نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

سازنده بازی Dying Light 2 از ویژگی‌های کنترلر DualSense می گوید

 طراح ارشد استودیوی Techland، خالق بازی Dying Light 2، در مصاحبه‌‌ی اخیر خود ضمن ستایش کنترلر DualSense پلی استیشن 5، ویژ‌گی‌های آن را انقلابی در صنعت بازی‌های ویدیویی دانست.

حدود دوهفته از زمان رونمایی سونی از کنترلر نسل آینده کنسول پلی استیشن می‌گذرد. این شرکت ژاپنی برخلاف سنت سالیان گذشته، این‌بار باتوجه به ويژگی‌های اضافه شده به کنترلر خود، نام آن را از DualShock به DualSense تغییر داد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که در این مدت، استودیوها و فعالان حوزه بازی‌های ویدیویی نظارت و صحبت‌های زیادی پیرامون دسته پلی استیشن 5 ارایه کرده و به‌نوعی تغییرات ایجاد شده در ظاهر و قابلیت‌های آن را مورد تحسین و ستایش نیز قرار داده‌اند. به‌عنوان مثال مدیرعامل استودیو سوپرمسیو گیمز به‌ صراحت اعلام کرد که درحال بحث و گفت‌وگو پیرامون قابلیت‌های جدید کنترلر پلی‌استیشن 5 هستند.

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، تایمون اسمکتالا، طراح ارشد استودیوی Techland، خالق بازی Dying Light 2، به‌تازگی در مصاحبه اخیر خود علاوه‌بر تحسین و ستایش دوال سنس، ادعا کرد این کنترلر شانس و پتانسیل قرار گرفتن جزو بهترین‌های تاریخ را نیز دارد:

من واقعا آن را دوست دارم. از نظر طراحی فوق‌العاده و همان‌طور که انتظار داشتیم آینده‌نگرانانه است. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم کاربران حین تجربه چه احساسی از آن به‌دست می‌آورند، اما تنها با نگاه کردن به آن حس مثبت زیادی به من منتقل می‌شود. من اعتقاد دارم که حتی کنترلر دوال سنس کاملا پتانسیل و شانس قرار گرفتن جزو بهترین‌های تاریخ را نیز دارد.

در ادامه اسمکتالا نیز راجع‌به فناوری بازخورد لمسی (هپتیک) و تریگر‌های تطبیقی (Adaptive Triggers) موجود در کنترلر پلی استیشن 5 صحبت کرده و آنها را انقلابی در صنعت بازی‌ها ویدیویی خواند:

به اعتقاد من فناوری بازخورد لمسی و تریگر‌های تطبیقی بیش‌از انتظارات فعلی، می‌توانند آینده بازی‌های ویدیویی را تغییر دهند. یکی از کنجکاوی‌های من درمورد استحکام DualSense است؛ چراکه بسیار براق و شفاف به‌نظر می‌رسد و جالب است بدانم پس از افتادن و برخورد چه واکنشی از خود نشان می‌دهد. در کل باوجود نظرات متفاوت، اما از نظر من فوق‌العاده است.

بازی Dying Light 2 در ابتدا قرار بود در بهار امسال برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی روانه بازار گردد اما چندی پیش Techland اعلام کرد که انتشارِ بازی Dying Light 2 تا تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده