نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲

استودیوی سازنده Dying Light 2 همکاری خود با نویسنده این بازی را متوقف کرد

استودیوی تکلند به‌دلیل برخی اتهامات و حواشی ایجاد شده برای کریس اولون، طراح روایت داستان بازی Dying Light 2، به حضور او در جمع توسعه‌دهندگان این بازی خاتمه داد.

طراحی روایت داستان بازی Dying Light 2 به‌عنوان بازی جدید و اکشن – ماجراجویی استودیوی تکلند (Techland) برعهده کریس اولون (Chris Avellone) نویسنده بازی‌های شناخته شده‌ای مانند Star Wars: Knights of the Old Republic II و Fallout: New Vegas قرار داشت؛ تا اینکه استودیوی تکلند بعد از ادعاها و اظهاراتی که علیه وی خبرساز شده بود، پایان همکاری خود با Avellone را اعلام کرد.

طی چند روز گذشته، چندین مورد اتهام آزار و اذیت از سوی افراد مختلف به کریس اولون نسبت داده شده و استودیوی تکلند نیز با هدف جلوگیری از هرگونه آسیب وارده به وجهه‌ی این شرکت و همچنین بازی در آستانه انتشار Dying Light 2، با انتشار بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اعلام کرد اولون دیگر در این استودیو مشغول به کار نخواهد بود. Techland در متن بیانیه جدید خود می‌نویسد:

ما با مسائل خاصی مانند آزار و اذیت و بی‌احترامی با نهایت دقت رفتار می‌کنیم و دربرابر اینگونه رفتارها هیچگونه تعلل و تحملی را نمی‌پذیریم. این قضیه شامل تمامی کارمندان و همچنین مشاوران خارجی شرکت شده و Chris نیز در میان آن‌ها قرار می‌گیرد. به همین دلیل ما به همراه کریس آولون تصمیم به لغو همکاری دوطرفه خود گرفتیم.

سخنگوی استودیوی تکلند در ادامه تشریح می‌کند که تیم توسعه‌دهندگان Dying Light 2 با قدرت به کار خود ادامه داده و پیشرفت‌های بسیار خوبی در جریان توسعه بازی دیده می‌شود.

کریس آوالان نویسنده بازی Dying Light 2

درحالی‌که عدم حضور Avellone نمی‌تواند تأثیر چشمگیری در روند توسعه Dying Light 2 در تکلند بگذارد، این وضعیت بیش از هرچیزی به زیان این پروژه منجر خواهد شد. به‌خصوص در شرایطی که خود آولون اولین‌بار به رونمایی از بازی Dying Light 2 در کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 پرداخته بود. لذا بدون شک او یکی از چهره‌های مهمی بود که طی این سال‌ها نام او با این پروژه عجین شده بود. بااین‌حال، تصمیم فوری Techland برای لغو همکاری با آولون تصمیم هوشمندانه‌ای بود که این شرکت به دلایل متعددی نسبت آن اقدام کرد.

Dying Light 2 در ابتدا قرار بود بهار امسال برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی سی منتشر شود؛ اما تاریخ انتشار آن، اوایل سال جاری میلادی به زمان نامشخصی موکول شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده