نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

اختصاص ۵٪ از درآمد GTA Online و Red Dead Online برای مبارزه با ویروس کرونا

از امروز تا دو ماه دیگر، ۵٪ از درآمد بخش آنلاین بازی‌های Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption 2 به مبارزه با کووید 19 تعلق می‌گیرد.

این روزها گزارش‌های خوبی در مورد فعالیت شرکت‌های حاضر در صنعت بازی برای مبارزه با ویروس کرونا منتشر می‌شود و در تازه‌ترین اخبار بازی هم مطلع شدیم که استودیو راک استار (Rockstar Games) خالق بازی‌های Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption 2 درصدی از درآمد حاصل از بخش آنلاین این دو بازی را به مبارزه با کرونا اختصاص می‌دهد.

به‌تازگی متنی در صفحه‌ی اینستاگرام راک‌استار منتشر شده که حکایت از اختصاص ۵٪ از درآمد GTA Online و Red Dead Online برای مقابله با مشکلات ایجادشده توسط ویروس کرونا دارد:

راک‌استار گیمز و برنامه‌ی کمکی آن پیرامون کووید 19

جامعه‌ی مخاطبان راک‌استار برای ما از هرچیزی مهم‌تر است و عاشق دیدن شور و شوق بازیکن‌هایی هستیم که در دنیاهای مجازی خلق‌شده توسط راک‌استار غرق می‌شوند و به ارتباط با یکدیگر می‌پردازند. در این روزهای سخت مشاهده می‌کنیم که مردم در نقاط مختلف دنیا از آمریکای شمالی و انگلیس تا هند و سایر کشورها به‌شدت تحت تأثیر مشکلات ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. شرکت‌های تجاری کوچک تعطیل شده‌اند و مردمی که وابسته به کمک‌های دولتی هستند، در این زمینه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. مسیر پیش‌رو پُر از سختی و چالش است و ما می‌خواهیم در حد توان خود در این زمینه کمک کنیم.

شرکت راک‌استار از اول ماه آوریل تا پایان ماه می، ۵٪ از درآمد حاصل از خریدهای مردم درون بازی‌های آنلاین خود یعنی GTA Online و Red Dead Online را صرف مبارزه با کووید 19 خواهد کرد. این مبالغ صرف کمک به جوامع گرفتار و شرکت‌های تجاری کوچکی می‌شود که به‌خاطر این ویروس با مشکل مواجه شده‌اند و در این راه به‌طور مستقیم و همین‌طور غیرمستقیم از طریق سازمان‌ها و نهادهای فوق‌العاده‌ای که به فکر کمک به مردم هستند، آن‌ها را یاری خواهیم کرد. به‌زودی شما را در جریان خبرهای بیشتر در این زمینه قرار می‌دهیم.

از پشتیبانی شما ممنونیم و برای شما و خانواده‌هایتان آرزوی سلامتی و امنیت می‌کنیم.

تیم راک‌استار

Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption 2

شاید در نگاه اول ۵٪ از درآمد بخش آنلاین بازی‌های راک‌استار رقم چشم‌گیری به‌نظر نرسد ولی وقتی به سود عظیم این شرکت از بخش آنلاین بازی‌های محبوب خود نگاه می‌کنیم، همین ۵٪ هم رقم قابل ملاحظه‌ای خواهد بود.

راک‌استار تنها شرکت مرتبط با دنیای بازی نیست که این روزها با ویروس کرونا مبارزه می‌کند و برای مثال Gamedev.world هم بعد از لغو شدن GDC 2020، به فکر راه‌اندازی ساز و کاری برای اهدای کمک‌های مردمی به استودیوهای کوچکی افتاده است که به‌خاطر عدم شرکت در GDC امسال با مشکلات مالی مواجه شده‌اند. یا Humble Bundle که باندل جدیدی را برای کمک به مبارزه با کرونا معرفی کرده است؛ باندلی شامل بازی‌هایی چون Undertale، Hollow Knight و Superhot که ۱۰۰٪ پرداخت‌های مردم برای آن به این امر اختصاص پیدا می‌کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده