نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

The Flash: بری آلن مسیر تاریکی و کشنده‌ای را در پیش گرفت

رویدادهای اخیری که در سری کتاب کمیک The Flash رخ داده، باعث شده تا بری آلن مسیر تاریک و سیاهی را در پیش بگیرد که در گذشته هم این راه را پشت سر گذاشته بود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۷۵۶ سری کتاب کمیک The Flash را برای شما فاش کند.

.

.

.

تا به امروز، ریورس فلش بارها و بارها باعث شده که بری آلن افراد مهمی را در زندگی خود از دست بدهد. غم‌انگیز‌ترین و بدترین کاری که این شرور کرد، این بود که با استفاده از اسپید فورس منفی به گذشته و دوران کودکی بری رفت تا مادر او را به قتل برساند. ایبارد ثاون بعد از کشتن مادر بری، برای پدر او هم پاپوش درست کرد که به جرم قتل همسر خود به زندان برود. همه این اتفاقات دست به‌دست هم دادند تا اسکارلت اسپیدستر تبدیل به یک دانشمند پزشکی قانونی شود. بعد از اینکه ثاون یک بار دیگر باعث شد تا بری یکی دیگر از افراد مهم و عزیز زندگی‌اش را از دست بدهد، کاری کرد تا بری یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی‌اش را بگیرد.

بری تصمیم گرفت که وارد تاریک‌ترین مأموریت زندگی خود بشود و ریورس فلش را به قتل برساند و این روند کشت و کشتار او را برای همیشه متوقف کند. این دقیقا همان مسیری است که بری قبلا هم در تاریخچه کتاب‌های کمیک خود، آن را طی کرده بود. اگر به یاد داشته باشید، مدتی پیش بری مجبور شد برای شکست دادن یک شرور کیهانی به نام پارادوکس، با ریورس فلش متحد شود. در آن زمان، ثاون مدام اصرار داشت که آن‌ها به گذشته بروند و این دشمن را پیش از اینکه تبدیل به این شکل شرورانه و شیطانی‌اش بشود، به قتل برسانند. اما اسکارلت اسپیدستر نمی‌توانست قبول کند که با کشتن پارادوکس به‌عنوان یک انسان، تاریخ را تغییر دهد.

سرانجام بری در عملی کردن حرفش موفق شد اما در عوض این دو اسپیدستر کاری کردند که اصلا موجودی به‌نام پارادوکس به وجود نیاید. آن‌ها با رها کردن انسان اصلی از تفکراتی که داشت، توانستند تاریخ را تغییر دهند، بدون اینکه کسی را به قتل برسانند. اما شیرینی این پیروزی آنقدرها هم طولانی نشد زیرا ثاون به طرز وحشیانه‌ای گاد اسپید را که در طی این ماجرا متحد آن‌ها شده بود، به قتل رساند. گاد اسپید دوست قدیمی بری محسوب می‌شد که به نوبه‌ی خودش تبدیل به یک اسپیدستر ضدقهرمان شده بود. در پی کشته شدن گاد اسپید، آیریس وست و همچنین کید فلش متوجه شدند که بری از همان زمان بدخلق‌تر و منزوی‌تر شده است؛ خصوصا زمانی‌که به حرکات بعدی خود فکر می‌کرد.

reverse flash - godspeed

زمانی‌که بری با شاگرد خود ملاقات کرد، آیریس به این نتیجه رسید که بری قصد دارد ایبارد ثاون را یک بار برای همیشه به قتل برساند. زمانی‌که آیریس ادعای خود را مطرح کرد، بری اصلا آن را انکار نکرد. درست است که تصمیم اسکارلت اسپیدستر برای کشتن بزرگ‌ترین دشمن خود بسیار شوکه کننده است اما باید این نکته را هم ذکر کرد که بری قبلا هم ثاون را کشته است. پیش از مرگ بری در رویداد بحران در زمین‌های بینهایت، ثاون بیش‌ازپیش نسبت به اینکه در نبود بری تبدیل به فلش شود، وسواس پیدا کرده بود؛ او حتی تلاش کرد تا به همسر او یعنی آیریس هم نزدیک شود. بعد از اینکه آیریس او را رد کرد، ایبارد که فوق‌العاده عصبانی شده بود، آیریس را به قتل رساند.

همین اتفاق منجر به این شد بری تا مدت‌ها در غم و عزاداری باشد؛ تا اینکه با فردی به‌نام فیونا وب آشنا شد و به او دل بست. درست زمانی‌که بری قصد ازدواج با فیونا را داشت، ریورس فلش دوباره ظاهر شد و همسر بری را تهدید کرد. بری هم برای اینکه از کشته شدن عروس جدید خود جلوگیری کند، گردن ثاون را شکست و همه را با این کار خود متعجب کرد؛ این اتفاق در سال ۱۹۸۳ و قسمت ۳۲۴ سری کتاب کمیک The Flash رخ داد. این عمل تا مدت‌ها بعد از آن رویداد بری را آزار می‌داد که درنهایت هم همه چیز به رویداد بحران رسید. این قهرمان حتی برای به قتل رساندن ثاون، در محاکمه حاضر شد، پیش از اینکه توسط آنتی مانیتور دزدیده شود.

البته لازم به ذکر است که در طی مجموعه The Flash که داستان آن توسط جاشوآ ویلیامسون نوشته شده بود، ایبارد ثاون بارها و بارها کشته شد و به زندگی بازگشت. به همین دلیل هم حالا مشخص نیست که بری چه نقشه‌ای در سر دارد که می‌خواهد برای همیشه از شر این شرور بزرگ راحت شود. تازه جالب است بدانید که ثاون به‌دست دکتر منهتن و آیریس هم کشته شده بود اما باز دوباره احیا شد و به زندگی بازگشت. از همه این‌ها گذشته، به نظر می‌رسد که ثاون متوجه شده که نبرد او با فلش به اوج جدید خود رسیده است و حالا مسیر کشنده‌ای را در پیش گرفته است. به همین دلیل هم او سعی می‌کند که تا حد زیادی برای اطمینان خاطر خود، یک قدم جلوتر از بری باشد.

فلش - بری آلن در فکر کشتن ایبارد ثاون - ریورس فلش - آیریس وست در سری کتاب کمیک The Flash

او برای انجام این کار و اینکه از خودش دفاع کند، تعدادی از بزرگ‌ترین دشمنان اسکارلت اسپیدستر را کنار هم جمع کرده است تا گروه Legion of Zoom را تشکیل بدهد. حالا دیگر همه چیز آماده است تا آخرین نمایش حماسی اسپیدسترها برگزار شود. بری هم در حال وارد شدن به تاریک‌ترین قسمت‌های خودش است تا متوجه شود که آیا شهامت این را دارد که بزرگ‌ترین دشمن خود را بکشد یا نه؛ زیرا اگر این نبرد بین اسپیدسترها رخ دهد، دیگر هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. قسمت ۷۵۶ سری کتاب کمیک The Flash در حال حاضر در دسترس است.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده