نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۳

Square Enix برنامه‌ای برای برگزاری رویداد آنلاین در دوره E3 ندارد

مقامات اسکوئر انیکس، ضمن ارائه‌ی گزارش مالی عملکرد این شرکت در سال گذشته میلادی، اعلام کردند که در دوره‌ی زمانی مربوط‌به کنفرانس E3 2020، برنامه‌ای برای برگزاری یک رویداد آنلاین نخواهند داشت.

Square Enix گزارش عملکرد این شرکت در طول سال مالی اخیر را ازطریق بیانیه‌ی رسمی خود در تاریخ ۱۳ مِی ارائه کرده که بازه‌ی یکم آوریل ۲۰۱۹ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ را در بر می‌گیرد. این شرکت، ضمن اشاره به کلیه‌ی جزئیات این مبحث، اظهار داشته که برنامه‌ی خاصی برای برگزاری یک رویداد آنلاین در دوره‌ی زمانی کنفرانس E3 نخواهد داشت. این شرکت ژاپنی، اعلام کرده که به‌دلیل مشکلات ناشی از بحران ویروس کرونا، قادر به تکمیل محتوای مورد نیاز برای رونمایی در این تاریخ نبوده و این کار را به زمان دیگری موکول کرده است.

براساس توضیحات ماساهیرو ساکورای (Masahiro Sakurai)، کلیه‌ی استودیوهای بازی‌سازی ژاپن، بعد از وضع قوانین محدود کننده‌ی ناشی از گسترش ویروس Covid-19، مجبور به توقف یا کند کردن فرایند توسعه‌ی بازی‌های در دست تولید خود شده‌اند. بااین‌حال، نشریه Bloomberg گزارش داده که اسکوئر انیکس بازی‌های جدید خود را به‌صورت جداگانه رونمایی خواهد کرد. علاوه‌بر این، باید شاهد حضور این استودیو در رویداد آنلاین Tokyo Game Show 2020 نیز باشیم.

اما در بخش گزارش عملکرد مالی این شرکت، اعلام شده که درآمد حاصل از فروش محصولات اسکوئر انیکس، با یک افت ۴ درصدی در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته، به ۲۶۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ین رسیده که حدوداً معادل ۲.۵ میلیارد دلار می‌شود. درآمدهای عملیاتی شرکت نیز با ۳۳٪ رشد در مقایسه با سال مالی قبل، به ۳۲ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ین، معادل ۳۰۶ میلیون دلار رسیده است. این میزان، در خصوص درآمدهای عادی شرکت نیز ۳۲ میلیارد و ۹۵ میلیون ین گزارش شده که ۱۲.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

Dragon Quest XI S

درحالی که در سال مالی اخیرِ این شرکت نیز شاهد رونمایی از بازی‌های جدید و بزرگی از قبیل Dragon Quest XI S برای کنسول‌های بازی بودیم، عملکرد سال قبل اسکوئر انیکس در خصوص معرفی بازی‌های بزرگ به مراتب بهتر و پرکارتر بوده است. ضمن اینکه میزان فروش بازی‌های بزرگ سال قبل در این دوره کاهش یافته و در نتیجه شاهد یک افت ۳ درصدی در درآمد حاصل از فروش بازی‌های آن بوده‌ایم.

اما در حوزه‌ی بازی‌های پلتفرم موبایل، مرورگرها و بازی‌های آنلاین، به‌لطف عناوین محبوبی از قبیل Romancing Saga Re;universe و همچنین معرفی Dragon Quest Walk، سود کسب شده در طول سال مالی اخیرِ این شرکت در مقایسه با دوره قبلی بیشتر بوده است. با افزایش مشترکین ماهانه‌ی بازی‌های Dragon Quest X و Final Fantasy XIV و همچنین عرضه‌ی بسته‌های الحاقی جدید برای هردوی این بازی‌ها، درآمد بازی‌های آنلاین این شرکت نیز رشد کرده است.

Final Fantasy XIV

اما در خصوص «مراکز تفریح و سرگرمی» (از قبیل بازی‌های آرکیدی و...) نیز درآمد شرکت حالت پایداری به خود گرفته اما فروش دستگاه‌های مربوطه، با اندکی کاهش مواجه شده است. در بحث مانگا و سایر کالاهای مشابه تولیدی این شرکت نیز به‌لطف انتشار اپلیکیشن Manga Up!، رشد قابل توجهی در فروش دیجیتالی اسکوئر انیکس به چشم می‌‎خورد. جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که Square Enix شرکت نشر محصولات اختصاصی خود را به نام Gangan ثبت کرده است. از محصولات تولیدی این شرکت، می‌توان به نشریات Manga، بازی‌های کارتی، آیتم‌های ویژه و کلکسیونی و... اشاره کرد. از محبوب‌ترین مانگاهای این شرکت نیز باید به Kakegurui و High Score Girl اشاره کرد.

درنهایت این شرکت اعلام کرده که درآمد ناشی از تجارت تفریح و سرگرمی این شرکت، در پی بحران شیوع کرونا، نسبت به سال قبل کاهش یافته است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده