استودیو رایوت گیمز برگشته است و بازی موبایل Legends of Runeterra که یک اثر کارتی خوش‌ساخت و جذاب است را به بهترین نحو ممکن در اختیار بازیکنان قرار داده است. با زومجی و بررسی این بازی همراه باشید.

همه ما استودیو رایوت گیمز را به خوبی می‌شناسیم. استودیویی بزرگ و مشهور که با انتشار بازی League of Legends توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. این بازی میزبان تعداد بسیار زیادی از بازیکنان در سرتاسر جهان است و شاهد مسابقاتی مهیج و جذاب در ورزش‌های الکترونیک LoL هستیم. بازی League of Legends در سبک MOBA توسعه یافته که بیش از ۱۰۰ قهرمان مختلف در این بازی در دسترس قرار گرفته است. جهان این بازی یکی از پرجزئیات‌ترین جهان‌ها در بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود که داستان‌ها و اتفاقات جذابی در آن رخ داده است. با این اوصاف، استودیو Riot Games اخیرا بازی موبایل جدیدی را برای پلتفرم‌های موبایل منتشر کرده است. بازی موبایل Legends of Runeterra اثری در سبک استراتژی و کارتی است که ماجراهای آن در جهان بازی League of Legends جریان دارد. در این مطلب، قصد داریم این بازی اندروید و آیفون را بررسی کنیم. پس تا پایان همراه زومجی باشید.

Legends of Runeterra

رقابت‌ها بسیار جذاب و غیرقابل پیش‌بینی هستند

بازی اندروید Legends of Runeterra گیم‌پلی جذاب و مهیجی دارد که می‌تواند به خوبی بازیکن را سرگرم کند. روند بازی به اینگونه است که یک دسته کارت چهارتایی از قهرمانان و اسپل‌های مختلف بازی در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد و او براساس کارت‌هایی که در اختیار دارد، باید استراتژی خود برای حمله به رقیب را بچیند. هر بازیکن مقدار ۲۰ نمره سلامتی دارد که به‌صورت یک الماس در سمت چپ صفحه قرار گرفته است، بازیکنان باید با حمله به بازیکن مقابل این نمره سلامتی را به صفر برسانند و برنده مسابقه شوند. هر بازی کاملا غیرقابل پیش‌بینی و مهیج دنبال می‌شود و هیچ بازیکنی از پیش برنده نخواهد بود. کارت‌های متنوع بازی در سه نوع Unit و Champion و Spell تقسیم می‌شود که هرکدام قدرت‌ها و توانایی‌های مخصوص به خود را دارند. بازیکن باید مدیریت درستی در استفاده از کارت‌های خود کند تا بتواند در حملات زهردار و در دفاع بلوک محکمی دربرابر رقیب باشد. نکته‌ای که در استفاده از کارت‌ها وجود دارد این است که بازیکن توضیح شفاف و درستی از کارت‌ها دریافت نمی‌کند که بعضی اوقات او شناخت درستی از کارت پیدا نمی‌کند و موجب می‌شود در طول مسابقه کارت را به‌صورت اشتباه استفاده کند و دچار مشکل در ادامه رقابت شود. با وجود اینکه در ابتدای بازی آیفون Legends of Runeterra آموزش کافی و مفیدی نسبت به قوانین بازی به بازیکن ارائه می‌شود، اما بازیکن زمانی شناخت کافی نسبت به کارت‌ها پیدا می‌کند که او در طول بازی از آن‌ها استفاده کند و به‌صورت تجربی با کارت‌ها آشنایی کامل پیدا کند. 

Legends of Runeterra

توضیحات کاملی از نحوه استفاده کارت‌ها در اختیار بازیکن قرار نگرفته است

چهار بخش مختلف در بازی موبایل Legends of Runeterra تعبیه شده است. در بخش VS Player، بازیکن به‌صورت آنلاین با یک بازیکن دیگر رقابت و برنده مسابقه جوایزی را دریافت می‌کند. این بخش از تعادل خوبی برخوردار است و بازیکنان هم‌سطح در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. نکته مهمی که در بازی بسیار مشهود است، ‌عدم وابستگی بازی به سیستم درون برنامه‌ای است که اختلالی در رقابت‌ها ایجاد نکرده است. بخش دیگری به نام VS AI وجود دارد که بازیکن با هوش مصنوعی رقابت می‌کند که بخشی مفید برای بازیکن محسوب می‌شود. این بخش محلی مناسب برای تمرین و آشنایی با کارت‌ها و دسته‌های مختلف است تا بازیکن بتواند از آن‌ها دربرابر رقیبان خود استفاده کند. به نظر من جذاب‌ترین بخش بازی Legends of Runeterra مربوط‌به بخش Expeditions است. بازیکن در این بخش وارد مسابقاتی می‌شود که دسته کارت‌های تصادفی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و با طی کردن مسابقات، جوایز بزرگ و ارزشمندی را دریافت می‌کند. در این بخش بازیکن به‌صورت آنلاین دربرابر دیگر بازیکنان حاضر در بازی قرار می‌گیرد و با آن‌ها مسابقه می‌دهد و آخرین بخش این بازی، بخش Challenges است که حالتی آموزشی برای بازیکن دارد. بازیکن با وارد شدن هر حالت این بخش، چالش‌ها و موارد مهمی از بازی را یاد می‌گیرد که در آینده برای او بسیار مفید خواهد بود. حسن این بخش نیز جوایز خوب آن در پایان هر چالش است که می‌تواند به درد بازیکن بخورد.

Legends of Runeterra

بخش‌های متنوع بازی به‌خصوص Expeditions بسیار سرگرم‌کننده هستند

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردم، اتفاقات بازی موبایل Legends of Runeterra در جهان بازی‌های League of Legends جریان دارد و بازیکن در مناطق معروفی چون دماسیا و ناکسِس حضور پیدا می‌کند. اما نکته مهمی که سازندگان به آن توجه نکرده‌اند، این است که بازیکنانی که تجربه بازی کردن League of Legends را نداشته‌اند، اطلاعاتی از قهرمان‌ها و مناطق بازی ندارند و بدون هیچ ذهنیتی وارد بازی می‌شوند. استودیو رایوت گیمز باید شرایطی را برای بازیکنان تازه‌وارد و ناآشنا با جهان LoL فراهم می‌کردند تا آن‌ها بتوانند ارتباط بیشتری بین قهرمانان و اتفاقات پیرامون این جهان وسیع داشته باشند. به‌عنوان مثال بازیکن نمی‌داند قهرمان Braum چه کسی است و چرا قابلیت دفاعی او بسیار بالا است که می‌تواند یک تنه دربرابر دشمن دفاع کند. این نکته شاید باعث شود بازیکن از انجام بازی دلسرد شود و از بازی کردن دست بکشد. این مورد باعث شده، نبود بخش داستانی در بازی احساس شود، بخشی که می‌توانست داستان مخصوص این اثر را روایت کند و بازیکن به خوبی با قهرمانان و جهان این بازی به خوبی آشنا شود.

Legends of Runeterra

بازی موبایل Legends of Runeterra با استفاده از موتور بازی‌سازی Unity توسعه یافته است. محیط و فضای بازی بسیار زیبا و جذاب طراحی شده و از رنگ‌بندی متعادل و خوبی برخوردار است. کارت‌ها و صفحه بازی به خوبی کار شده‌اند و بازیکن برای اجرای کارت‌ها و اسپل‌ها راحت است. موسیقی متن بازی حال و هوایی حماسی و پرهیجان دارد که بازیکن با شنیدن آن اشتیاق بالایی در انجام بازی و رقابت با دیگر بازیکنان را دارد. صداهای مختلف همانند اجرای کارت‌های اسپل به خوبی اجرا شده است که توانسته لذت تجربه بازی را بیش‌ازپیش کند. از نکات مهم و جذاب بخش فنی بازی Legends of Runeterra، صداپیشگی قهرمانان و کری خواندن آن‌ها با دیگر قهرمانان بازی است که به طرز هنرمندانه‌ای اجرا شده است. صداپیشگان قهرمانان و شخصیت‌ها به خوبی احساس و حال قهرمان را برای بازیکن اجرا می‌کنند و بازیکن کاری جز لذت بردن از این فضای جذاب نخواهد داشت. در مجموع، استودیو رایوت گیمز در بخش فنی بهترین و بی‌نقص‌ترین عملکرد خود را ارائه کرده است.

بازی موبایل Legends of Runeterra اثری جذاب، سرگرم‌کننده و به‌شدت لذتبخش است که می‌تواند طرفداران بازی League of Legends و بازی‌های کارتی را راضی و ذوق‌زده کند. گیم‌پلی غنی و وجود کارت‌های متنوع به همراه گرافیک بصری چشم‌نواز و موسیقی زیبای آن، همگی دست به دست هم داده‌اند تا با یک اثر خوش‌ساخت و درجه یک رو‌به‌رو باشیم. با پیشینه درخشانی که از استودیو رایوت گیمز وجود دارد،‌ این امید هست که در آینده این بازی پیشرفت بیشتری خواهد کرد و شاهد معرفی دسته کارت‌های تازه و جذاب و اضافه شدن بخش‌های جدید خواهیم بود. 

«بازی Legends of Runeterra روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است.»


منبع زومجی

Legends of Runeterra

بازی موبایل Legends of Runeterra یک اثر استراتژی و کارتی است که توانسته علاقه‌مندان به این سبک را سرگرم کند و از انجام آن نهایت لذت را ببرند. این بازی با وجود کارت‌های متنوع و حساب شده و مکانیزم جدید در بازی‌های کارتی می‌تواند لحظاتی چالش‌برانگیز و پر از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در مسابقات را رقم بزند. هرچه بازیکن با فضا و شرایط بازی آشناتر شود، تجربه جذاب و کم‌نظیری از این بازی خواهد داشت. اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که دوست دارید چالش‌ها و فضاهای جدیدی را در پلتفرم‌های موبایلی تجربه کنید، این بازی بهترین اثر برای شما خواهد بود.
سجاد پاک آیین

9

نقاط قوت

  • گیم‌پلی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی
  • کارت‌های متنوع و کاربردی
  • بخش‌های رقابتی مهیج
  • گرافیک بصری زیبا
  • موسیقی متن پرهیجان
  • صداپیشگی قهرمانان
  • عدم وابستگی به پرداخت‌های درون برنامه‌ای

نقاط ضعف

  • گنگ بودن جهان بازی برای کسانی که LoL بازی نکرده‌اند
  • واضح نبودن توضیحات کارکرد‌ کارت‌ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده