نویسنده: مرتضی بحرینی
// شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Railways؛ هدایت مسیر قطارها

در بازی جدید و سرگرم کننده Railways بازیکنان می‌توانند تجربه‌ای هیجان انگیز و جذابی از هدایت قطارها داشته باشند.

یکی از ژانرهای جذاب که در آن بازی‌های سرگرم کننده و زیبایی وجود دارد، شبیه‌سازی است. باید اینگونه در مورد بازی‌های این دسته فکر کرد که توسعه‌دهندگان برای آنکه افراد از شغل و کارهای مختلف تجربه‌ای به‌دست آورند، آثار مختلفی در این ژانر منتشر می‌کنند. با یک جستجوی کوتاه شاهد این هستیم که بازی‌های قدرتمندی چه از نظر گیم‌پلی و چه از لحاظ دیگر در ژانر شبیه‌سازی وجود دارد.

یکی از آن بازی اندروید و آیفون هیجان انگیز که کاربرانش به سوزن بانی یا هدایت کننده قطار تبدیل می‌شوند، Railways نام دارد. در دل گیم‌پلی این بازی منحصر‌به‌فرد کاربران باید دقت بالایی داشته باشند؛ چرا که در هر مرحله شاهد چالشی تازه هستیم. همیشه توسعه‌دهندگان برای دست گرمی در مراحل اولیه، چالشی به کار نمی‌برند و به مرور زمان سختی‌ها اضافه می‌شوند، موضوعی که در این بازی نیز صدق می‌کند.

کنترل قطارها در بازی Railways

همان‌طور که گفته شد، در بازی Railways کاربران به سوزن بانی ماهر تبدیل می‌شوند که برای هدایت صحیح قطارها باید دقت بالایی خرج کنند. مراحل اولیه با آموزش‌های لازمه که از سوی توسعه‌دهندگان در بازی قرار داده شده است، گذرانده می‌شود. پس از آنکه سازوکار بازی دستتان آمد، کار اصلی شروع خواهد شد. جالب است بدانید که قطارها هر زمان که شما اراده کنید، تغییر مسیر خواهند داد.

بازی به صورت رایگان عرضه نشده و دارای قیمتی ۴.۱۹ دلاری است!

هر قطار دارای رنگ مشخصی برای خود است و درکنار ریل دایره‌های رنگی قابل مشاهده هستند که رنگ آن‌ها با قطارها یکی است. ماموریتی که بازیکنان در هر مرحله دارند، رساندن قطارها به دایره های هم رنگ است. در واقع این این کار سخت نیست و تنها به دقت نیاز دارد که دو قطار یا بیشتر، در مسیر مناسب خود قرار گیرند تا میزان تعیین شده دایره رنگی یا مسافر، جمع آوری کنند.

آموزش چگونه تغییر مسیر دادن قطار در بازی Railways

آموزش چگونه هدایت کردن قطار در بازی Railways

آموزش چگونه توقف کردن قطار در بازی Railways

در مراحل اولیه یاد خواهیم گرفت که چگونه قطارها تغییر مسیر می‌دهند و اگر نیاز شد به چه شکل قطار را در حال حرکت، برای مدتی متوقف کنیم. با یک ضربه روی لوکوموتیو به آن دستور می‌دهیم تا در جای خود متوقف شود، البته این موضوع برای مدت کوتاهی عملی است. برای تغییر مسیر هم باید انگشتتان روی صفحه بین دو ریل کشیده شود که در صورت صحیح انجام دادن این عمل، مسیر جدید دیده می‌شود.

با پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی، دیگر خبری از اخطار نیست و اگر دقت لازم را در هدایت و تغییر مسیر قطارها به کار نبرید، قطعاً فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌دهد. هر مرحله تعداد مشخصی در حدود صد و هشتاد مسافر یا همان دایره‌های رنگی نیاز دارد تا به پایان برسد. البته این میزان برای کسانی است که دوست دارند امتیاز سه ستاره به‌دست آورند در غیر این صورت تعداد پایین تری نیز قابل قبول است.

هرچه مراحل بالا و بالاتر می‌روند چالش‌ها نیز جذاب و سخت‌تر می‌شوند. برای نمونه باید به مرحله ۱۰ اشاره کنیم که باید درکنار باند فرودگاه هواپیما، کنترل قطارها، برای جمع آوری مسافران انجام شود. لاین پرواز در وسط دو ریل قرار گرفته است و گاهی وقت‌ها نیاز دارید تا برای به‌دست آوردن دایره‌های رنگی، به سمت روبه رو تغییر مسیر دهید. مراقب باشید چرا که ممکن است با هواپیماها برخورد کند. در صورت تصادف با هر چیزی، کار از اول شروع می‌شود و شانس دومی ندارید.

برخورد قطار با هواپیما در بازی Railways

برخورد دو قطار با یکدیگر در بازی Railways

برخورد قطاری از پشت به قطار دیگر در بازی Railways

هر مرحله از طراحی خاصی برخوردار است. یعنی از نظر گرافیکی و محیطی و همچنین قرار گیری ریل‌ها هر سطح با دیگری تفاوت بسیاری دارد. چالش‌ها نیز به همین صورت منحصر‌به‌فرد طراحی شده‌اند تا کاربران را غافل‌گیر کنند. در بحث صداگذاری، باید به سراغ موسیقی متنی برویم که بعد از مدتی آزاد دهنده خواهد بود، اما درکنار این مورد جلوه‌های صوتی جذابی وجود دارد که باعث هیجان‌انگیزتر شدن گیم‌پلی می‌شود. مانند زمانی‌که خطری وجود دارد، قطار پشت سر هم بوق می‌زند تا کاربر مطلع شود. در کل باید گفت برای ساعت‌ها سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت، Railways بهترین گزینه است.

عبور قطار از بزرگراه در بازی Railways

عبور قطار از کنار اتوبان در بازی Railways

عبور قطار از کنار لاین پرواز و هواپیماها در بازی Railways

دانلود بازی Railways


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده