Lifelike: Chapter One به‌واسطه‌ی موسیقی و طراحی هنری خود همانند یک قرص آرامش بخش برای کاربران عمل می‌کند.

بعضی وقت‌ها کاربران به‌دنبال بازی‌هایی هستند که به آن‌ها آرامش دهد. این دسته از بازی‌ها معمولا روی پلتفرم موبایل مخاطبان زیادی دارد و شاهد بازی‌های با کیفیتی هم در این سبک هستیم که پس از تجربه آن‌ها، حس‌وحال بهتری نسبت‌به گذشته کسب می‌کنید. در میان استودیوهای بازی‌سازی روی موبایل، کونابی برادر (Kunabi Brother) جزو آن دسته از استودیوهایی است که بازی‌های آرامش بخش و پلتفرمر مختلفی را برای موبایل توسعه داده است که هرکدام از آن‌ها به‌نوعی کاربران را سرگرم کرده‌اند.

Lifelike: Chapter One

Lifelike: Chapter One جزو آن دسته از بازی‌هایی است که در نگاه اول، بازی پیچیده و خسته‌کننده‌ای به‌حساب می‌آید

با عرضه سرویس اپل آرکید، استودیو مستقل کونابی برادر بازی جدید خود را در اختیار کاربران اپل آرکید قرار دارد. Lifelike: Chapter One جزو آن دسته از بازی‌هایی است که در نگاه اول، بازی پیچیده و خسته‌کننده‌ای به‌حساب می‌آید، اما هرقدر که بیشتر برای آن وقت می‌گذارید، متوجه ارزشمند بودن آن می‌شوید. از نظر داستانی، Likelike فاقد داستان خاصی است. معمولا در بازی‌های مشابه، سازنده به‌جای ارائه یک داستان، تمرکز خود را روی گیم‌پلی می‌گذارد، اما استودیو کونابی برادر برای Lifelike: Chapter One تمرکز خود را روی طراحی‌ها و موسیقی گذاشته است. البته این گفته بدین معنا نیست که گیم‌پلی بازی جذابیت ندارد.

کونابی برادر به ساخت بازی‌های آرامش بخش و پلتفرمر معروف است. این استودیو مستقل در گذشته با ساخت بازی‌هایی مثل Frost و Blek توانسته است جوایز مختلفی را کسب کند، اما Lifelike: Chapter One یک بازی کاملا متفاوت نسبت‌به ساخته‌های قبلی این استودیو است. در بازی Lifelike: Chapter One بازیکن هدایت گوی نورانی را برعهده می‌گیرد که باید آن را در داخل محیط‌های رنگی قرار دهید تا فتح شوند. سپس المان‌های مختلفی به‌دنبال شما حرکت می‌کنند تا به سایر محیط‌های رنگی مرحله برسید. دراین میان و بین هر دایره، گوی‌های کوچکی قرار داده شده‌اند که با قرار گرفتن در آن‌ها، ادامه مسیر را برای عبور خود فعال می‌کنید.

Lifelike: Chapter One

در ابتدا مخاطب فکر می‌کند که گیم‌پلی بازی بسیار خسته کننده و تکراری است، اما ساختار بازی و مرموز بودن آن به‌گونه‌ای است که گذر زمان را حس نخواهید کرد. بااین‌حال Lifelike: Chapter One دارای گیم‌پلی بسیار ساده‌ای است، اما موردی که آن را کمی نامفهوم جلوه می‌دهد، عدم استفاده سازنده از یک بخش آموزشی است. همین مورد سبب شده تا Lifelike: Chapter One در دقایق ابتدایی خود به یک بازی نامفهوم تبدیل شود. ساده‌ بودن گیم‌پلی بازی اصلا مورد بدی نیست و می‌توان Lifelike: Chapter One را جزو بازی‌های کژوالی دانست که سازنده تنها یک هدف در خلق آن‌ها دارد و آن هم چیزی جز سرگرم کردن مخاطب نیست.

نبود بخش آموزشی مناسب سبب شده تا Lifelike: Chapter One در دقایق ابتدایی خود به یک بازی نامفهوم تبدیل شود

موردی که باعث جذابیت گیم‌پلی و ادامه دادن آن توسط مخاطب می‌شود، گرافیک و طراحی‌های هنری بازی است. Lifelike: Chapter One اصلا یک بازی با جلوه‌های بصری امروزی و محیط‌های خیره کننده نیست. این در حالی است که طراحی‌های فانتزی و سورئال بازی به‌گونه‌ای است که از دیدن آن‌ها لذت می‌برید. دیدن طراحی‌های بازی باعث می‌شود تا احساس آرامش به شما دست دهد و یک تجربه‌ی کاملا متفاوت و هیجان‌انگیزی را کسب کنید. نکته‌ی جالب Lifelike: Chapter One این است که پس از گذشت دو الی سه مرحله، مدام با خود می‌گویید که بازی از نظر بصری و هنری، دیگر چیز جدیدی برای ارائه ندارد، اما استودیو کونابی برادر به‌خوبی شما را غافل‌گیر می‌کند.

Lifelike: Chapter One

Lifelike: Chapter One را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین و ساده‌ترین بازی‌های سرویس اپل آرکید از نظر مکانیسم‌های گیم‌پلی دانست

تنوع در طراحی‌ها یکی از ویژگی‌های اصلی Lifelike: Chapter One به‌حساب می‌آید و همین مورد سبب شده تا پس از گذشت دو الی سه مرحله، موارد جدیدی را مشاهده کنید. مورد دیگری که به گیم‌پلی بازی جذابیت بیشتری بخشیده، موسیقی است. موسیقی را می‌توان یکی از نقاط مثبت و بسیار خوبی Lifelike: Chapter One دانست. موسیقی در تمامی بخش‌های Lifelike: Chapter One  به‌گوش می‌رسد و به‌ هیچ‌وجه بازیکن را خسته نمی‌کند، بلکه بازی سرگرم شدن او هم می‌شود. به‌عبارتی کونابی برادر، گیم‌پلی را به‌گونه‌ای طراحی کرده که مخاطب فکر می‌کند دلیل جذابی بازی، گیم‌پلی است، اما نکته اینجا است که موسیقی و گرافیک هنری بازی عاملی است که شما را سرگرم می‌کند.

Lifelike: Chapter One

بااین‌تفاسیر، Lifelike: Chapter One را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های سرویس اپل آرکید دانست. تیم سازنده نمی‌خواهد یک بازی با داستانی سطحی یا عمیق را در اختیار شما قرار دهد. حتی قصد ندارد یک گیم‌پلی پر جزئیات و متفاوت را هم به‌نمایش بگذارد، بلکه کونابی برادر می‌خواهد مخاطب با طراحی‌های هنری و موسیقی بازی به آرامش برسد که در این کار موفق بوده است. جدا از بخش راهنمای ضعیف که باعث نامفهوم بودن Lifelike: Chapter One در دقایق ابتدایی می‌شود، تیم سازنده می‌توانست از یک هدف کلی، هرچند ساده استفاده کند تا بازیکن متوجه شود که در بازی قصد انجام چه کاری را دارد. در بعضی از مواقع، این مورد سبب می‌شود تا دچار استرس و سردرگمی شوید و آرامش بازی از حالت ماندگار بودن خود در تمامی نقاط مرحله خارج می‌شود. بااین‌حال اگر از کاربران سرویس اپل آرکید هستید و به‌دنبال یک بازی آرامش بخش می‌گردید که بتواند برای چند ساعت شما را سرگرم کند، Lifelike: Chapter One می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. 

بررسی بازی ازطریق سرویس اپل آرکید روی پلتفرم مک انجام شده است


منبع زومجی

Lifelike: Chapter One

Lifelike: Chapter One یک بازی بسیار ساده در میان بازی‌های سرویس اپل آرکید است که تمام هدفش به آرامش رساندن مخاطب است. این مورد به‌واسطه موسیقی و طراحی هنری بازی به‌خوبی انجام شده است، اما نبود یک هدف کلی برای مخاطب، باعث ایجاد استرس در بعضی از مراحل می‌شود و آرامش بخش بودن Lifelike: Chapter One ثابت و پایدار نمی‌ماند.
محمد صادق تواضعی

8

نقاط قوت

  • + طراحی و گرافیک هنری چشم‌نواز
  • + طراحی‌های متنوع
  • + موسیقی گوش‌نواز
  • استفاده بسیار مناسب از المان‌های بازی برای ایجاد حس آرامش

نقاط ضعف

  • - عدم استفاده از بخش آموزشی مناسب
  • - نبود حتی یک هدف کلی در بازی، در بعضی از مراحل باعث ایجاد استرس در کاربر می‌شود
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده