نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۲

ریشی کاپور، بازیگر و ستاره سرشناس بالیوود درگذشت

ریشی کاپور، بازیگر و ستاره سرشناس سینمای بالیوود که پس راج کاپور است، در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ریشی کاپور، بازیگر و ستاره سرشناس سینمای بالیوود در سن ۶۷ سالگی درگذشت. طبق اعلام خانواده وی، کاپور به علت ابتلا به سرطان خون و پس از حدود دو سال مبارزه سرانجام بامداد امروز چشم از جهان فرو بست. کاپور که بیشتر به‌عنوان بازیگر فیلم‌های عاشقانه شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین اعضای خانواده کاپور نیز بوده، در سال ۲۰۱۸ به بیماری سرطان خون مبتلا شد و یک دوره طولانی درمانی را نیز در نیویورک گذرانده بود و مدتی پیش تصمیم به بازگشت به هند گرفت. مرگ ریشی کاپور با واکنش‌های زیادی در بین هنرپیشه‌ها و سیاستمداران بالیوود نیز مواجه بوده و آمیتا باچان، دیگر اسطوره سینمای بالیوود که بارها با ریشی کاپور هم‌بازی بوده، گفت که مرگ وی باعث شده او احساس نابودی کند.

ریشی کاپور فرزند راج کاپور و نوه پریتویراج کاپور است که از سال ۱۹۷۰ رسما وارد عرصه بازیگری شد و در بیش از ۹۰ فیلم به نقش آفرینی پرداخته است. کاپور برای بازی در فیلم Mera Naam Joker که در سال ۱۹۷۰ منتشر شد، جایزه نشنال فیلم را دریافت کرد. نیتو سینگ، همسر ریشی کاپور است که به‌همراه یکدیگر در آثار مختلفی نقش آفرینی کرده بودند و حاصل این ازدواج دو فرزند به‌نام‌های رانبیر و ریدیما بوده است. نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز به فوت ریشی کاپور واکنش نشان داد و گفت که حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز ارتباط و یاد کردن او را ادامه خواهد داد و اضافه کرد که او علاقه‌مند به فیلم و پیشرفت هند بوده است.

کاپور در طول فعالیت خود برای بازی در آثاری چون فیلم Laila Majnu، فیلم Debt، فیلم Moonlight، فیلم Sometimes، فیلم Sea و فیلم Lightning شناخته می‌شود. کاپور در سال ۱۹۹۹ برای اولین‌بار یک فیلم به‌نام Let’s Go Back را کارگردانی کرد. او در طی سال‌های ۲۰۰۰ به بعد بیشتر در نقش‌های مکمل بازی کرد که از جمله این آثار محبوب می‌توان به فیلم Namastey London و فیلمLove Aj Kal اشاره کرد. فیلم The Body آخرین فیلمی بود که کاپور در آن بازی کرد و این فیلم در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود. به‌تازگی عرفان خان، دیگر ستاره سینما بالیوود نیز در سن ۵۳ سالگی به علت بیماری سرطان نورواندوکرین دار فانی را وداع گفته بود.


منبع USA Today
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده