نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵

میلی بابی براون و هنری کویل در اولین تصاویر فیلم Enola Holmes؛ شکایت وارثان کانن دویل از نتفلیکس

نتفلیکس به‌تازگی اولین تصاویر رسمی فیلم Enola Holmes با بازی میلی بابی براون و هنری کویل را منتشر کرده است. همچنین اخیرا وارثان کانن دویل نیز از نتفلیکس برای این فیلم شکایت کرده‌اند.

ماه اردیبهشت امسال بود که شبکه نت فلیکس حق پخش فیلم Enola Holmes (انولا هولمز) را از شرکت برادران وارنر خریداری کرد. حال در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، اولین تصاویر رسمی این فیلم منتشر شده است. نتفلیکس امروز اولین تصاویر رسمی فیلم Enola Holmes را منتشر کرده است که تمرکز بیشتر این تصاویر روی میلی بابی براون، بازیگر سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا)، بازیگر نقش انولا هولمز هستیم، اما در تصاویر دیگر  هنری کویل، بازیگر نقش شرلوک هولمز و سم کلفلین، بازیگر نقش مایکرافت هولمز نیز دیده می‌شوند. شما در ادامه می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید:

هلنا بونهام کارتر در نقش یودوریا (مادر انولا هولمز)، فیونا شاو، سوزان ووکوما، عادل اختر، فرانسیس د لا تور، لوئیس پارتریج و بورن گورمن، دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم Enola Holmes حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. هری بردبیر، کارگردان سریال‌هایی چون سریال Killing Eve (کشتن ایو) و سریال Fleabag (فلیبگ)، وظیفه کارگردانی و جک ترون، نویسنده سریال His Dark Materials (نیروی اهریمنی او)، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Enola Holmes را بر عهده داشته‌اند. انولا هولمز خواهر کوچک شرلوک هولمز است که توسط نانسی اسپرینگر خلق و رمان‌های آن در ۶ جلد نوشته و در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ منتشر شدند. 

بااین‌حال، اخیرا وارثان کانن دویل، خالق شخصیت شرلوک هولمز از شبکه Netflix شکایت کرده‌اند. بنیاد و وراث این نویسنده ادعا کرده‌اند شخصیت و داستان انولا هولمز درواقع برگرفته از داستانی مشابه در ۱۰ داستان پایانی شرلوک هولمز است. این بنیاد وظیفه دارد تا موارد حق کپی رایت این نویسنده مشهور را در آمریکا بررسی کند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۴ و در هفتمین دادگاه تجدید نظر، دادگاه ممنوع شدن نوشتن و انتشار کتاب‌هایی براساس داستان‌های هولمز را رد کرده بود. کانن دویل ۵۶ داستان و ۴ رمان براساس شخصیت شرلوک هولمز نوشته و در بین سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۹۲۷ منتشر شده بودند.

فیلم Enola Holmes طبق انتظار قرار است در ماه اوت امسال (مرداد یا شهریور) منتشر شود، اما پیش از این نیز این بنیاد از فیلم آقای هولمز شکایت کرده بود. بااین‌حال، ادعای آن‌ها مبنی بر اینکه نانسی اسپرینگر، نویسنده این مجموعه، برای خلق شخصیت و داستان‌های انولا هولمز از این ۱۰ داستان الهام گرفته است که در حال حاضر به‌نظر نمی‌رسد این شکایت مشکلی در برنامه نتفلیکس برای انتشار این فیلم ایجاد کند. 


منبع Variety Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده