نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

نقشه‌های جوکر به شکل متفاوتی نسبت به بِین کمر بتمن را می‌شکند

در قسمت ۹۳ سری کتاب کمیک Batman، جوکر نقشه بزرگ خودش را افشا کرد. حال مشخص شده که ایده اصلی طراحی‌های او هم ارتباط زیادی با حمله «نایت فال» بین دارد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۹۳ سری کتاب کمیک Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

در ابتدای سال جاری میلادی، مجموعه فعلی بتمن در خط داستانی Their Dark Designs خود یک شرور جدید به نام دیزاینر را معرفی کرد. این شرور مرموز سال‌ها پیش برای اولین‌بار به شهر گاتهام آمده بود. او به ریدلر، کت وومن، پنگوئن و جوکر فرصتی را پیشنهاد کرد که وحشی‌ترین رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند. بعد از این برخورد، دیزاینر برای سال‌ها غیب شد و همه تصور می‌کردند که مرده است. اما در زمان حال دیزاینر دوباره به گاتهام بازگشته است و به‌نظر می‌رسد که به‌دنبال انتقام است و قصد دارد که یک‌بار برای همیشه بتمن را شکست دهد. درست از همان زمان، بتمن به درون یک بازی موش و گربه با دیزاینر کشیده شده است و از چندین جهت، حملات را تحمل می‌کند.

اما حالا با وجود قسمت ۹۳ این مجموعه، حقیقت واقعی فاش شد: در حقیقت این جوکر بود که رشته‌های دیزاینر را دوباره پیش کشید و این کار هم یکی از بخش‌های نقشه‌ای است که برای شکست دادن بتمن کشیده است. حتی با اینکه بتمن بالاخره توانست تمام قطعات پازل را کنار هم بگذارد و به نتیجه اصلی برسد، اما دیگر خیلی دیر شده بود که بخواهد جلوی پیروزی جوکر را بگیرد. حالا چیزی که درباره پیروزی شاهزاده دلقک جرم و جنایت وجود دارد این است که از یک سری جهات، شبیه به کاری است که بین در خط داستانی کمیک Batman: Knightfall انجام داد. نایت فال یکی از مشهورترین خط داستانی‌های بتمن است.

شکسته شدن کمر بتمن توسط بین - بروس وین

زیرا شامل یکی از نمادینی‌ترین و بدنام‌ترین لحظه‌های حرفه ابرقهرمانی شوالیه تاریکی است: در این خط داستانی بین از قدرت فوق‌العاده زیاد خود استفاده می‌کند و کمر بروس وین را می‌شکند. در داستان سال ۱۹۹۳، این ابرشرور فقط با یک هدف و انگیزه به شهر گاتهام آمد و آن هم این بود که بتمن را بشکند. بین با یک برنامه‌ریزی و استراتژی بسیار دقیق توانست بدون هیچ تلاش زیادی این پارتیزان را شکست دهد. او در ابتدا کار خود را با آزاد کردن چندین شرور از زندان آغاز کرد و به آن‌ها اجازه داد تا در سرتاسر شهر هرج‌و‌مرج به وجود بیاورند. در چنین شرایطی هم بتمن چاره‌ای نداشت جز اینکه به خودش فشار بیاورد و تمام فراری‌ها را متوقف کند.

زمانی‌که همه چیز تمام شد و وقت استراحت رسیده بود، به خانه رفت اما بین را آن‌جا دید که آماده مبارزه شده است. بتمن به‌شدت سخته بود و نمی‌توانست مبارزه خوبی علیه بین داشته باشد و در پایان این نبرد هم این شرور کمر او را شکست و رسما شکستش داد. حالا نقشه جوکر هم تا حد زیادی شبیه به همان است؛ با این تفاوت که پیچیدگی بیشتری دارد و نیازمند ظرافت بیشتری است. خط داستانی Their Dark Designs جایی آغاز شد که پنج تن از خطرناک‌ترین قاتلان دنیای دی سی به شهر گاتهام آمدند؛ یک گروه از مزدورها که شامل دث استروک، تیراندازی به نام مرلین و کشیر بود. آن‌ها توسط دیزاینر استخدام شده بودند تا برای مدتی بتمن را سرگرم نگه دارند.

خنده های جوکر

بتمن درگیر همین مجرمان بود اما ریدلر با کاری شگفت‌انگیز، کل شهر را تبدیل به یک بازی بسیار بزرگ کشنده کرد که شبیه به جدول کلمات بود. لازم به ذکر است که در طی این مدت، ریدلر دقیقا همان کارهایی را که جوکر دوست داشت، انجام می‌داد؛ چه دانسته یا چه ندانسته. درحالی‌که سر بتمن با تمام این ماجراها پرت شده بود، جوکر به سراغ هدف اصلی خود رفت و آن هم این بود که ثروت خانواده وین را بدزدد. با اینکه جوکر نمی‌توانست از لحاظ فیزیکی به بتمن آسیب وارد کند، اما دزدیدن پول او قطعا به همان اندازه آسیب وارد می‌کرد. جوکر برای اینکه همه چیز را برای بتمن بدتر کند، به دث استروک دستور داد که آن پارتیزان را زخمی کند.

این آسیب با اینکه مانند کمر شکسته نبود اما باز هم باعث شد تا بتمن برای مدتی از ماجرا خارج شود. حالا بروس هم زخمی بود و هم دیگر هیچ پولی نداشت. او تقریبا همه چیز را از دست داد و از طرف دیگر هم کت وومن حسابی آسیب دیده بود. سال‌ها پیش هم بین دقیقا با استراتژی مشابهی توانست بر بتمن پیروز شود. حالا ماجرا به‌گونه‌ای پیش رفته که سلطنت جوکر پیروز شود؛ تازه همه چیز شروع شده است و آزار و اذیت بتمن و شهری که از آن محافظت می‌کند، حالا حالاها ادامه دارد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده