نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵

سونی بعد از نمایش دموی Unreal Engine 5 تصمیم به سرمایه گذاری در اپیک گرفت

براساس اعلام تیم سویینی، رئیس استودیوی اپیک (Epic)، بعد از نمایش دموی موتور گرافیکی آنریل انجین 5، شرکت سونی نسبت به سرمایه‌گذاری روی استودیوی سازندگان بازی فورتنایت اقدام کرده است.

بنیانگذار و رئیس استودیوی اپیک گیمز (Epic Games) در پاسخ به صحبت‌هایی که در خصوص توافق مالی سونی و اپیک به منظور استفاده از سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 در نمایش قابلیت‌های موتور گرافیکی آنریل انجین 5 مطرح شده بود، اظهار داشته که بعد از برگزاری این رویداد، بحث‌های جدی و قابل توجهی در رابطه با سرمایه‌گذاری سونی روی این شرکت به میان آمده است. تیم سویینی (Tim Sweeney) در اینباره می‌گوید:

«بله بعد از نمایش دموی آنریل انجین 5 روی سخت‌افزار PS5 صحبت‌های جدی و بحث‌های زیادی در خصوص سرمایه‌گذاری سونی در اپیک مطرح شد. حدس می‌زنم آن‌ها هم چیزهایی که نمایش داده شد را دوست داشتند!»

دموی آنریل انجین 5 روی پلی استیشن 5

این اظهارات، بعد از اعلام خبر خرید بخش کوچکی از سهام شرکت اپیک به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار توسط سونی مطرح می‌شوند. این اتفاق، به‌معنی همکاری بیشتر و نزدیک‌تر سونی و اپیک در زمینه‌های مختلفی از جمله بازی‌ها، تکنولوژی و سایر بحث‌های مرتبط با صنعت سرگرمی خواهد بود. کنیشیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) مدیرکل شرکت سونی در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر شده می‌گوید:

«فناوری قدرتمند اپیک در حوزه‌هایی مانند گرافیکِ بازی‌های ویدیویی، این شرکت را به‌لطف محصولات نوآورانه‌ای مانند Unreal Engine در خط مقدم صنعت توسعه موتورهای بازی‌ سازی قرار می‌دهد. بهترین مثالی که می‌توان به منظور تشریح بهتر این موضوع بیان کرد، تجربه انقلابی و متحول کننده‌ی بازی فورتنایت در میان آثار این شرکت است.»

تصاویر دمو Unreal Engine 5 روی PS5

یوشیدا در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

«ما ازطریق این سرمایه‌گذاری، فرصت‌های بهتری برای همکاری‌های بیشتر با اپیک را دنبال کرده و با ارج نهادن به جامعه‌ی مصرف‌کنندگان، محتوای جذاب و لذت بخشی را برای بازیکنان به ارمغان خواهیم آورد. ضمن اینکه این همکاری‌ها تنها منحصر به حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی نبوده و به‌طور گسترده دورنمای درحال توسعه‌ی صنعت سرگرمی‌های دیجیتال را در بر خواهد گرفت.»

سویینی در تأیید صحبت‌های یوشیدا اضافه می‌کند که «سونی و اپیک، هردو بنیان فعالیت‌های خود را در نقطه‌ی تلاقی خلاقیت و فناوری بنا کرده و ما در زمینه‌های متعددی از جمله ارائه تجربه محتوای سه‌بعدی و real-time در حوزه گیمینگ، سینما و موسیقی اشتراک داریم. ما در ادامه تلاش خواهیم کرد تا اکوسیستم به مراتب بزرگتر و قابل دسترسی را برای تمامی گروه‌های مصرف‌کنندگان تدارک دیده و همین ترتیب بهترین فرصت‌ها را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم کنیم.»

دانلود از آپارات

سونی و اپیک، اخیراً با نمایش دمویی که روی سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 اجرا می‌شد، اقدام به رونمایی از قابلیت‌های موتور گرافیکی Unreal Engine 5 کردند. با وجود اینکه این موتور بازی‌سازی برای سایر پلتفرم‌ها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت، سویینی در زمان رونمایی از جدیدترین تکنولوژی اپیک، به‌طور ویژه به برتری‌های انحصاری PS5 در بحث طراحی SSD پرداخت.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده