نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱

سازندگان The Haunting of Bly Manor سریال The Midnight Club را برای نتفلیکس تولید می‌کنند

مایک فلنگن سریال The Midnight Club را براساس رمانی از کریستوفر پایک می‌سازد.

سال ۲۰۱۸ سریالی از نتفلیکس (Netflix) پخش شد که توانست خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین کارهای این سرویس تبدیل شود؛ سریال تسخیرشدگی خانه هیل (The Haunting of Hill House) که این روزها فصل دوم آن با عنوان تسخیرشدگی عمارت بلای (The Haunting of Bly Manor) آماده‌ی پخش می‌شود. به‌تازگی مطلع شدیم که مایک فلنگن، خالق این سریال در حال کار روی مجموعه‌ای جدید برای نتفلیکس است که اقتباسی خواهد بود از رمان باشگاه نیمه‌شب (The Midnight Club).

باشگاه نیمه شب محصول ۱۹۹۴ و از جمله آثار معروف کریستوفر پایک است و می‌توان آن‌را در رده‌ی ادبیات Young Adult قرار داد؛ داستان‌هایی که مخاطبان اصلی آن‌ها را نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله تشکیل می‌دهند، ولی درعین‌حال نیمی از خوانندگان آن‌ها افراد بزرگسال هستند. داستان این رمان در محلی به‌نام «خانه‌ی روتردام» اتفاق می‌افتد؛ مرکز نگهداری از نوجوانانی که با بیماری‌های لاعلاج دست و پنجه نرم می‌کنند و امیدی به بهبود ندارند.

ماجراهای کتاب به گروهی از این نوجوانان می‌پردازد که تصمیم می‌گیرند هر شب دور هم جمع شوند و برای یکدیگر داستان‌های ترسناکی را روایت کنند. در نهایت هم عهدی بین خود می‌بندند که هرکدام از آن‌ها که زودتر از دنیا رفت، برای سایرین از آن دنیا پیامی بفرستد. حال و هوای این اثر از جهاتی به سریال تسخیرشدگی خانه هیل شباهت دارد و خبرنگار ورایتی از طریق منابع مطلع شنیده است که ارتباطاتی بین این سریال و سایر کارهای فلنگن وجود خواهد داشت.

فلنگن که سال گذشته فیلم دکتر اسلیپ (Doctor Sleep) را به‌عنوان دنباله‌ی درخشش (The Shining) براساس داستان استیون کینگ روی پرده‌ی سینماها داشت، در تولید باشگاه نیمه‌شب با ترور میسی و شرکت Intrepid Pictures همکاری می‌کند؛ شرکتی که قراردادی با نتفلیکس برای تولید آثار مختلف بسته است. از دیگر تهیه‌کنندگان سریال هم می‌توان به لیا فانگ و جولیا بیکنل اشاره کرد. همچنین نویسندگان این مجموعه عبارت‌اند از الن گیل، جیمز فلنگن و چیناکا هاج، و آدام فاسولو هم از Intrepid Pictures روی تولید آن نظارت خواهد داشت.

علاقمندان آثار مایک فلنگن می‌توانند پیش از باشگاه نیمه‌شب به تماشای تسخیرشدگی عمارت بلای بنشینند، سریالی که اولین اخبار تولید آن‌را اوایل سال ۲۰۱۹ شنیدیم و هرچند هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده، ولی انتظار می‌رود امسال از طریق نتفلیکس پخش شود؛ سریالی که بعد از موفقیت خیره‌کننده‌ی فصل اول و تحسین منتقدان و کسب رضایت ۹۳ درصدی آن‌ها کار سختی در پیش دارد.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که باشگاه نیمه‌شب تنها پروژه‌ی آینده‌ی فلنگن برای نتفلیکس نخواهد بود و او در تولید Midnight Mass هم نقش اساسی دارد؛ سریالی که مدتی قبل تولید آن به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا متوقف شد. همکار فنلگن در تولید باشگاه نیمه‌شب یعنی لیا فانگ هم در کنار کار روی فیلمنامه‌ی تسخیرشدگی عمارت بلای، نویسندگی فیلمنامه‌ی یکی از قسمت‌های سریال داستان‌های شگفت‌انگیز (Amazing Stories) برای اپل تی وی پلاس را برعهده داشته و از سایر آثار او می‌توان به سریال‌های روزی روزگاری (Once Upon a Time) و جادوگران (The Magicians) اشاره کرد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده