// پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵

سرویس Xbox Game Pass از پروژه ایکس کلود پشتیبانی خواهد کرد

مایکروسافت دقایقی پیش اعلام کرد که پشتیبانی از پروژه ایکس کلود، به سرویس Xbox Game Pass اضافه می‌شود و می‌توانید Halo Infinite را روی موبایل خود تجربه کنید.

سرویس Xbox Game Pass به مشترکین اجازه می‌دهد که به‌صورت کاملا رایگان، بازی‌های انحصاری مایکروسافت را در زمان عرضه تجربه کنند. ازطرفی سرویس ابری پروژه ایکس کلود هم به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های ایکس ‌باکس وان را روی گوشی موبایل خود تجربه کنند. ازاین‌رو کاربران قادر به تجربه‌ی بازی‌های مورد علاقه خود بدون دغدغه داشتن کنسول هستند. 

طبق جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در وبسایت ایکس‌باکس اعلام کرده که سرویس پروژه ایکس کلود بدون هیچ هزینه اضافه‌ای به سرویس Xbox Game Pass اضافه می‌شود. به‌عبارتی کاربران می‌توانند فهرستی بیش از ۱۰۰ بازی مختلف را با کمک ویژگی استریم، روی گوشی موبایل خود تجربه کنند. همچنین بازی Halo Infinite هم در زمان عرضه، از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. ازطرفی پروژه ایکس‌کلود از ویژگی Cross Save هم پشتیبانی می‌کند. 

به بیان دیگر، کاربران می‌توانند در خانه، هیلو اینفینیت را روی کنسول خود تجربه کنند و زمانی‌که به مکان دیگری رفتند، بازی را روی گوشی موبایل خود ادامه دهند. دراین‌میان اعلام نشده که آیا ادغام این دو سرویس باعث می‌شود تا بازیکنان تمامی بازی‌ها را به‌واسطه‌ی استریم کردن تجربه کنند یا فقط بازی‌های سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس قابل تجربه است. همچنین از آن‌جایی که پروژه ایکس‌کلود فعلا در بعضی از کشورها در دسترس است، این خبر بدین معنی است که همه کاربران به این ویژگی دسترسی نخواهند داشت.

Halo: Infinite

در ادامه از فیل اسپنسر در مورد این ویژگی پرسیده شد و او اعلام کرد با رسیدن به زمان ادغام پروژه ایکس کلود و ایکس‌باکس گیم‌پس، اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در انتها فیل اسپنسر اعلام کرد که پشتیبانی از پروژه ایکس کلود در ماه سپتامبر (اواسط شهریور ماه و اوایل مهر ماه) به سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس اضافه می‌شود. فیل اسپنسر در جریان مطلب خود در وبسایت ایکس‌باکس، صحبت‌های دیگری را هم ارائه کرده است.

مشخص شده که تمامی استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس، در چند سال آینده بازی‌های خود را برای ایکس‌باکس وان و ایکس باکس سری ایکس توسعه خواهند داد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس در حالت عادی عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش گذاشته است و پشتیبانی از پروژه ایکس کلود، می‌تواند موفقیت آن را بیش‌ازپیش افزایش دهد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده