نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

سازنده‌ Until Dawn: مشغول گفت‌وگو درباره‌ قابلیت‌ های کنترلر دوال سنس هستیم

مدیرعامل استودیو سوپرمسیو گیمز، اعلام کرده که آن‌ها مشغول بحث و گفت‌وگو پیرامون قابلیت‌های جدید کنترلر دوال سنس پلی‌استیشن 5 هستند.

در گزارشی از وبسایت GamesReactor گفته شده که پیت سموئلز از استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) درباره‌ی کنترلر دوال سنس (DualSense) پلی‌ استیشن 5 گفت‌وگوهایی داشته است.

به‌گفته‌ی مدیرعامل سوپرمسیو گیمز:

درباره‌ی ویژگی‌های لمسی کنترلر؛ من فکر می‌کنم هرچه بتوانیم احساسات و تجربیاتی را که انتظار دارید شخصیت‌های بازی تجربه کنند مستقیما به بازیکن‌ها منتقل کنیم، نزدیکی و هم‌ذات‌‌پنداری بیشتری میان کارکتر اصلی و بازیکن پدید می‌آید. ما در گذشته، زمانی‌که بازی‌مان را (Until Dawn) برای هدست‌های واقعیت مجازی می‌ساختیم، دستورها صوتی را داخل آن قرار دادیم؛ به‌خاطر اینکه زاویه‌ی دید بازی اول‌شخص بود و اینکه انتخاب‌هایتان را با صدایتان انجام دهید، کاملا با عقل جور در می‌آمد. اما زمانی‌که زاویه‌ی دید شما سوم‌شخص باشد، چنین چیزی احتمالا کمتر معقول و منطقی است. اما ما همچنان درحال بحث و گفت‌وگو هستیم؛ درباره‌ی برخی کارهایی که ممکن است بخواهیم انجامشان دهیم. درباره‌ی چیزهایی که پس از دیدن معرفی کنترلر دوال‌سنس ممکن است تصمیم بگیریم در بازی‌مان آن‌ها را پیاده کنیم.

DualSense / دوال سنس

پس از اینکه سال گذشته استودیو سوپرمسیو گیمز به‌صورت رسمی اعلام کرد که مشغول کار روی قسمت بعدی از سری بازی The Dark Pictures است و بازی بعدی آن‌ها Little Hope نام دارد، در هفته‌ای که گذشت، تریلری از این بازی منتشر شد و مشخص شد که تاریخ عرضه‌ی آن در تابستان ۲۰۲۰ قرار دارد. اولین نسخه از این سری Man of Medan نام داشت که سال گذشته ساخته و راهی بازار شد. حالا قسمت جدید یعنی Little Hope با شخصیت‌هایی جدید و فضایی متفاوت درحال تولید است و ماجرایی تاریخی و ترسناک را نمایش خواهد داد.

نسل جدید کنسول‌های بازی همیشه هیجان‌انگیز است. پلتفرم‌های استریمینگ هم به‌شدت هیجان‌انگیز هستند، چراکه تلاش می‌کنند مخاطب‌های بازی‌های ویدیویی را گسترش دهند. ما فکر می‌کنیم آنچه که تولید می‌کنیم، در زمینه‌ی نوع تجربه‌ای که خلق می‌کنیم، همین نقش را ایفا می‌کند و آن‌هایی را که فیلم و تلویزیون تماشا می‌کنند به دنیای خودمان (بازی‌های ویدیویی) هدایت می‌کنیم. در یکی دو سال آینده، قرار است شاهد اتفاقات هیجان‌انگیزی باشیم.

دسته پلی‌ استیشن 5 هفته‌ی گذشته به‌صورت رسمی معرفی شد و قابلیت‌هایی چون تریگرهای تطبیقی و بازخوردهای لمسی، عمر باتری بیشتر و میکروفون‌های درون کار گذاشته شده برای آن معرفی شدند. در همین زمینه، پیت هاینز از بتسدا هم به تمجید از کنترلر کنسول پلی‌استیشن 5 پرداخته است. بازی The Dark Pictures: Little Hope قرار است در تابستان امسال برای پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان و پی سی راهی بازار شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی گفته‌های مدیرعامل سوپرمسیو گیمز چیست؟ به‌نظرتان بازی‌سازها با استفاده از کنترلر جدید، چه قابلیت‌های جدیدی در بازی‌ها ایجاد خواهند کرد؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده