نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

توضیحات بایوور از روند پیشرفت تغییرات اساسی بازی Anthem

کریستین دیلی، کارگردان استودیوی بایوور آستین، توضیحاتی را در خصوص روند پیشرفت اصلاحات گسترده بازی Anthem ارائه کرده است.

حالا دیگر چند ماهی از انتشار خبر BioWare مبنی بر اعمال تغییرات اساسی در ساختار بازی Anthem می‌گذرد؛ بااین‌حال، در این مدت، هیچگونه جزئیات تکمیلی و اطلاعات به خصوصی در رابطه با روند پیشرفت این فرآیند منتشر نشده بود. تا اینکه اخیرا، بایوویر بالاخره تصمیم به شکستن سکوت خود در این خصوص گرفت. کیسی هادسون، رئیس استودیو بایوور سال گذشته‌ وعده داده بود که تیم توسعه‌دهنده انتم، در ماه‌های آینده روی اعمال تغییرات بزرگ و طراحی مجدد انتم کار خواهد کرد.

بازی Anthem در زمان عرضه از مشکلات زیادی رنج می‌برد. از کرش کردن و باگ‌های مختلف گرفته تا محتوای کم، از مشکلات جدی و اصلی انتم بودند که با گذشت تقریبا یک سال از عرضه بازی، همچنان مشکلات بازی رفع نشده‌اند. این در حالی است که بایوور و الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، سازنده و ناشر Anthem، اعلام کرده‌اند که در طولانی مدت از این بازی پشتیبانی خواهند کرد.

پست جدیدی که در وبلاگ رسمی BioWare منتشر شده، صحبت‌های جدید کریستین دیلی، کارگردان استودیوی بایوور آستین، تگزاس را در خصوص روند توسعه‌ی اصلاحات گسترده Anthem پوشش می‌دهد. اکثر توضیحات دیلی به تغییرات شرایط کاری این استودیو در پی اعمال قوانین محدودکننده‌ی ناشی از بحران کرونا اختصاص داشته و به گزارشی از عملکرد آن‌ها در چند ماه گذشته پرداخته است. ظاهراً توسعه‌دهندگان Anthem نیز مانند بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی جهان، فرایند کاری خود را به‌صورت دورکاری و از خانه پیگیری می‌کردند.

Anthem

اما در بخشی از این گفت‌وگو، که به‌طور ویژه به بازی Anthem اختصاص داده شده، دیلی از ادامه‌ی فاز آزمایشی محتوای جدید این بازی و تلاش توسعه‌دهندگان برای اعمال ایده‌های جدید در آن می‌گوید:

تیم توسعه و آماده‌سازی محتوای بازی Anthem کار خود را شروع کرده و ما همچنان مشغول اعتبارسنجی فرضیه‌های طراحی خود برای اعمال در ساختار بازی هستیم. اصطلاح «Incubation» (دوره نهفتگی) عنوانی است که ما داخل استودیو از آن برای توصیف این مرحله از فرایند اصلاح بازی استفاده می‌کنیم. این اصطلاح در اصل به معنای بازگشت به مراحل قبلی توسعه و آزمایش و نمونه برداری از قسمت‌هایی است که به اعتقاد ما در آن‌ها کوتاهی صورت گرفته است. بعد این کار، تمامی بخش‌های بازی، به سطح کلیه‌ی مواردی که بازیکنان نسبت به آن رضایت دارند خواهند رسید.

دیلی در ادامه توضیح می‌دهد که:

بله، گروهی که مسئولیت انجام این پروژه را برعهده دارد، تیم کوچکی است اما اصلاً هدف ما از این کار، زمان گذاشتن و به عقب بازگشتن برای نقاشی مجدد این تابلو است و این تیم کوچک، قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که گروه‌های بزرگتر از انجام آن عاجزاند.

Anthem

ما واقعاً خواستار این هستیم که این تجربه برای تیم سازندگان و جامعه‌ی بازیکنان ما متفاوت باشد اما می‌دانیم که در این مسیر، چالش‌های سختی دربرابر ما قرار خواهد داشت. ما هم خواهان این هستیم که در این خصوص کاملاً صادقانه صحبت کرده و شما را در جریان کلیه‌ی کارها از جمله نحوه‌ی پیشرفت پروژه، جایگاهی هم‌اکنون در آن قرار داریم و اهدافی که برای دستیابی در نظر گرفتیم قرار دهیم. چرا که علاقه و اشتیاق شما نسبت این موضوع را به وضوح مشاهده می‌کنیم. لذا به شخصه دوست داشتم که بازیکنان هم از این وقایع خبردار باشند اما درست مثل اینکه تماشای نحوه‌ی ساخت سوسیس، لذت تجربه آن را خراب می‌کند، باید گفت که همیشه همه چیز به آن شکلی که تصور می‌کنیم پیش نمی‌رود.

درحالی که ارتباط توسعه‌دهندگان با بازیکنان نکته‌ی کلیدی صحبت‌های دیلی را تشکیل می‌دهد، در ادامه به «هیجان انگیز» بودن کارهایی که تاکنون روی Anthem صورت گرفته اشاره شده است:

من قصد هایپ کردن بیش از حد بازیکنان و علاقه‌مندان را ندارم اما واقعیت امر این است که تغییراتی که هم‌اکنون در حال اعمال آن‌ها در بازی هستیم، مواردی هستند که اعتقاد داریم کاملاً صحیح و ضروری بوده و امیدواریم که شما هم همین نظر را داشته باشید. البته انتقادها و بازخوردهای سازنده، چیزی است که هم‌اکنون به آن نیاز داریم و بنابراین حتی اگر بازیکنان نسبت به نتیجه‌ی کار راضی نباشند نیز مسئله‌ای نخواهد داشت.

Anthem

دیلی درمورد اینکه بالاخره چه زمانی تغییرات Anthem را خواهیم دید، اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار نمی‌دهد اما به‌نظر نمی‌رسد که زمان زیادی تا دسترسی به نسخه‌ی جدید بازی باقی‌مانده باشد. اما در هر حال، امیدواریم که این تغییرات، همان چیزهایی باشند که طرفداران انتظار آن را می‌کشند. تا فرارسیدن آن زمان، Anthem همچنان برای دریافت روی پلی‌ استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و پی سی در دسترس قرار دارد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده