// یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

شایعه: آلفرد پنی ورث در فیلم The Batman یک مبارز حرفه‌ای با پیشینه نظامی است

مطابق اطلاعات غیررسمی فاش‌شده که شاید درست و شاید نادرست باشند، بروس وین در فیلم The Batman مبارزه و استفاده از تجهیزات گوناگون را از آلفرد پنی‌ورث یاد می‌گیرد؛ نسخه‌ای از آلفرد که پیشینه‌ی نظامی مفصلی دارد.

پیش‌تر از سوی یک منبع اطلاعاتی منتشر شده بود که براساس آن‌ها، غار بتمن (بت‌کیو/Batcave) در فیلم The Batman ورودی سقفی دارد و شامل محل فرود هلیکوپتر می‌شود. حالا همان منبع می‌گوید مت ریوز در این فیلم برای جلوگیری از ایجاد شباهت بین The Batman و Batman Begins، محصول سال ۲۰۰۵ میلادی، آلفرد را تبدیل به یک کماندو بازنشسته کرده است. در حقیقت با اینکه فیلم «بتمن» سال ۲۰۲۱ شامل لحظات تبدیل شدن بروس وین به شوالیه تاریکی نمی‌شود، بالاخره قصه‌ی آن در اوایل دوران رسیدن او به جایگاه محافظ گاتهام جلو می‌رود. پس از آن‌جایی که مردم ماجرای پیوستن بروس به مکتب رأس‌الغول را فراموش نکرده‌اند، فیلم The Batman می‌خواهد الفرد را تبدیل به استاد مرد خفاشی کند.

براساس داده‌های فاش‌شده آلفردِ فیلم مت ریوز، در گذشته جزو تفنگدارهای سلطنتی بود و بروس همه‌چیز را از او یاد می‌گیرد؛ از مبارزه‌ی تن به تن و کاملا فیزیکی تا نحوه‌ی استفاده از اسلحه‌ی گرم و سرد. اقتباس‌های تصویری تلویزیونی و سینمایی متفاوت تا به امروز از آلفرد به‌عنوان پدرخوانده، مشاور اخلاقی یا خدمتکار و سرایدار بروس وین یاد کرده‌اند. هر سازنده هم درون داستان‌گویی خود روی یکی از این ۳ وجه، تاکید بیشتری داشته است.

تصویر بتمن/مرد خفاشی روی موتور در میان قبرستان و چمنزار در فیلم بتمن مت ریوز با بازی رابرت پتینسون

البته در سه‌گانه‌ی The Dark Knight کریستوفر نولان هم به‌صورت سربسته متوجه شدیم که آلفرد پیشینه‌ی نظامی دارد. ولی ما نسخه‌ای سال‌خورده از این کاراکتر را دیدیم که امکان نداشت به بروس فنون رزمی را بیاموزد. اما فرد بیان‌کننده‌ی این شایعه‌ها می‌گوید آلفرد پنی‌ورث در داستان The Batman سال ۲۰۲۱، از همه نظر اصلی‌ترین نقش را در تبدیل شدن بروس وین به بتمن دارد. کتاب‌های کمیک هم در گذشته به مخاطب‌ها نشان دادند که آلفرد پنی‌ورث عضو عملیاتی سابق یک نیروی ویژه بوده است و اگر لازم باشد، نبرد تن به تن و استفاده از هر سلاحی را بلد است؛ کاراکتری که طرفدارهای وی می‌توانند سریال Pennyworth را به تماشا بنشینند.

فارغ از این صحبت‌ها، تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون نشان می‌دهند که باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا/کووید 19، دیگر سازندگان فیلم «بتمن» بی‌خیال فیلم‌برداری در لوکیشن‌های واقعی شده‌اند. به بیان بهتر فیلم از این‌جا به بعد پروسه‌ی ساخت خود را به‌صورت کامل داخل استودیو پیش می‌برد و در نتیجه بیشتر از آن‌چه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، روی استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری تکیه خواهد کرد. فیلم The Batman که اندی سرکیس در آن نقش آلفرد پنی‌ورث را بازی می‌کند، فعلا قرار است در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) اکران شود.


منبع Inverse
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده