نویسنده: رضا اسکندری
// جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

کیت توسعه‌ی پلی‌ استیشن 5 دارای ۶ فن و تعداد زیادی تهویه‌ی هوا است

تصاویر کیت توسعه‌ی کنسول جدید سونی، پلی‌ استیشن 5، نشان می‌دهد که این کنسول دارای ۶ فن برای خنک کردن کنسول و تعداد زیادی تهویه‌ی هوا است.

در جدیدترین اخبار کنسول‌‌های بازی، تصاویر جدید کیت‌ توسعه‌ی کنسول جدید سونی یعنی پلی‌ استیشن 5 این روز‌ها در سایت‌های مختلف به بحث اصلی مشتاقان این کنسول تبدیل شده است. زمانی‌که به عرضه‌ی نسل جدید کنسول‌‌ها نزدیک می‌شویم، تمامی اطلاعات و جزییات درباره‌ی آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود؛ مسائلی مانند برتری یک کنسول از لحاظ امکانات نسبت به کنسول دیگر یا قدرت گرافیکی و قدرت پردازنده‌ی آن‌ها که کاربران را ساعت‌ها مشغول صحبت درباره‌ی آن‌ها می‌کند ولی یک موضوع در این بحث‌ها خیلی کم به گوش میرسد؛ تعداد فن و تهویه‌های هوای یک کنسول، بله درست شنیدید، حتی تعداد فن‌ها و تهویه‌ی هوای کنسول جدید هم می‌تواند بحث جالب و مهمی قلمداد شود.

سونی با ثبت یک پتنت جدید برای کیت توسعه‌ی کنسول جدید خود جزییات جدید و مهمی را در اختیار کاربران قرار داد. در اولین نگاه متوجه می‌شویم که این پتنت شبیه به نمونه‌ای است که در شایعه‌های ماه‌های اخیر دیده بودیم ولی موضوعی که خیلی جلب توجه می‌کند تعداد فن‌های این کنسول است که شاهد ۶ فن در آن‌ هستیم؛ سه فن در اطراف کنسول و تعداد زیادی تهویه‌‌ی هوای درکنار آن‌ها. در سمت چپ کنسول یه سینک حرارتی را می‌بینیم که از نمونه‌ی معمول بسیار بزرگ‌تر است و وجود آن باعث تعجب کاربران شده است. این جزییات شایعه‌ی بزرگ‌تر بودن کنسول جدید سونی نسبت‌ به کنسول‌های گذشته را بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند. تمام تصاویر این پتنت را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

در پایان باید به چند نکته‌ی بسیار مهم توجه کرد؛ این پتنت تنها برای کیت توسعه‌ی پلی‌استشن 5 است و ممکن است به‌طور کامل با کنسولی که در بازار عرضه می‌شود متفاوت باشد. همچنین اسناد شرکت‌های بزرگ برای ثبت پتنت‌ها برخی اوقات به جزییات اصلی اشاره‌ای نمی‌کند بنابراین این تصاویر حتی ممکن است که تصاویر کیت‌ توسعه‌ی اصلی ارائه شده از جانب سونی نباشد. به‌هرحال امیدواریم شرکت سونی در رویداد پیش‌رو به‌نام Future of Gaming که به‌زودی تاریخ جدید آن مشخص خواهد شد، اولین تصاویر از کنسول جدید خود را به نمایش بگذارد.

ps 5 devkit


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده