نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۹

Joker War: آخرین قسمت داستان بتمن و جوکر، هدف بعدی دلقک جنایتکار کیست؟

اخیرا شرکت دی سی اعلام کرد که خط داستانی جنگ جوکرِ بتمن، آخرین بخش از داستان این دو خواهد بود. حالا هم جوکر، جدیدترین هدف خود را از این خانواده ابرقهرمان انتخاب کرده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۴۶ سری کتاب کمیک Batgirl را برای شما فاش کند.

.

.

.

درست از زمانی‌که جیمز تاینیون چهارم نویسندگی مجموعه بتمن را در دست گرفت، ما شاهد این بودیم که جوکر سخت در تلاش است تا جای پای خود را محکم کند و قدرت عظیم خود را به‌دست بیاورد؛ زیرا او سعی در این داشت که در تابستان سال جاری، یک رویداد کراس اوری به نام «جنگ جوکر» را به راه بیاندازد. حالا در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت دی سی کامیکس یک تصویر تبلیغاتی جدید را منتشر کرده است که خورخه جیمنز طراحی آن را برعهده داشت. آن‌ها با انتشار این تصویر اعلام کردند که این رویارویی شوالیه تاریکی و شاهزاده دلقک جرم و جنایت، «آخرین بخش از داستان آن‌ها» خواهد بود.

جوکر در رویداد جنگ جوکر - فیلم علامت زورو

همان‌طور که در تصویر هم مشخص است، این شرور مخزن حلبی یک فیلم را در دست دارد که نام The Mark of Zorro روی آن نوشته شده است؛ همان فیلم کلاسیکی که در زمان کودکی منبع الهام بروس وین شد تا برای تبدیل شدن به بتمن تصمیم نهایی‌اش بگیرد. از طرف دیگر هم این فیلم، آخرین اثری محسوب می‌شود که بروس به همراه پدر و مادرش تماشا کرد؛ پیش از اینکه آن‌ها به قتل برسند. در ادامه این ماجراها، جوکر دستیار مرگبار جدیدی به نام پانچ لاین را برای خودش معرفی کرد و درست از همان زمان، مشغول هدف قرار دادن متحدان بتمن است. او پیش از این نایت وینگ را مورد هدف قرار داد و حالا قصد دارد به سراغ هدف جدیدی برود.

این در حالی است که خود شوالیه تاریکی به طرز فجیعی در تلاش است که خط قرمز و محدودیت‌های وضعیت فیزیکی و روحی خود را پشت سر بگذارد تا بلکه به این طریق بتواند شهرش را در امان نگه دارد و امنیت را برقرار کند. از یک طرف تقریبا تک تک افرادی که در خانواده بتمن وجود دارند، در این ماجرا درگیر شده‌اند. از طرف دیگر هم به نظر می‌رسد که شرور داستان در تلاش است تا زرادخانه گرانبهای مبارز شنل‌پوش را به‌دست بیاورد و آن را علیه تمام مردم گاتهام استفاده کند؛ آن هم در خط داستانی‌ای که به نظر می‌رسد یک نمایش انفجاری را بین این دو دشمن دیرینه به وجود می‌آورد. در حقیقت می‌توان اینطور گفت که رویداد جنگ جوکر در تلاش است تا چهره شهر گاتهام و قهرمانانی را که از آن محافظت می‌کنند، تا حد زیادی تغییر دهد.

جوکر در خانه باربارا گوردن - بت گرل - رویداد جنگ جوکر

جوکر حالا منابعی دارد که هیچوقت نداشته است و حالا می‌تواند بلاهای وحشتناکی را بر سر بتمن و متحدان او بیاورد. او بعد از اینکه دیک گریسون را تحت کنترل خود گرفت، توجه خود را به سمت یکی دیگر از اعضای خانواده بتمن منحرف کرد؛ شاهزاده دلقک جرم و جنایت، دوباره به سراغ باربارا گوردن رفت. بت گرل بعد از اینکه از آخرین ماجراجویی خود به خانه‌اش بازگشت، جوکر داخل ایستاده بود و انتظارش را می‌کشید. باربارا پیش از اینکه وارد خانه شود، شب بسیار خوبی را گذرانده بود و او واقعا لیاقت این را داشت که برای مدتی آرامش داشته باشد و استراحت کند. اما اصلا خبر نداشت، زمانی‌که وارد خانه شود، جوکر منتظر او ایستاده است و پیش از او مخفیانه وارد خانه‌اش شده است.

جوکر و باربارا گوردن یک گذشته بسیار دردناک و طولانی با یکدیگر دارد. اگر به یاد داشته باشید، جوکر در رمان گرافیکی Batman: The Killing Joke، باربارا را فلج کرد و با روش‌های مختلف در تلاش بود تا عقل و هوش جیمز گوردن را هم نابود کند. با اینکه حالا دیگر باربارا توانایی راه رفتن را دوباره به‌دست آورده است، اما همواره مجبور است با آسیب‌های طولانی مدت آن فاجعه برخورد کند. با اینکه جوکر و باربارا بعد از آن هم بارها با یکدیگر برخورد داشتند، اما نویسندگان تصمیم گرفتند که با ایجاد تفاوت کمی، دوباره همان واقعه را بسازند. البته به نظر می‌رسد که باربارا حالا آماده‌تر از قبل است زیرا او حالا تجربه خیلی بیشتری دارد.

نویسندگی این خط داستانی برعهده جیمز تاینیون چهارم و طراحی تصاویر آن برعهده خورخه جیمنز است. قسمت ۹۵ سری کتاب کمیک Batman، در تاریخ ۲۱ ژوئیه توسط دی سی کامیکس منتشر می‌شود.


منبع cbr cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده