نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

شرکت دی سی مرگ یکی از اعضای ارتش Green Lantern را افشا کرد

شرکت دی سی کامیکس به مناسبت هشتادمین سالگرد ارتش گرین لنترن، کمیک ۱۰۰ صفحه‌ای را منتشر کرد و در خط داستانی آن مرگ یکی از اعضای محبوب این ارتش را نشان داد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان کتاب کمیک Green Lantern 80th Anniversary Super Spectacular را برای شما فاش کند.

.

.

.

براساس برنامه‌ریزی‌هایی که شرکت دی سی کامیکس از قبل کرده بود، قرار بود که این شرکت در ماه ژوئن هشتادمین سالگرد خلق گرین لنترن را جشن بگیرد؛ آن هم با یک قسمت کتاب کمیک ۱۰۰ صفحه‌ای بسیار جذاب. این قسمت، شامل داستان‌هایی درباره گرین لنترن‌هایی است که در طی این ۸۰ سال گذشته، سوگند مخصوص این ارتش را یاد کرده‌اند. با اینکه ارتش گرین لنترن در سرتاسر جهان و کهکشان گسترش پیدا کرده است، اما سیاره زمین هم به نوبه‌ی خود تعداد بسیار زیادی از اعضای این ارتش را فراهم کرده است. حداقل اینطور می‌توان گفت که در طی سال‌های اخیر، این تعداد آنقدر افزایش پیدا کرده که تقریبا نیمی از ارتش را زمینیان تشکیل می‌دهند.

بااین‌حال، در میان تمام گرین لنترن‌هایی که از زمین به این ارتش پیوستند، تنها چهار نفر هستند که طرفداران زیادی دارند و جایگاه بالایی را در دنیای دی‌سی کامیکس پیدا کردند. خط داستانی Green Lantern 80th Anniversary Super Spectacular با یک داستان از رابرت وندیتی و رافا سندووال به پایان می‌رسد؛ داستانی که ارتباط زیادی با آینده تک تک لنترن‌ها دارد. این داستان مشخص می‌کند که کدام یکی از آن‌ها پیش از سایرین با پایان نهایی خود روبه‌رو می‌شوند. ما در این خط داستانی شاهد این هستیم که هال جوردن، جان استوارت و کایل رینر کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا در یک ماجرای سالانه دوباره درکنار یکدیگر قرار بگیرند.

همه آن‌ها دیگر پیرتر از قبل شده‌اند و شاید هم خودشان را بازنشسته کرده باشند تا به نسل جدیدی از لنترن‌های زمینی مانند سایمون باز و جسیکا کروز اجازه فعالیت بدهند و در بخش دفاعی ۲۸۱۴ پیشرو باشند. آن‌ها مدام کاری انجام می‌دهند که به اهمیت این عدد چهار، بارها و بارها اشاره شود: چهار لیوان روی میز، چهار دیوار در یک خانه، چهار صندلی در یک ماشین ماستنگ جی تی. اما اگر دقت کرده باشید، نفر چهارمی در کار نیست. در جمع چهار نفره‌ی آن‌ها، گای گاردنر غایب است. آن‌ها یک سری از داستان‌های جنگ‌های قدیمی گرین لنترن را با هم به اشتراک می‌گذارند؛ اغلب این داستان‌ها هم به شکلی به پایان می‌رسند که گای یک کار مسخره و احمقانه انجام داده است.

مرگ گای گاردنر در کمیک ویژه شرکت دی سی کامیکس - ارتش گرین لنترن

هر کدام از آن‌ها تئوری‌های مخصوص به خودشان را درباره رفتار گای و چرا او آن کار به‌خصوص را انجام داده بود، داشتند. جان می‌دانست که علت کار گای این بود که او قصد داشت تا تمام توجهات را به سمت خود جلب کند و با این کار دوستانش را در امان نگه دارد. در پایان ماجرا، آن‌ها به ملاقات گای می‌روند و حرف‌های خود را به پایان می‌رسانند. آن‌ها چهار عضو ارتش هستند اما حالا دیگر گای از میان آن‌ها رفته است. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره علت و نحوه مرگ گای منتشر نشده است و زمانی‌که یک داستان به آینده مربوط می‌شود، هیچ راهی وجود ندارد که ما بفهمیم آیا این آینده هرگز تحقق خواهد یافت یا خیر. شماره ۱ کتاب کمیک Green Lantern 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular در حال حاضر در دسترس قرار دارد. خلاصه داستانی که از این کتاب منتشر شده به شرح زیر است:

در روشن‌ترین روز، در تاریک‌ترین شب، هیچ موجود شروری نمی‌تواند از دید آن‌ها فرار کند و در امان بماند! ارتش گرین لنترن هشتادمین سالگرد محافظت از دنیای دی‌سی را جشن می‌گیرند. به ما بپیوندید تا داستان‌های افسانه‌ای‌ترین گرین لنترن‌های سرتاسر دنیا را ببینید: آلن اسکات، هال جوردن، جان استوارت، گای گاردنر، کایل رینر، جسیکا کروز، سایمون باز و غیره؛ با حضور چند شخصیت کمیکی محبوب دیگر.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده