نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۲

کارت گودزیلای فضایی در بازی Magic: The Gathering به خاطر ویروس کرونا تغییر می‌کند

شباهت نام یکی از قابلیت‌های گودزیلای فضایی به ویروس کرونا باعث اعمال تغییراتی در این کارت خواهد شد.

درحالی‌که ویروس کرونا همچنان به گسترش خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد، در کنار مشکلات فراوانی که برای مردم و شرکت‌ها ایجاد کرده به‌تازگی زمینه‌ساز اتفاق عجیبی هم برای مجموعه بازی کارتی Magic: The Gathering شده و کار به‌جایی رسیده است که سازندگان این مجموعه چاره‌ای ندارند جز تغییر نام یکی از کارت‌های جدید آن.

مدتی قبل شرکت Wizards of the Coast خبر از عرضه‌ی کارت‌های جدیدی تحت‌عنوان Ikoria: Lair of the Behemoths داد که شامل ۱۶ عدد از کایجوهای شرکت فیلم‌سازی توهو (Toho) از جمله گودزیلا (Godzilla) می‌شوند. یکی از این کارت‌ها هم به موجودی به‌نام گودزیلای فضایی (Space Godzilla) اختصاص دارد که از جمله دشمنان معروف گودزیلا محسوب می‌شود. این هیولای غول‌پیکر در فیلم‌های این مجموعه قابلیت استفاده از اشعه‌ی مرگباری را دارد که از سال‌ها قبل با عنوان Corona Beam شناخته می‌شده است؛ عبارتی که شاید تا چند ماه پیش کمتر کسی از شنیدن آن حس خاصی پیدا می‌کرد، ولی این روزها با اوج‌گیری کرونای جدید می‌تواند خیلی زود مخاطبان را به‌یاد این ویروس کشنده بیاندازد.

اکنون سازندگان بازی خبر از اعمال تغییراتی در این کارت داده‌اند تا بازیکن‌ها هر روز با اسم ناخوشایند کرونا روبه‌رو نشوند و به‌جای SpaceGodzilla, Death Corona، عبارت SpaceGodzilla, Void Invader را بالای این کارت ببینند. البته این تغییر درحال حاضر تنها روی نمونه‌ی دیجیتالی کارت اعمال شده و از آنجایی که نسخه‌ی فیزیکی آن از قبل چاپ شده است، شرکت Wizards of the Coast نمی‌تواند به‌این سادگی آن‌را تغییر دهد و این کار نیازمند زمان بیشتری برای چاپ مجدد کارت‌ها با عنوان جدید است.

Magic: The Gathering

مسئولان شرکت هم در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند:

چند ماه قبل و زمانی‌که کارهای تولید Ikoria: Lair of the Behemoths نهایی شده بود، دنیا شکل و شمایل دیگری داشت. ولی این روزها درحالی که داریم خود را با دنیای جدیدی که تحت‌تأثیر کووید 19 شکل رفته سازگار می‌کنیم، کلمه‌ی کرونا هم معنای دیگری پیدا کرده است.

تا پیش از این کارت گودزیلای فضایی معنای مشخصی داشت و اشاره‌ی آن به اشعه‌ی کرونای این هیولا به‌عنوان سلاح معروف او بود، ولی اکنون این عبارت را تغییر می‌دهیم.

به‌این ترتیب در بازی‌های Magic Online و Magic: The Gatherin Arena شاهد حضور کارت گودزیلای فضایی با نام جدید خواهیم بود.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده