نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰

ساخت GTA 6 ظاهرا در راک استار آغاز شده است

به نظر می‌رسد که Grand Theft Auto 6 پروژه‌ی بزرگ بعدی استودیوی راک‌استار گیمز بوده و براساس گزارش وبسایت کوتاکو، روند توسعه آن آغاز شده است.

بعد از انتشار بازی Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸، آغاز فعالیت راک استار گیمز روی قسمت جدید مجموعه‌ی فوق‌العاده محبوب و رکورددار Grand Theft Auto امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید. در شرایطی که هنوز هیچگونه خبر رسمی و موثقی از سوی Rockstar یا Take-Two Interactive در این خصوص منتشر نشده است، گزارش جدید وبسایت کوتاکو تأیید می‌کند که GTA VI به‌طور قطع در دست ساخت قرار دارد.

براساس مقاله جدیدی که توسط وبسایت Kotaku به انتشار رسیده، بازی بعدی راک‌استار گیمز، مطمئناً قسمت جدید مجموعه Grand Theft Auto خواهد بود. این بازی که با فرض پایبندی به سبک همیشگی مجموعه‌ی GTA با نام Grand Theft Auto 6 نام‌گذاری شده است، براساس این گزارش هنوز در مراحل ابتدایی فرایند توسعه خود قرار دارد. لذا انتظار انتشار زودهنگام آن به هیچ عنوان مطرح نخواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده که راک‌استار در تلاش است تا رویکرد خود در توسعه‌ی بازی‌ها را متحول کرده و با این کار، پدیده‌های مرسومی مانند Crunch یا فشار بیش از حد به کارکنان را مورد بازبینی و اصلاح قرار دهد. یکی از ایده‌هایی که به‌صورت ویژه به آن اشاره شده است، انتشار بازی‌های خود در مقیاس متوسط است. این گزارش تشریح می‌کند که براساس سیاست جدید راک‌استار، احتمالاً پروژه‌های بزرگی مانند Grand Theft Auto 6 ابتدا در مقیاس متوسط ساخته شده و بازار عرضه خواهند شد؛ سپس با انتشار آپدیت‌های منظم و پایدار، محتوای بازی رفته رفته گسترش پیدا خواهد کرد. درشرایطی که نمی‌توان انتظار داشت که این بازی به‌زودی منتشر شود، به نظر می‌رسد که در صورت اجرای این سیاست در قبال بازی‌های این استودیو، نیاز نیست که پنج سال دیگر منتظر انتشار این بازی باشیم. چیزی که در مورد GTA 5 و RDR 2 اتفاق افتاد.

Grand Theft Auto 6

اما آنچه که در گزارش کوتاکو از اهمیت بیشتری برخوردار بود این است که سیاست‌های جدید راک استار موجب شده تا عده‌ی زیادی که قبلاً تصمیم به ترک این استودیو را گرفته بودند، برای ماندن در پروژه‌ی ساخت Grand Theft Auto VI قانع شوند. در کل به نظر می‌رسد که بعد از انتشار Red Dead Redemption 2، شرایط کاری در این استودیو ارتقاء پیدا کرده است. کارمندی که در این گزارش با او مصاحبه شده می‌گوید:

این تغییرات برای من به اندازه کافی خوب بود تا تصمیم خودم را تغییر داده و در استودیو بمانم. ما یک شانس مجدد را به شرکت دادیم و حالا باید دید که زمانی‌که تاریخ عرضه‌ی محصول نهایی نزدیک شده و فشار واقعی آغاز می‌شود، چه بازخوردی را از طرف آن‌ها دریافت خواهیم کرد.

در کل، اطلاع از اینکه راک‌استار بالاخره فرایند توسعه بازی Grand Theft Auto 6 را آغاز کرده، تقریباً برای هیچ کس عجیب به نظر نمی‌رسید اما خوب است که دراین‌میان تأیید رسمی کارکنان این استودیو را نیز داشته باشیم. با درنظرگرفتن این نکته که بازی Grand Theft Auto 5 تاکنون به آمار دور از دسترس ۱۱۰ میلیون نسخه فروش در سرتاسر جهان دست پیدا کرده و این اعداد و ارقام بعد از گذشت چندسال همچنان درحال افزایش هستند، واضح به نظر می‌رسید که Rockstar و Take-Two یک بار دیگر برای تکرار این موفقیت عظیم اقدام کنند.

به احتمال زیاد تا یک مدت زمان نسبتاً طولانی خبر خاصی را از GTA 6 نخواهیم شنید؛ اما هر زمانی‌که برای رونمایی از این بازی در نظر گرفته شود، مسلماً بعد از رونمایی از کنسول‌های نسل جدید بوده و این بازی روی پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس عرضه خواهد شد. امیدواریم که نیاز نباشد تا برای دیدن این لحظه، زمان خیلی زیادی را منتظر بمانیم.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده