// چهار شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۲

مایکروسافت از لوگو کنسول Xbox Series X رونمایی کرد

با ثبت شدن لوگو رسمی Series X توسط مایکروسافت و برند ایکس‌باکس به نظر می‌رسد که شایعه‌ها واقعی باشند و در اوایل ماه بعدی میلادی از برنامه‌های خود برای نسل نُهُم به‌صورت کامل رونمایی به عمل بیاورد.

هیچ‌کس نمی‌تواند بر پایه‌ی ثبت شدن یک نشان تجاری به این نتیجه برسد که قطعا شرکت ثبت‌کننده نیت خاصی از انجام این کار داشته است یا نکات ذکرشده در سند به وجود آمده را قطعی می‌داند. حتی در دنیای بازی‌سازی هم شرکت‌هایی مثل اکتیویژن بارها اقدام به ثبت نشان‌های تجاری آثاری مثل Call of Duty: Secret Warfare و Call of Duty: Space Warfare کردند؛ بازی‌هایی که هرگز ساخته و منتشر نشدند. پس چه نکته‌ای باعث می‌شود که نشان ثبت‌شده توسط مایکروسافت برای Series X و لوگوی حاضر در آن را رسمی بدانیم؟ همین حقیقت ساده که ما می‌دانیم این کنسول بدون شک ایکس ‌باکس سری ایکس (Xbox Series X) نام دارد.

در این بین یک نکته توجه عده‌ای از بازیکن‌ها را به خود جلب کرده است؛ سونی به‌نوعی کمپین رونمایی از موارد مرتبط با پلی ‌استیشن 5 را با نمایش لوگوی PS5 (لایک‌شده‌ترین تصویر ویدیوگیمی تاریخ اینستاگرام) در چندین و چند هفته‌ی قبل آغاز کرد و مایکروسافت اکنون که تقریبا همه‌ی اطلاعات موجود از سخت‌افزار نسل نُهُمی خود را با مخاطب به اشتراک گذاشت، می‌خواهد به سراغ این کار برود. شرکت آمریکایی طی ماه‌های قبل به سرعت به درخواست‌های طرفداران پاسخ داد و کاری کرد که آن‌ها به خوبی Xbox Series X را بشناسند و برای این دستگاه انتظار بکشند. فیل اسپنسر هم می‌گوید در عین آن که باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا/کووید 19، تعطیلی برخی کارخانه‌ها، سختی تهیه‌ی بعضی قطعات و دشواری‌های پیش‌آمده به خاطر کار از خانه روی نرم‌افزار ایکس‌باکس‌ سری ایکس نمی‌توان ایجاد تأخیر در زمان عرضه‌ی سری ایکس را غیرممکن دانست، اما هنوز تغییری در برنامه‌های مایکروسافت ایجاد نشده است و ردموندی‌های می‌خواهند کنسول قدرتمندشان را در تعطیلات سال جاری میلادی به بازار بفرستند.

ایکس باکس سری ایکس

اما این لوگو طرفدارها پروپا قرص ایکس‌باکس را به یاد لوگوی فاش‌شده از کنسول معرفی‌نشده و همچنان غیررسمی ایکس‌باکس لاک‌هارت که می‌گویند درنهایت ایکس‌باکس سری اس نام خواهد داشت نیز می‌اندازد؛ کنسولی ارزان‌تر و ضعیف‌تر از ایکس‌باکس سری ایکس که مطابق گفته‌ی اینسایدرها هیچ شکی در معرفی و عرضه‌ی آن وجود ندارد و در عین نسل نُهُمی بودن از برخی جوانب، در مواردی مانند قدرت GPU (واحد پردازش گرافیکی) احتمالا از ایکس‌ باکس وان ایکس (کنسول میان‌نسلی مایکروسافت در نسل هشتم) نیز ضعیف‌تر است. عده‌ای هم می‌گویند که شاید عرضه‌ی دو کنسول با این اختلاف در قدرت پردازش گرافیکی بازی‌سازها را آزار دهد و ساخت بازی‌های ویدیویی برای نسخه‌های نسل بعدی ایکس‌باکس را پیچیده‌تر کند. هرچند که بعضی اینسایدرها اعتقاد دارند ابدا این‌گونه نیست و مسئله در نهایت به نقطه‌ای نخواهد رسید که عرضه‌ی دو کنسول توسط مایکروسافت بار اضافه‌ای را بر روی دوش سازندگان بگذارد.

شایعات پایه و اساس‌دار می‌گویند مایکروسافت تا کمتر از سی‌وهشت روز دیگر (پیش از پایان یافتن ماه مِی سال جاری میلادی) رویدادی را برگزار می‌کند و در آن از ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس و برخی بازی‌های ویدیویی این کنسول‌ها در نسل نُهُم می‌گوید. پس افراد علاقه‌مند به ساخته‌های جدید ردموندی‌ها احتمالا نباید برای مدت طولانی منتظر رسیدن اخبار رسمی باشند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده