نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

مراسم Tokyo Game Show 2020 لغو و با یک رویداد آنلاین جایگزین شد

همانطور که انتظار می‌رفت، مراسم Tokyo Game Show 2020 نیز به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا لغو شده و با یک رویداد آنلاین جایگزین شد.

براساس اعلام برگزارکنندگان رویداد Tokyo Game Show 2020، باتوجه به ادامه‌ی وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا، امکان اجرای این مراسم نیز به صورت عادی وجود نخواهد داشت. TGS 2020 قرار بود از ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر در سالن بزرگ Makuhari Messe توکیو ژاپن برگزار شود. اما حالا یک رویداد آنلاین جایگزین این مراسم شده که جزئیات آن تا اواخر ماه می رسماً اعلام خواهد شد.

باتوجه به تداوم وضعیت غیرمعمول اکثر کشورهای جهان در ماه‌های گذشته، احتمال لغو نمایشگاه بازی‌های ژاپن در سال جاری بسیار بالا به نظر می‌رسید که حالا با انتشار این خبر رسماً تأیید شده است. ضمن این که معرفی این رویداد جایگزین آنلاین نیز چندان غیرمنتظره به نظر نمی‌رسد. اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان این مراسم، تا به اینجای کار برنامه‌های خود را صورت آنلاین پیش بردند که این موضوع موجب شده تا برگزاری این قبیل رویدادها در بستر استریمینگ، به ترند معمول سال ۲۰۲۰ تبدیل شود. وبسایت زومجی نیز در این مدت سعی داشته تا اخبار و اطلاعات این رویدادها به به صورت لحظه‌ای برای مخاطبان خود پوشش دهد که TGS نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

باتوجه به زمان برگزاری این رویداد آنلاین، احتمال انتشار اخبار مرتبط با بازی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در TGS 2020 وجود دارد. باید دید که شرایط ویژه دورکاری توسعه‌دهندگان در این مدت، چه تأثیری روی روند معرفی بازی‌های ژاپنی در Tokyo Game Show 2020 خواهد گذاشت. توسعه دهندگانی مانند Masahiro Sakurai یا استودیوی Entergram همگی گزارش دادند که پیشبرد پروژه‌های در دست انجام آن‌ها از خانه موجب ایجاد تأخیر در روند توسعه این بازی‌ها شده است. لذا می‌توان انتظار داشت که بسیاری از این بازی‌ها که اتفاقاً برای عرضه در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بودند، به سال ۲۰۲۱ موکول شوند. البته این ادعا فقط در حد حدس و گمان بوده و پشتوانه رسمی ندارد؛ اما امکان تجربه بازی‌هایی مانند Rune Factory 5 یا Tales of Arise در سال جاری، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

Tokyo Game Show 2020

رویداد Tokyo Game Show که هرساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شد، بزرگترین مراسم اختصاصی بازی‌های ویدیویی در ژاپن است که چندین دهه از برگزاری اولین دوره آن آن می‌گذرد. بسیاری از علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی در سرتاسر جهان مدت‌ها اخبار مربوط به بازی‌ها و محصولات معرفی شده در این رویداد را از طریق مجلات و روزنامه‌ها دنبال می‌کردند که حالا این شرایط را در استریم‌ها و گزارش خبرگزاری‌های آنلاین مشاهده می‌کنیم.

شاید لغو مراسم حضوری Tokyo Game Show 2020 تأثیری روی محصولات هیجان انگیزی که ناشران و توسعه دهندگان مختلف در رویداد آنلاین مربوط به آن به نمایش خواهند گذاشت نگذارد. یکی از جذابیت‌های هرساله‌ی این نمایشگاه، عملکرد غیرمنتظره استودیوهای کوچکتری مانند Falcom است که معمولاً با معرفی بازی‌های جاه طلبانه خود، در رقابت با کمپانی‌های بزرگی مانند Konami بسیار خوب ظاهر می‌شوند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده