نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

زاویه دید دوربین در بازی The Medium سوم شخص و کاملاً متفاوت از آثار قبلی Bloober خواهد بود

براساس اظهارات جدید Wojciech Piejko طراح ارشد استودیوی بلوبر تیم، بازی The Medium علاوه‌بر محتوای داستانی، در بحث سبک گیم‌پلی بازی نیز از بازی‌های قدیمی مجموعه Resident Evil یا Silent Hill الهام گرفته است.

طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته و همزمان با آماده شدن زمینه‌های مناسب برای عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی، توسعه‌دهندگان و ناشران مختلف، بازی‌های مختلفی را به نمایش عموم گذاشتند که یکی از این موارد، The Medium از استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) بود. توسعه‌دهندگان این بازی ترسناک و روانشناختی، حاصل تلاش سازندگان آثاری همچون Blair Witch و Observer و مجموعه Layers of Fear است که به‌گفته سازندگان آن، تنها امکان ساخت آن روی کنسول‌های نسل جدید ممکن بوده است. The Medium از جنبه‌های مختلف، تفاوت زیادی با سایر بازی‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، داشته و قرار است حس و حال جدید و نوآورانه‌ای را به مخاطبان این سبک از بازی‌های ویدیویی ارائه کند.

اولین و بزرگ‌ترین تفاوتی که در نگاه اول به تصاویر و ویدیوهای گیم‌پلی The Medium می‌توان متوجه آن شد، سوم شخص بودن زاویه دید دوربین، برخلاف زاویه دید اول شخص در سایر آثار قبلی این استودیو است. نه‌تنها سبک گیم‌پلی این بازی سوم شخص خواهد بود، بلکه به‌گفته Wojciech Piejko، طراح ارشد استودیوی بلوبر تیم، این بازی با استفاده از یک «زاویه دوربین نیمه‌ - ثابت»، از بازی‌های قدیمی این سبک الهام گرفته است. Piejko در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Gamesradar، توضیحات مختصری را در این خصوص ارائه کرده اما هنوز مشخص نیست که منظور او از زاویه دید نیمه ثابت دقیقاً به چه نحوی خواهد بود. احتمالاً این بازی از چیزی که در بازی‌های قدیمی مجموعه Resident Evil یا Silent Hill به یاد داریم، الگوبرداری کرده است.

دنیای ترسناک بازی The Medium

حالا که نام Silent Hill به میان آمد، باید به این نکته نیز اشاره کرد که این بازی به‌طور قابل توجهی از مجموعه محبوب کونامی الهام گرفته است. الگوبرداری‌های The Medium از بازی‌های سایلنت هیل به‌طور واضحی قابل تشخیص بوده و جالب اینجا است که آکیرا یاماوکای افسانه‌ای نیز در امر آهنگسازی این بازی نقش داشته است. در این بازی با دو جهان متمایز مواجه هستیم؛ یک دنیای طبیعی و یک فضای ترسناک و غیرعادی که شباهت زیادی به اتمسفر Silent Hill دارد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که با پیشروی شما در داستان بازی، با جنبه‌های بیشتری از آن درگیر شده و عمق داستان آن پی خواهید برد. Jacek Zięba تهیه‌کننده این پروژه در یکی از مصاحبه‌های خود، The Medium را یک «نامه عاشقانه» به Silent Hill توصیف می‌کند:

من فکر می‌کنم حتی می‌توان یک ارتباط را با بازی ما متصور شد. این موضوع فقط محدود به موسیقی متن بازی یا وجود جهان دوگانه در این بازی و Silent Hill نبوده و ارتباطات متعددی بین موضوعات آن به چشم می‌خورد؛ بااین‌حال، ما به‌طور کاملاً متفاوتی از این ایده‌ها استفاده کرده‌ایم. مسلماً ما در اینجا به‌دنبال بازسازی Silent Hill 2 نبودیم، اما از همان ابتدای کار هم به این موضوع اشاره کردیم که هدف ما، ساخت یک تجربه جدی، سینماتیک و داستان محور است که حس و حال بازی‌های Silent Hill به‌طور قابل توجهی از آن دریافت می‌شود.

دانلود از آپارات

بازی The Medium قرار است در سال جاری میلادی برای ایکس باکس سری ایکس و پی سی منتشر شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده