// دوشنبه, ۱۲ خرداد ۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

رایان پیتون از استودیوی کمفلاژ در مصاحبه جدید خود اظهار داشته که توسعه‌دهندگان این بازی تمام تلاش خود را برای کم اهمیت جلوه دادن محدودیت‌های تکنولوژی VR و ارائه یک تجربه بی‌نقص در Marvel’s Iron Man VR به کار گرفته‌اند.

توسعه‌دهندگان استودیوی Camouflaj با ایده‌ی ساخت یک بازی رده بالا و اختصاصی واقعیت مجازی براساس تجربه نقش آفرینی در قالب کاراکتر آیرون من (Iron Man) در آستانه انتشار بازی Marvel’s Iron Man VR هستند. باتوجه‌به تمرکز کامل این استودیو روی توسعه این پروژه و جذابیت‌هایی که ویژگی‌های این کاراکتر دنیای مارول می‌تواند در بستر واقعیت مجازی ایجاد می‌کند، انتظار می‌رود با بازی خوش‌ساخت و جذابی مواجه باشیم. هرچند تکنولوژی VR در شرایط فعلی با محدودیت‌هایی مواجه است که بیشتر این موارد به بحث‌های سخت‌افزاری مربوط می‌شود.

بنابراین سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که توسعه‌دهندگان استودیوی کمفلاژ چطور به تطبیق این محدودیت‌ها با تمایلات خود برای ارائه یک تجربه بی‌نقص از بازی جدید خود پرداخته‌اند؟ ازاین‌رو، رایان پیتون (Ryan Payton) مؤسس استودیوی کمفلاژ در مصاحبه جدید خود با وبسایت 8bitisland در خصوص این موضوع توضیحاتی را ارائه کرده است.

Iron Man VR

پیتون با اذعان به محدودیت‌های سخت‌افزاری استفاده از ابزار واقعیت مجازی اظهار داشته که استویدیو کمفلاژ به منظور کسب اطمینان از ارائه‌ی بی‌نقص و کاملاً روان تجربه این بازی، «چیزهای جالبی» را در پشت صحنه به کار گرفته است. وی عقیده دارد که هدف این استودیو به حداقل رساندن نگرانی‌های ناشی از توانایی سخت‌افزاری توسط کاربران بوده و تلاش می‌کند تا تنها چیزی که بازیکن به آن فکر می‌کند، نقش آفرینی در قالب شخصیت آیرون من باشد:

مسلماً تکنولوژی در این زمینه با محدودیت‌هایی مواجه است. لذا ما چیزهای جالبی را در پشت صحنه به کار گرفتیم تا این تجربه در بی‌نقص‌ترین حالت ممکن منتقل شود. البته بیشتر این فعالیت‌ها دور از چشم کاربران و در ویژگی‌های ساختاری بازی صورت گرفته است. چیزی که ما به‌دنبال آن هستیم، این است که بازیکنان کمترین اهمیت را برای سخت‌افزار مورد استفاده خود قائل باشند. ما قصد داریم تا بازیکنان تنها به آیرون من بودن فکر کنند. این موضوع، یکی از مهم‌ترین اهدافی بوده که از ابتدای فرایند توسعه این بازی در ذهن سازندگان قرار داشته است.

ور در ادامه و در خصوص انتخاب شخصیت Iron Man برای توسعه این بازی می‌گوید:

فکر نمی‌کنم در میان شخصیت‌های مارول، مورد بهتری برای هماهنگی کامل با جنبه‌های مختلف واقعیت مجازی وجود داشته باشد.

Iron Man VR

در جریان آیرون من VR، بازیکنان هدایت تونی استارک را در قالب آیرون من برعهده می‌گیرند. او وظیفه دارد که گوست را ردیابی و دستگیر کند؛ هکری که به‌واسطه‌ی دانش خود توانسته است به سلاح‌های قدیمی تونی استارک دسترسی پیدا کند. کاربران برای تجربه‌ی Iron Man VR، جدا از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR به کنترلرهای موو هم احتیاج دارند تا بتوانند جت‌های Repulsor مرد آهنی را هدایت کنند. 

فرایند توسعه بازی Marvel’s Iron Man VR اخیراً به اتمام رسیده و این بازی در تاریخ سوم ژوئیه (جمعه ۱۳ تیر) برای PlayStation VR عرضه خواهد شد. قبل از آن، می‌توانید از همین الان دموی رایگان این بازی را از فروشگاه پلی‌استیشن دریافت کنید.

منبع gamingbolt

کاراکتر باقی مانده