نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

PS5 با آپدیت ‌های سیستمی بازی های Backwards Compatibility خود را گسترش می‌دهد

براساس اطلاعاتی که روی وبسایت پلی‌استیشن ایسلند قرار گرفته بود، پلی‌استیشن 5 بعد از انتشار آپدیت‌هایی که در بعد از عرضه کنسول ارائه می‌کند، از مجموعه بازی‌های PS4 به‌صورت Backwards Compatibility پشتیبانی خواهد کرد.

یکی از کاربران وبسایت Reddit به‌تازگی اطلاعات جدیدی را در صفحه رسمی PS5 در وبسایت ایسلندی پلی‌استیشن کشف کرده که براساس آن، نسل جدید کنسول‌های سونی امکان «اجرای بازی‌های قابل پشتیبانی پلی‌ استیشن 4» را با «آپدیت‌های سیستمی» فراهم می‌کند.

البته ظاهراً این جملات در حال حاضر از روی سایت حذف شده اما به هر حال تأیید می‌کند که سونی نیز بعد از مایکروسافت امکان اجرای بازی‌های قدیمی پلتفرم‌های خود را روی کنسول جدید خود فراهم خواهد کرد. ضمن اینکه با آپدیت‌هایی که هر چند هفته یک بار منتشر می‌شوند، مجموعه‌ی Backwards Compatible خود را گسترش خواهد داشت.

البته باتوجه‌به حذف فوری این بخش از وبسایت سونی، ممکن است این خبر تنها یک اشتباه از PlayStation Iceland بوده و نشان‌دهنده برنامه‌های اصلی سونی برای پشتیبانی از بازی‌های پلتفرم پلی‌استیشن 4 نباشد. البته سونی قبلاً اعلام کرده که با قابلیت Backwards Compatibility پلی‌استیشن 5 از بیش از ۴۰۰۰ بازی پشتیبانی خواهد شد که صد بازی برتر این فهرست در زمان عرضه کنسول قابل اجرا خواهند بود.

PS5

از سوی دیگر، پیامی که چند هفته‌ی قبل در وبلاگ پلی‌استیشن منتشر شده بود، به شفاف سازی در خصوص قابلیت پشتیبانی معکوس از بازی‌ها در PS5 پرداخته بود. براساس اظهارات هیدکی نیشینو (Hideaki Nishino)، این کنسول، در طول چند سال قادر به اجرای اکثریت بازی‌های پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

از طرفی گمانه‌زنی‌های بسیاری در گوشه و کنار صنعت بازی به گوش می‌رسند که حاکی از برنامه‌ی سونی برای برگزاری رویداد رونمایی از پلی‌ استیشن 5 در هفته آینده و تاریخ سوم ژوئن (۱۴ خرداد) دارد. لذا ممکن است به‌زودی شاهد رونمایی از اطلاعات جدیدی از قبیل قیمت، سایر مشخصات فنی و ظاهر کنسول و بازی‌های پلی‌استیشن 5 باشیم.

کنسول پلی‌استیشن 5 قرار است در زمان و با قیمت نامشخصی اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. در ادامه و با انتشار جزئیات بیشتر درباره پلتفرم جدید سونی با زومجی همراه باشید.  


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده