بازی Saints Row The Third Remastered با حفظ گیم‌پلی و داستان به‌شدت جذاب و سرگرم‌کننده‌ی نسخه‌ی اصلی و ترکیب آن با جلوه‌های چشم‌نواز نسل هشت، یکی از برترین ریمسترهای سالیان اخیر را در دسترس بازیکنان قرار می دهد. همراه بررسی زومجی باشید.

فکر نمی‌کنم گیمری پیدا شود که واژه‌ی ریمستر (Remaster) به‌گوشش آشنا نباشد. این واژه، در هفتمین نسل از سرگرمی‌های ویدیویی خودش را به‌عموم گیمرها معرفی کرد و به پای ثابت این نگرش از سرگرمی‌‌های ما تبدیل شد. استودیوهای بازی‌سازی با «ری‌مستر» کردن اثار خود، آن‌ها را با جزئیات گرافیکی جدیدتر و به‌روز شده‌، در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهند. حالا اینکه استودیوهای عزیز تا چه حد دوست دارند جزئیات گرافیکی بازی‌ها را با آثار ریمسترشده‌ی خود، تازه‌سازی و به‌روز کنند، کاملا به کَرَم خودشان بستگی دارد! برخی می‌آیند و جلوه‌های گرافیکی بازی خود را کاملا از نو و با نگرش‌های نسل جدید مدیوم گیم می‌سازند، برخی صرفا وضوح تصویر (رزلوشن) بازی‌هایشان را زیاد می‌کنند و برخی هم اصلا هیچ کاری نمی‌کنند! صرفا یک پورت خشک و خالی را با عنوان ریمستر به دست گیمرها می‌دهند و ۶۰ دلار را به جیب می‌زنند. امروز قرار است سراغ یکی از آن ریمسترهای درست‌وحسابی برویم که به‌تازگی منتشر شده است؛ Saints Row The Third Remastered.

سومین قسمت از سری بازی‌های نبرد قدیس‌ها (Saints Row) در سال ۲۰۱۱ منتشر و با استقبال همه‌جانبه‌ی گیمرها و منتقدین روبه‌رو شد. این بازی که با یک دید فانتزی به نبردهای بزرگ میان دسته‌های مختلف از گرو‌ه‌های تبهکاری می‌پردازد، با داستان جذاب و گیم‌پلی شدیدا سرگرم‌کننده‌ی خود، توانست یکی از آثار مورد تحسین و پرطرفدار نسل هفتم باشد. حالا تیم سازنده‌ی این بازی یعنی استودیو ولیشن (Volition) آمده و نسخه‌ی ریمسترشده‌ی آن را در دسترس گیمرها قرار داده است. یک بازی که تمام آن تجربیات جنون‌آمیز نسخه‌ی اصلی را با جلوه‌های دیداری نسل هشتم ترکیب کرده و در کنار بازی Dark Souls Remastered، از برترین ریمسترهای نسل هشتم است. می‌پرسید چرا؟ همراه بررسی زومجی باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنیم.

Saints Row The Third Remastered

داستان این قسمت از سری بازی‌های Saints Row باز هم همان ماجراهای همیشگی نبرد میان خلاف‌کاران گروه Saints با دیگر گروه‌های تبهکار شهر را روایت می‌کند. شما در ابتدا می‌توانید کاراکتر مورد نظر خود را بسازید و پس از طی کردن یک فصل افتتاحیه‌ی به‌شدت جذاب و نفس‌گیر، ماجراهای بازی را شروع کنید. سه گروه مورنینگ استار (Morning Star)، دکرز (Deckers) و لوچادورز (Luchadores) از جمله گنگ‌های شهر هستند که یک به یک، شما را به مبارزه می‌طلبند. ماجرا اما زمانی جالب می‌شود که نیروهای ارتش برای ریشه‌کن کردن این گروه‌ها، وارد ماجرا می‌شود و یک داستان جذاب، درمی‌گیرد. ماجرای بازی هنوز هم آن گیرایی سابق را حفظ کرده است. کاراکترهای متنوع، پردازش خوب شخصیت‌های بازی محصوصا شخصیت اصلی، بالا و پایین‌های خاص و باکیفیت داستان و همچنین باز بودن دست گیمر در نحوه‌ی پیش‌روی داستان (که به رقم خوردن ۲ پایان مختلف می‌انجامد) از جمله نکات حائز اهمیت روایت The Third بودند و هستند. روایت نحوه‌ی مبارزه با هر یک از این گروه‌ها، حال‌وهوای خاص خودش را دارد. در کل، باید گفت که هنوز هم داستان بازی، آن گیرایی و خوش‌ریتمی سابق را دارد و اگر با حال‌وهوای فانتزی و طنز خاص‌ش کنار بیایید، ساعت‌ها لذت و سرگرمی را برایتان ترتیب داده است.

Saints Row The Third Remastered

گیم‌پلی جذاب و متنوع بازی، هنوز هم آن حال‌وهوای به‌شدت سرگرم‌کننده و اعتیادآور خود را حفظ کرده است

گیم‌پلی بازی همچنان جذاب، جنون‌آمیز، پرجنب‌وجوش و چالش‌برانگیز است. مثل اکثر بازی‌های ژانر جهان‌باز (Open World) می‌توان گیم‌پلی Saints Row The Third Remastered را به دو بخش کاوش در محیط و مبارزات تقسیم کرد. محیط بازی شاید برای یک ساخته‌ی اوپن ورلد امروزی چندان بزرگ نباشد اما، برای یک بازی این‌سبکی و نسل هفتمی، فضای خوبی را برای گیمر خود به‌ارمغان می‌آورد و هنوز هم می‌توان در دنیای بازی، ساعت‌ها سرگرم فعالیت‌های مختلف شد. در محیط بازی فعالیت‌های جانبی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید سراغشان بروید. از چالش‌های پروفسور گنگی گرفته تا نبردهای خیابانی، ماموریت‌های جانبی و سایر موارد این‌چنینی،‌ همگی در کنار هم تجربه‌ی گشت‌وگذار در شهر را بسیار جذاب و اعتیادآور می‌کنند. بازی ۳ درجه‌ی سختی مختلف دارد و بسته به اینکه چقدر دوست دارید توسط روند بازی به‌چالش کشیده شوید، می‌توانید یکی از آن ۳ را انتخاب کنید و بازی را پیش ببرید. چه گیمرهایی که صرفا یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده را در کنار داستان می‌خواهند و چه گیمرهایی که دوست دارند گیم‌پلی بازی آن‌ها را حسابی به‌چالش بکشاند، از تجربه‌ی اثر لذت خواهند برد و بازی از این منظر هم هرگز قدیمی نشده است! وجود یک سیستم ارتقاء قابلیت‌ها، باعث می‌شود تا گیمر در طول زمان که روند بازی سخت و سخت‌تر می‌شود، بتواند از پس این چالش‌ها بربیاید و هرگز حس یکنواختی به او دست ندهد.

Saints Row The Third Remastered

گیم‌پلی و داستان بازی بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ سال، همچنان سرپا، باکیفیت، گیرا و سرگرم‌کننده هستند

کنار ماموریت‌های جانبی و فعالیت‌های مختلفی که در شهر می‌توانید انجام دهید، ماموریت‌های اصلی و داستانی بازی وجود دارند. نکته‌ی بسیار مهم درباره‌ی ماموریت‌های داستانی بازی، ساختار و طراحی بسیار خوبشان است. ماموریت‌های داستانی بازی به‌خوبی مهارت‌های بازیکن در رانندگی و مبارزات را تست می‌کنند. ساختار این ماموریت‌ها، بسیار حساب‌شده و هیجان‌انگیز است و به‌هنگام تجربه‌ی بازی، متوجه می‌شوید که تیم تولید اثر چقدر خوب و به‌جا از المان‌های متنوع لول‌دیزاین بهره برده است؛ مخصوصا اوقاتی که این ماموریت‌ها، با صحنه‌های سینمایی، ست‌پیس‌های متنوع و موزیک‌های هیجان‌انگیز همراه می‌شوند؛ مرحله‌ی تسخیر پنت‌هاوس گروه مورنینگ استار که با موزیک Power از کانیه‌وست همراه می‌شود، هنوز که هنوز است، نه‌تنها قدیمی نشده بلکه دیوانه‌وارتر از همیشه گیمر را یک آتش‌بازی جانانه دعوت می‌کند!‌ در کل، می‌توان گفت که گیم‌پلی بازی هم مثل بخش داستانی‌اش، همچنان قدرتمند و شدیدا سرگرم‌کننده است. وجود فعالیت‌های جانبی بسیار زیاد، ماموریت‌های جانبی پرتعداد و متنوع، ماموریت‌های داستانی خوش‌ترکیب با طراحی بسیار خوب، گان‌پلی و سیستم رانندگی بسیار خوب کنار یک سیستم ارتقاء مناسب، گیم‌پلی Saints Row The Third Remastered را هنوز هم سرپا و شدیدا سرگرم‌کننده نگه داشته است.

Saints Row The Third Remastered

جلوه‌های گرافیکی بازی عنصری است که این ریمستر را به اثری ارزشمند تبدیل می‌کند و برگ برنده‌ی آن است. تیم تولید بازی در استودیو ولیشن، برای تولید این ریمستر آمده‌ و تمامی جلوه‌های بازی را از نو و با توجه به استانداردهای نسل هشتم ویدیوگیم طراحی کرده‌ است. نتیجه، یک اثر به‌شدت چشم‌نواز، جذاب و غافل‌گیرکننده است. راستش را بخواهید زمانی که تولید نسخه‌ی ریمسترشده‌‌ی این بازی تایید شد، کمتر گیمری تصور می‌کرد که چنین جهش گرافیکی چشم‌گیری را قرار است نسبت به نسخه‌ی اوریجینال شاهد باشد. مدل‌سازی کاراکترها، سایه‌زنی‌ها، نورپردازی‌ها، معماری ساختمان‌ها، طراحی نقشه، طراحی چهره‌ی NPCها، همه و همه در نسخه‌ی ریمسترشده‌ی بازی، از نو طراحی شده‌اند و اگر پس از تجربه‌ی نسخه‌ی اصلی بازی سراغ اثر ریمسترشده‌ی آن می‌روید، باید خودتان را برای یک غافل‌گیری پرملات آماده کنید! تیم تولید بازی حتی رابط کاربری اثر را هم از ابتدا طراحی کرده است تا نشان بدهد که یک ریمستر تمام‌عیار به‌چه صورتی باید به مخاطب ارائه شود. جهش گرافیکی نسخه‌ی ریمسترشده‌ی Saints Row The Third را می‌توان کنار نسخه‌ی ریمسترشده‌ی بازی Dark Souls گذاشت. در واقع این ۲ بازی، در وهله‌ی جلوه‌های گرافیکی، بیشتر از اینکه یک ریمستر ساده باشند یک بازسازی همه‌رقمه هستند و اگر بخواهم با شما روراست باشم، باید بگویم که این بازی کنار نسخه‌ی ریمسترشده‌ی دارک سولز، انتظاراتم از جلوه‌های گرافیکی یک بازی ریمسترشده را بسیار بالا برده‌ است. بازی روی پی سی با نرخ فرم ۶۰ به بالا، روی ایکس باکس وان ایکس با نرخ فریم ۶۰ ثابت، روی پلی استیشن 4 پرو و معمولی با نرخ فریم ۴۵ تا ۵۰ اجرا می‌شود. بازی همچنان برخی از باگ‌های قدیمی خود به‌خصوص در حوزه‌ی نورپردازی و سایه‌زنی را حفظ کرده است. شباهت زیاد NPCها به یکدیگر هم ممکن است باعث رنجش برخی از گیمرها شود و از معدود نقاط ضعف بازی است.

Saints Row The Third Remastered

(این تصاویر از بررسی فنی بلاگ دیجیتال‌فاندری گرفته شده است)

جهش گرافیکی بازی از نسخه‌ی اصلی به ریمستر، کاملا مشهود است. تیم تولید بازی تقریبا تمامی عناصر بصری اثر را «بازسازی» کرده است

در زمینه‌ی صداگذاری و موسیقی هم با یک اثر باکیفیت طرف هستیم. در ورای تمامی موزیک‌های عالی و افکت‌های صوتی باکیفیتی که روی تمامی آیتم‌ها کارگذاشته شده است، هنرنمایی تیم دوبله‌ی بازی است که می‌درخشد. تروی بیکر، کن میشلز و رابین اتکین داونز، هر کدام تمامی دیالوگ‌های شخصیت اصلی بازی را صداگذاری کرده‌اند و گیمر حق انتخاب دارد که قهرمان داستان بازی، با صدای کدام یک از این سه نفر تکلم کند. لورا بایلی، تارا پلت و ربکا سانابریا هم از ۳ گوینده‌ی دیگر هستند که هر یک، تمامی دیالوگ‌های کاراکتر اصلی (جنسیت مونث) را ادا کرده‌اند و گیمر از میان یکی از این ۳ صدا، می‌تواند یکی را انتخاب کند. دوبله‌ی عالی کاراکتر اصلی داستان، نقشی اساسی را در شخصیت‌پردازی او بازی می‌کند و این مهم، به‌لطف عمل‌کرد فوق‌العاده‌ی تیم صداگذاری بازی، عملی شده است.

بازی Saints Row The Third Remastered بدون شک یکی از برترین ریمسترهای تولید شده در نسل هشتم است. این بازی نشان می‌دهد که انتظار گیمر از یک بازی ریمسترشده مبنی بر بهره بردن آن اثر از جلوه‌های گرافیکی کاملا جدید و به‌روز، هرگز انتظار زیادی نیست بلکه انتظار کاملا درستی هم هست! اگر از طرفداران این مجموعه هستید یا دنبال یک بازی جهان‌باز به‌شدت سرگرم‌کننده با داستانی جذاب و البته فانتزی می‌گردید، تجربه‌ی این اثر ۳۰ دلاری را هرگز از دست ندهید. Saints Row The Third، با آن گیم‌پلی دیوانه‌وار و سرگرم‌کننده‌ی خود، پس از حدود ۱۰ سال در قالب اثری ریمسترشده بازگشته تا به ما یادآوری کند که جنون، پاسخ هیچ پرسشی نیست. سوالی است که جواب به آن، «بله» است!


منبع زومجی

بررسی بازی Saints Row The Third Remastered

پس از گذشت حدود ۱۰ سال از عرضه‌ی Saints Row The Third، سازندگان بازی با یک ریمستر عالی، این اثر را به مدیوم گیم بازگردانده‌اند. بازی هنوز هم نقاط قوت خود را حفظ کرده است. گان‌پلی عالی و چالشی، فعالیت‌های شهری متنوع، ماموریت‌های جانبی پرتعداد با تنوع بالا، داستان جذاب، طراحی مراحل عالی و موارد بیشتر، همگی پس از گذشت این سال‌ها، کیفیت بالای خود را حفظ کرده‌اند و تجربه‌ای عالی را برای بازیکن رقم می‌زنند. نسخه‌ی ریمسترشده‌ی بازی، از نظر گرافیکی یک جهش چشم‌گیر و فوق‌العاده را تجربه کرده است. تقریبا تمامی عناصر تشکیل‌دهنده‌ی جلوه‌های دیداری بازی، از نو طراحی شده‌اند و این اثر را در لباسی کاملا تازه و نسل هشتمی، به گیمرها عرضه می‌کنند. البته که هنوز هم برخی از باگ‌های گرافیکی، گریبان اثر را گرفته‌اند. اگر از طرفداران این مجموعه هستید، اگر دنبال یک بازی جهان‌باز و فانتزی بی‌نهایت سرگرم‌کننده می‌گردید، Saints Row The Third Remastered را دریابید.
علی گودرزی

8.5

نقاط قوت

  • + داستان جذاب
  • + گیم‌پلی سرگرم‌کننده و اعتیادآور
  • + صداگذاری، دوبله و موزیک عالی
  • + وجود فعالیت‌ها و ماموریت‌های جانبی متنوع
  • + بهبود گرافیکی فوق‌العاده نسبت به نسخه‌ی اصلی

نقاط ضعف

  • - برخی از باگ‌ها و گلیج‌های گرافیکی در زمینه‌ی نورپردازی و سایه‌زنی
  • - شباهت بیش از اندازه‌ی NPCها ممکن است برای گیمر اذیت‌کننده باشد
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده