// جمعه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Forza Street؛ مسابقات بی حد و مرز

Forza Street یک بازی موبایل ریسینگ آرکید است که مسابقات شبانه و هیجان‌انگیزی را ساختار جدیدی در گیم‌پلی سری فورتزا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بازی Forza Street دو سال پیش در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار گرفت و چندی پیش هم برای پلتفرم موبایل عرضه شد. ازاین‌رو در جدیدترین قسمت از معرفی بازی موبایل، به‌سراغ بازی اندروید و آیفون Forza Street، ساخته استودیو ترن 10 رفته‌ایم. فورتزا استریت یک بازی ریسینگ آرکید است که در ظاهر شباهت‌هایی به سری Asphalt دارد، اما استودیو سازنده با اضافه کردن المان‌های جدید و متفاوت در گیم‌پلی، باعث تفاوت آن با بازی‌هایی مثل آسفالت شده است. از نظر داستانی، بازی Forza Street روایت‌گر شهر میامی و مسابقات شبانه آن است. بازی فورزا استریت یک بازی ماشینی اندروید است.

پنج شخص میلیاردر درکنار یکدیگر مسابقات شبانه را راه‌اندازی کرده‌اند و خود آن‌ها هم بخشی از این مسابقات به‌حساب می‌آیند. ازاین‌رو بازیکن برای پیشروی در تورنومنت شبانه میامی باید این افراد و اعضای تیم آن‌ها را شکست دهد. 

Forza Street

بااینکه در بازی‌های ریسینگ داستان جایگاه ویژه‌ای ندارد، اما ترن 10 سعی کرده در این بخش تجربه‌ی قابل قبولی را روی پلتفرم موبایل در اختیار کاربران قرار دهد. با شروع بازی موبایل Forza Street وارد بخش تمرینی می‌شوید، جایی‌که نحوه‌ی بازی کردن به شما آموزش داده می‌شود. از نظر گیم‌پلی، فورتزا استریت ساختار متفاوتی دارد. معمولا بازی‌های ماشین سواری روی پلتفرم موبایل به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که کاربر تنها نیاز به فشردن پدال گاز یا هدایت ماشین به چپ و راست دارد. این در حالی است که هدایت خودرو در Forza Street به‌صورت کاملا خودکار انجام می‌شود و موردی که مهم است، نحوه‌ی استفاده از پدال گاز است. درواقع هر مسابقه از Forza Street، شما را در یک رقابت یک‌به‌یک قرار می‌دهد. مسیرهای مسابقه‌ای رقابت‌های یک‌به‌یک هم همیشه کوتاه است و تنها چیزی که برگ برنده شما را امضا می‌کند، دقت و سرعت عمل بالا در پیچ‌های مسیر مسابقه‌ای است. 

تنها چیزی که برگ برنده شما را امضا می‌کند، دقت و سرعت عمل بالا در پیچ‌های مسیر مسابقه‌ای است

بازیکنان برای برنده شدن باید به دو نکته اساسی توجه داشته باشند. اولین نکته این است که پدال گاز را قبل از شروع مسابقه، در محدوده زرد یا سبز رنگ قرار دهند تا شتاب ماشین آن‌ها در شروع بازی مناسب باشد. دومین مورد به‌هنگام رسیدن به پیچ‌های مسیر مسابقه است. زمانی‌که به هر پیچ می‌رسید، یک نوار قرمز رنگ را مشاهده می‌کنید که ابتدا و انتهای آن با رنگ زرد هایلایت شده است. شما در محدوده زرد رنگ ابتدایی باید انگشت خود را از روی پدال گاز بردارید و در محدوده زرد رنگ دوم، مجددا انگشت خود را روی پدال گاز قرار دهید. این دو کار باعث می‌شود تا خودروی شما در زمان مناسبی ترمز بگیرد و مجددا با گاز دادن شتاب ماشین شما افزایش پیدا کند. اگر نتوانید این دو مورد را در هر مسابقه به درستی اعمال کنید، امکان باختن شما بالا است. مسابقات ابتدایی شاید چالش بالایی نداشته باشند و صرفا برای آشنایی شما با جهان Forza Street طراحی شده باشند، اما با گذر زمان نبردهای چالش‌برانگیزی را مشاهده خواهید کرد.

Forza Street

جدا از حالت کمپین، تیم سازنده رویدادهای هفتگی را هم در اختیار شما قرار داده است. انجام این رویدادها سبب می‌شود تا پول داخل بازی بیشتری را کسب کنید و بتوانید به‌سادگی ماشین‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید. اتومبیل‌های Forza Street هم دارای ارزش‌های مختلفی هستند. ازاین‌رو هرقدر که ارزش یک اتومبیل بالاتر برود، هزینه‌ی خرید و قدرت آن هم افزایش پیدا می‌کند. در ابتدای هر مسابقه می‌توانید به‌قدرت اتومبیل خود و رقیب نگاه کنید و متوجه شوید که آیا زمان مناسب برای خرید ماشین جدید فرار رسیده است یا خیر. جدا از این موارد، یک رویداد رقابتی هفتگی هم برای بازیکنان فورتزا استریت طراحی شده است. در جریان رقابت‌های هفتگی، می‌توانید جایگاه خود را در لیدربرد بازی به ثبت برسانید و با عملکرد خوب خود، آن را بهتر کنید. از نظر بصری هم بازی اندروید و آیفون Forza Street دارای گرافیک چشم‌نوازی است و نحوه فیلم‌برداری از شما در طول مسابقه، موردی است که Forza Street را به یک محصول متفاوت در زمینه بصری تبدیل کرده است. بااین‌تفاسیر، اگر به‌دنبال یک بازی ماشین سواری هیجان‌انگیز روی پلتفرم موبایل هستید، بازی آیفون و اندروید Forza Street می‌تواند تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را در اختیار شما قرار دهد. در زیر هم می‌توانید تریلر نسخه موبایل را در زومجی تماشا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی Forza Street

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت موبایل و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت موبایل سامسونگ، قیمت موبایل شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت گوشی اپل را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده