تا پایان امسال رویدادهای فروش بزرگی را نخواهند داشت.

بنابراین با اینکه قرار گرفتن این قبیل جایگاه‌ها در فروشگاه‌های بزرگ به منظور ارائه‌ی فرصت استفاده از کنسول‌های جدید برای تمامی کاربران، بسیار جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، متأسفانه سال ۲۰۲۰ به هیچ وجه زمان مناسبی برای عملی کردن این ایده‌ها نخواهد بود.

براساس برنامه‌ریزی قبلی سونی، پلی‌استیشن 5 اواخر سال جاری میلادی و همزمان با تعطیلات پایان سال عرضه خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده