نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

بازی Gears Tactics در صدر جدول پرفروش‌های استیم قرار گرفت

بازی Gears Tactics، ساخته مشترک استودیو کوالیشن و اسپلش دمیج امروز منتشر شد و توانست طی چند ساعت در صدر جدول پرفروش ترین بازی های استیم قرار بگیرد.

ایده ساخت یک بازی تاکتیکی نوبتی براساس مجموعه Gears of War که همه آن را با گیم‌پلی شوتر سوم شخص و سیستم کاورگیری‌ جذابش می‌شناسند، در نگاه اول بسیار عجیب و تا حدی نامناسب به‌نظر می‌رسید. اما حالا بازی Gears Tactics ثابت کرده که باید منفی‌بافی را کنار بگذاریم و به استقبال یکی دیگر از بازی‌های جذاب این مجموعه برویم. این بازی که امروز منتشر شد، توانست طی چند ساعت به پرفروش‌ترین بازی استیم تبدیل شود.

Gears Tactics که با همکاری استودیوهای اسپلش دمیج (Splash Damage) و کوالیشن (The Coalition) ساخته شده، اگرچه حال و هوا و بسیاری از المان‌های مجموعه Gears of Wars را یدک می‌کشد، اما در زمینه گیم‌پلی، بیشتر دنباله‌رو بازی‌های سری XCOM است. داستان این بازی ۱۲ سال قبل از ماجراهای اولین بازی مجموعه Gears of Wars روایت می‌شود و بازیکن‌ها را در نقش شخصیتی به نام گیب دیاز (پدر کیت دیاز، قهرمان بازی Gears 5) قرار می‌دهد. هدف اصلی در بازی هم تشکیل یک گروه و هدایت آنها در میدان نبرد برای مبارزه با لوکاست‌ها و نابود کردن رهبر آنها به اسم Ukkon است.

بازی Gears Tactics در استیم

در زمان نگارش این خبر، کمتر از ۱۰ ساعت از انتشار Gears Tactics در استیم می‌گذرد، اما به لطف پیش‌فروش‌هایی که این بازی داشته، توانسته است در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها قرار بگیرد. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که جدول پرفروش‌ترین بازی‌های استیم، بسته به منطقه جغرافیایی افراد تغییر می‌کند. بنابراین احتمالاً اگر با IP ایران وارد وبسایت استیم شوید، جدول فروش متفاوتی را مشاهده خواهید کرد.

نکته‌ای که درباره میزان فروش Gears Tactics جالب‌تر به‌نظر می‌رسد آن است که این بازی به‌عنوان بخشی از سرویس ایکس‌ باکس گیم پس (Xbox Game Pass) برای پی‌سی منتشر شده است؛ یعنی افرادی که عضو این سرویس هستند می‌توانند این بازی را به‌صورت رایگان تجربه کنند. اما به‌نظر می‌رسد که عده زیادی از گیمرها همچنان ترجیح می‌دهند بازی را از استیم خریداری کنند.

بازی Gears Tactics از نظر منتقدان نیز یکی از بهترین شماره‌های مجموعه Gears of War به حساب می‌آید. در اکثر نقدهای این بازی، منتقدها نمرات بالاتر از ۸ را برای آن در نظر گرفته‌اند.

Gears Tactics در حال حاضر یک رقیب تازه‌نفس هم دارد؛ جدیدترین بازی مجموعه XCOM حدود یک هفته پیش منتشر شده و در حال حاضر یکی از انتخاب‌های اصلی طرفداران گیم‌پلی تاکتیکی و نوبتی به شمار می‌رود. XCOM: Chimera Squad یک دنباله مستقل برای بازی XCOM 2 است که مثل Gears Tactics نمرات خیلی خوبی از منتقدان گرفته و با قیمت ۹.۹۹ دلار، فروش قابل توجهی را هم تجربه کرده است. با وجود این دو بازی باکیفیت، به‌نظر می‌رسد که طرفداران این سبک روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنند. 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده