نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

Half-Life: Alyx با ماد جدیدی از ابتدا تا انتها بدون هدست VR قابل بازی می‌شود

ماد جدید بازی Half-Life: Alyx اجازه می‌دهد از ابتدا تا انتهای بازی را بدون نیاز به هدست واقعیت مجازی طی کنید.

چند هفته پیش بود که وبسایت پی سی گیمر از وجود مادی خبر داد که می‌شد با استفاده از آن بازی Half-Life: Alyx را بدون نیاز به هدست واقعیت مجازی انجام داد. این ماد اجازه می‌داد که شوتر جدید شرکت ولو (Valve) را با ماوس و کیبورد قابل بازی باشد اما مشکل آن این بود که فقط بخشی از بازی در این حالت قابل انجام بود و مشکلات فنی مختلفی هم گریبان‌گیر بازیکنان می‌شد. حالا اما ماد جدیدی ساخته شده که قول داده بازیکنان می‌توانند با استفاده از آن، از ابتدا تا انتهای بازی را بدون نیاز به هدست وی آر طی کنند.

روند پیاده‌سازی این روش ممکن است کمی پیچیده و گمراه‌کننده باشد اما یک ویدیوی ۷ دقیقه‌ای در این‌باره منتشر شده که همه‌ی اقداماتی را که لازم است انجام دهید برایتان شرح می‌دهد. اما زمانی که کلیه‌ی این کارها را انجام دهید، می‌توانید همه چیز را طوری تنظیم کنید که یک صفحه‌ی صاف درون بازی جایگزین نمایشگر واقعیت مجازی شود. در صفحه‌ی گیت‌هاب مربوط به این ماد، یک لیست از دکمه‌های مختلف برای حرکت کردن وجود دارد. همچنین یک سری راهنما در این صفحه هست که درباره‌ی برخی مراحلی که با کنترل جدید، ممکن است کمی برای بازیکنان مشکل‌ساز شوند توضیح می‌دهند.

انتظار نمی‌رود این ماد خالی از باگ باشد و یک تجربه‌ی بی‌نقص را ارائه دهد اما اگر به‌دنبال این هستید که بدون هدست واقعیت مجازی بازی هف لایف الیکس را تا انتها تجربه کنید، می‌توانید از این ماد استفاده کنید. از این ماد ویدیویی هم منتشر شده که گیم‌پلی بازی را با استفاده از آن نشان می‌دهد. می‌توانید این ویدیو را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی Half-Life: Alyx چیست؟ به‌نظر شما تجربه‌ی این بازی روی هدست واقعیت مجازی با ماوس و کیبورد چقدر تفاوت دارد؟


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده