نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

کمک دو میلیون دلاری الکترونیک آرتز برای مبارزه با ویروس کرونا

الکترونیک آرتز از راه‌های مختلف به افراد و شرکت‌های درگیر با کووید 19 کمک می‌کند.

هر روز اخبار بیشتری از کمک شرکت‌های مختلف برای مبارزه با ویروس کرونا به‌گوش می‌رسد و یکی از جدیدترین موارد هم به الکترونیک آرتز (Electronic Arts) تعلق دارد؛ شرکتی که کمکی معادل دو میلیون دلار برای مقابله با کووید 19 در نظر گرفته است.

الکترونیک‌آرتز این کار را از طریق برنامه‌ی YourCause و به شیوه‌ی مچ‌فاند (Match-Fund) انجام خواهد داد که طبق آن کارکنان شرکت می‌توانند کمک‌های خود را از راه‌های گوناگون به‌دست نهادها و سازمان‌های مختلف برسانند و الکترونیک‌آرتز نیز درصدی به این کمک‌ها اضافه خواهد کرد؛ برنامه‌ای که قرار است تا ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) ادامه داشته باشد.

برای هر منطقه کمک‌های مخصوصی در نظر گرفته شده است. برای مثال اعضای الکترونیک‌آرتز در کانادا به‌سراغ اهدای مواد بهداشتی و تمیزکننده به بیمارستان‌های محلی رفته‌اند و در تأمین مواد غذایی بعضی مناطق هم کمک کرده‌اند. آن‌ها در سوئد نیز ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده‌ی دست را بین بیمارستان‌ها توزیع کرده‌اند و همچنین در آمریکا از راه‌هایی مثل تأمین مالی سرویس‌های مرتبط با مواد خوراکی وارد عمل شده‌اند و کمک‌های غذایی به ارزش بیش از هشت هزار دلار به گروه‌های پشتیبانی حاضر در این کشور اهدا کرده‌اند.

درعین‌حال الکترونیک‌آرتز با بعضی شرکت‌های حاضر در زمینه‌ی ورزش های الکترونیک (Esports) نیز همکاری می‌کند و از جمله اقدامات آن‌ها در این زمینه، پرداخت ۲۵۰ هزار دلار کمک مالی برای برگزاری مسابقات خیریه‌ای با حضور تیم‌های فیفا (FIFA)، مدن (Madden) و ایپکس لجندز (Apex Legends) بوده است تا درآمدهای حاصل از آن به سازمان‌هایی مثل صلیب سرخ و نهادهای دخیل در مبارزه با کووید 19 برسد. اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک‌آرتز در این زمینه می‌گوید:

هرگز درگیر موقعیتی تا این حد مهم برای کمک به هم‌نوعان خود و جوامع محلی نبوده‌ایم. از همه‌ی افرادی که از نهادهای محلی پشتیبانی کرده‌اند سپاسگزاریم و آن‌ها با ایده‌های خوب خود الهام‌بخش ما بوده‌اند.

ما در شرکت الکترونیک‌آرتز به دنبال گسترش راه‌های کمک و پشتیبانی خود از مردم سراسر دنیا در این روزهای پُر از سختی و چالش خواهیم بود.

کمک‌های اخیر الکترونیک‌آرتز درحالی است که این شرکت پیش از این هم به‌سراغ کمپین‌ها و برنامه‌هایی مثل «در منزل بمانید، با یکدیگر بازی کنید» (Stay Home, Play Together) رفته بود؛ کمپینی که مشابه آن‌را با عناوین دیگری مانند «دور از هم ولی با هم بازی کنید» (PlayApartTogether) و «در منزل بمانید و جان‌ها را نجات دهید» (Stay at Home, Save Lives) هم با پشتیبانی دولت انگلیس دیده بودیم. این کمپین‌ها که اکثراً از طرف استودیوهای بازی‌سازی راه‌اندازی شده‌اند، از گیمرها و مخاطبان خود می‌خواهند در این روزهای سخت و پُرخطر در منازل باقی بمانند و اوقات فراغت خود را با بازی‌های ویدیویی پشت‌سر بگذارند؛ موضوعی که الکترونیک‌آرتز هم در مورد آن می‌گوید:

در روزهایی که نیاز است به‌طور فیزیکی از یکدیگر فاصله داشته باشیم، بازی‌های ویدیویی می‌توانند لحظاتی پُر از شادی و لذت را فراهم کنند و باعث ارتباط افراد با یکدیگر شوند. همان‌طور که تا امروز این بازی‌ها برای خیلی از مخاطبان ما چنین حال و هوایی را فراهم کرده‌اند، قصد داریم در آینده هم با ارائه‌ی محتوای بهتر به این مسیر ادامه دهیم.


منبع Games Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده