نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

استفاده از سرویس گوگل استیدیا پرو به‌مدت دو ماه رایگان شد

گوگل به‌منظور تشویق مردم به خانه‌نشینی در دوران شیوع ویروس کرونا، استیدیا پرو را برای دو ماه رایگان کرده است.

درحالی‌که این روزها شرکت‌های مختلف برای مبارزه با ویروس کرونا (کووید 19) دست به اقدامات متنوعی می‌زنند، گوگل هم به‌سراغ کار جالبی رفته و دسترسی به سرویس استیدیا پرو (Stadia Pro) را به‌مدت دو ماه رایگان کرده است.

این خبر را فیل هریسون، از معاونان ارشد گوگل و مسئول پروژه استیدیا از طریق بیانیه‌ای منتشر کرده و در بخشی از آن می‌گوید:

حفظ فاصله‌ی اجتماعی در این روزها موضوعی مهم و حیاتی است، ولی از طرف دیگر ماندن طولانی‌مدت در منزل هم می‌تواند سخت باشد و به مردم حس انزوا و تنهایی بدهد.

دراین‌میان بازی‌های ویدیویی می‌توانند در روزهای خانه‌نشینی به‌عنوان راهی ارزشمند برای برقراری رابطه‌ی اجتماعی با دوستان و اعضای خانواده به‌کار روند و ما هم به‌همین دلیل به گیمرهای ۱۴ کشور امکان دسترسی رایگان به سرویس استیدیا پرو را به‌مدت دو ماه می‌دهیم.

دریافت این سرویس در کشورهای موردنظر بسیار ساده است و کافی است گیمرها وارد سایت استیدیا شوند و بعد از ثبت‌نام، به‌سراغ استفاده از این سرویس استریم مبتنی بر پردازش ابری بروند و از ۹ بازی رایگان از جمله دستینی 2 (Destiny 2: The CollectionGrid و Thumper لذت ببرند.

همچنین هر بازی دیگری که در طول این مدت توسط کاربران خریداری شود، در حساب استیدیای آن‌ها باقی خواهد ماند تا در آینده و درصورتی‌که تمایل به تمدید حساب کاربری خود داشته باشند، به این آثار دسترسی پیدا کنند؛ تمدیدی که پس از پشت‌سر گذاشتن این دو ماه، مثل قبل با پرداخت ماهانه ۹.۹۹ دلار انجام خواهد شد.

یکی از اتفاقاتی که این روزها شاهد آن هستیم، کاهش کیفیت اینترنت در نقاط مختلف دنیا به‌علت استفاده از آن توسط تعداد بی‌شماری از مردم است؛ موضوعی که باعث شده شرکت‌هایی مثل سونی و ولو (Valve) دست به اقدامات مختلفی از جمله کاهش سرعت دانلود بازی‌ها بزنند و گوگل هم فکرهایی برای این قضیه دارد که هریسون به آن اشاره می‌کند:

ما از ابتدای کار استیدیا به‌شکلی این سرویس را در اختیار کاربران قرار داده‌ایم که پهنای باند استفاده شده در آن نسبت به شرایط اینترنت محل زندگی و خانه‌ی آن‌ها تنظیم شود. ولی این روزها به‌علت فشار زیادی که در سراسر دنیا به اینترنت وارد می‌شود، تصمیم گرفته‌ایم رزولوشن پیش‌فرض را به‌طور موقت از 4K به 1080p کاهش دهیم. درصد زیادی از مخاطبان روی دسکتاپ و لپتاپ در این حالت متوجه تغییر عظیمی در کیفیت گیم‌پلی بازی‌ها نمی‌شوند، ولی اگر کسی قصد تغییر این ویژگی را دارد هم می‌تواند با رفتن به بخش مخصوص حجم مصرفی در برنامه‌ی استیدیا آن‌را تغییر دهد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده