نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

بخش Workshop بازی Half-Life: Alyx هم‌اکنون قابل دسترسی است

براساس اعلام شرکت Valve، بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx، از حالا به بعد از کلیه‌ی ابزارهای استیم ورکشاپ (Steam Workshop) پشتیبانی خواهد کرد.

Half-Life: Alyx اولین قسمت از مجموعه‌ی محبوب Half-Life است که مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) طراحی شده است. حالا پست وبلاگی جدید وبسایت استیم، خبر آغاز پشتیبانی این بازی از ابزارهای استیم ورکشاپ را اعلام کرده است. بازیکنان از این پس می‌توانند با استفاده از ابزارهای این بستر، به طراحی لِوِل‌های جدید، مدل‌ها، تکسچرها و انیمیشن‌های بازی بپردازند. تمامی کاربران Steam Workshop می‌توانند ضمن دسترسی به فایل‌های آپلود شده‌ی سایر اعضا، از آنچه که دیگر بازیکنان در بازی طراحی کردند نیز، استفاده کنند.

اولین ابزارهایی که در نسخه‌ی بتای ورکشاپ Alyx در استیم قرار گرفته، نسخه‌‌های جدید یا به‌روزرسانی شده‌ی موارد زیر خواهند بود:

  • Hammer: جدیدترین نسخه‌ی ویرایشگر لِوِل Source 2
  • Material Editor: ابزار اختصاصی ساخت و اصلاح متریال‌ها در Source 2
  • ModelDoc: ابزار مشاهده، ویرایش و تدوین مدل‌ها با انیمیشن‌ها، تلاقی داده‌ها و سایر ویژگی‌های گیم پلی بازی
  • AnimGraph: ابزار انیمیشن سازی استیم جهت ایجاد مجموعه ستاپ‌های پیچیده با ترکیب‌ها و حالت‌های مختلف
  • Particle Editor: جهت طراحی جلوه‌های ویژه‌ی ذرات در تصاویر بازی
  • Subrect Editor: برای ساخت صفحات بافت هوشمند موسوم به «hotspots»
  • Source Filmmaker: ابزار ساخت انیمیشن و رندر کننده‌ی سینمایی Source 2

Half-Life: Alyx

این آپدیت، علاوه بر این، شامل چند نقشه‌ی نمونه جهت نمایش نحوه‌ی طراحی سیستم برخورد با دشمنان توسط Valve نیز خواهد بود. ضمن این که چند ویژگی جدید از خطوط طراحی هنری لول‌های Half-Life: Alyx نیز به نمایش گذاشته می‌شود که شامل مش‌های کاشی‌ها، کابل‌های استاتیک و دینامیک و بافت‌های هوشمند Hotspot خواهند بود.

مجموعه‌ی کامل نقشه‌های بازی نیز به عنوان یک منبع قابل ویرایش در مرجع این ابزار گنجانده شده است. این موارد، شامل اشیاء و سایر داده‌های تعاملی پیش ساخته نیز خواهند بود. براساس توضیحات ولو، در آینده ویژگی‌ها و ابزار کوچک دیگری نیز برای این بازی معرفی خواهند شد. ضمن این که توسعه دهندگان این شرکت، مستندات ابزار ورکشاپ Half-Life: Alyx را برای بازیکنانی که مایل به شروع کار در اولین افزونه‌ی خود هستند، تدوین کرده‌اند.

Half-Life: Alyx

محتوای به‌روزرسانی ورکشاپ این بازی، نسخه‌ی بومی API رندرینگ Vulkan در لینوکس را به همراه پشتیبانی اختیاری از Vulkan در سیستم عامل ویندوز به آن اضافه می‌کند. براین اساس، حالت Spectator این بازی که زاویه دید سایر افراد در هنگان تماشای بازی یک شخص را به نمایش می‌گذارد، حالا از دو سطح متفاوت از میزان بزرگنمایی تصویر پشتیبانی کرده و قادر به اجرا در حالت تمام صفحه خواهد بود. ضمن این که حالا امکان انتقال مستقیم به حالت Spectator HUD در پنجره «VR View» ابزار SteamVR فراهم شده است.

بازی Half-Life: Alyx موفق به کسب نمره بسیار عالی ۹۲ از دیدگاه منتقدین متاکریتیک شده است. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، به نظرات و امتیازات شماری از نشریات برجسته‌ی جهان نسبت به این بازی نگاهی داشته باشید. اخیراً ماد جدیدی برای این بازی طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا از ابتدا تا انتهای بازی را بدون نیاز به هدست واقعیت مجازی تجربه کند. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، جزئیات این خبر را مشاهده کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده