// چهار شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۸

افشا شدن احتمالی تاریخ عرضه جدید بازی The Last of Us Part II توسط آمازون ایتالیا

احتمال دارد یک اشتباه چند دقیقه‌ای توسط آمازون کشور ایتالیا تاریخ انتشار جدید بازی The Last of Us Part II ناتی داگ را افشا کرده باشد؛ اثری که مطابق گزارش‌های ساخت آن به پایان رسیده است.

بازی The Last of Us

مسئله‌ی تلخی تأخیر بی‌نهایت فعلا اعمال‌شده روی زمان انتشار دنباله‌ی بازی The Last of Us برای مخاطب‌ها اکنون جدی‌تر از قبل هم شده است. چون شایعه‌های مختلف که با صحبت‌های رسمی نیل دراکمن نیز جور در می‌آیند، خبر از این می‌دهند که اثر مورد بحث هیچ مشکلی برای انتشار در روز عرضه‌ی پیش‌تر اعلام‌شده (تاریخ کنسل‌شده: ۲۹ مِی ۲۰۲۰/جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۹) یا حتی طی زمانی زودتر از آن ندارد. اما شیوع ویروس کرونا/کووید 19 که جهان را به هم ریخت، اجازه نداده است بازی در عین آمادگی عرضه شود. مسئله تنها بر سر تعطیلی کارخانه‌های تولید نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها هم نیست. بلکه بیشتر به این برمی‌گردد که حتی در صورت تولید شدن آن‌ها، وضعیت کنونی بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری بازی‌های ویدیویی، سبب می‌شود که امکان فروش‌شان به گیمرها وجود نداشته باشد؛ تا جایی که گیمزرادار می‌گوید فروشگاه زنجیره‌ای گیم‌استاپ هم از سونی خواست The Last of Us Part 2 را به‌صورت صرفا دیجیتالی منتشر نکند تا آن‌ها بتوانند یک روز با سود فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌هایی مانند آن اندکی از وضعیت مالی خطرناک فعلی خارج شوند. اگر هم کسی بگوید که شرکت ژاپنی باید بازی را تنها به‌صورت دیجیتال و روی PS Store منتشر کند، این حقیقت را در نظر نگرفته است که انتشار نسخه‌های فیزیکی حتی فقط یک هفته بعد از عرضه‌ی دیجیتالی، مطابق تحقیقات می‌تواند کاهش فروش چند میلیون نسخه‌ای و کاهش سودآوری چند صد میلیون دلاری را تحویل ناتی داگ و پلی‌ استیشن دهد؛ هزینه‌ای بسیار سنگین که هیچ شرکتی نمی‌تواند آن را برای پروژه‌ای با سطح بودجه‌ی TLoU Part II به جان بخرد.

گزارش‌های تازه اما از این می‌گویند که ممکن است سونی بالاخره راه‌حلی را پیدا کرده باشد. براساس شایعه‌های تازه استودیوی بازی‌سازی ساکرپانچ طی روزهای اخیر چند مدیر برند پلی‌استیشن را از این حقیقت مطلع کرد که کار کردن از خانه پروسه‌ی تکمیل مراحل پایانی ساخت بازی Ghost of Tsushima را آزار داده است و سازندگان اثر برای تکمیل این محصولِ چندساله به چند هفته‌ی بیشتر احتیاج دارند. همین هم کاری می‌کند که تاریخ عرضه‌ی پیش‌تر اعلام‌شده برای Ghost of Tsushima که هنوز باطل نشده است، خالی شود و سونی بتواند به انتشار یک بازی انحصاری پلی استیشن 4 در جمعه، ۶ تیر ۱۳۹۹ (بیست‌وششم ژوئن/جون ۲۰۲۰) بیاندیشد. در همین حین گزارشی غیررسمی می‌گوید باتوجه‌به آمادگی بازی برای انتشار و زمان نسبتا طولانی‌ترِ قرارگرفته در اختیار هرمن هالست و تیم او، شرکت ژاپنی توانسته به بازگشایی برخی کارخانه‌های تولید نسخه‌های فیزیکی SIE (مرکز سرگرمی‌های تعاملی سونی) با نیروی کار حداقلی برای آماده‌سازی تعداد کافی از The Last of Us Part II برای ارسال به فروشگاه‌ها فکر کند.

فراموش نکنید که تمامی این اطلاعات بیرون‌آمده از شایعه‌ها هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند قطعی یا قابل استناد خطاب شوند

آمازون

ساعاتی قبل نیز همه‌ی این صحبت‌ها با حرکتی از سوی فروشگاه آمازون کشور ایتالیا پررنگ‌تر از قبل شدند. این فروشگاه برای چند ساعت تاریخ عرضه‌ی بازی The Last of Us Part II را جمعه، ۶ تیر ۱۳۹۹ (بیست‌وششم ژوئن/جون ۲۰۲۰) اعلام کرد. البته به محض پخش شدن تصاویر ثبت‌شده از صفحه‌ی آمازون ایتالیا این وب‌سایت تاریخ را به حالت قبلی برگرداند که صرفا با ذکر ظاهری آخرین روز سال به عرضه‌ی اثر در سال ۲۰۲۰ میلادی اشاره دارد.

رسانه‌های دنیای ویدیوگیم می‌گویند دراکمن، انتونی نیومن و دیگر کارکنان ناتی‌داگ به‌شدت از آمادگی بازی پس از سال‌ها کار و ناتوانی در عرضه‌ی آن ناراحت هستند و سونی هر روز به‌دنبال راه چاره‌ای برای عرضه‌ی عمومی و مناسب TLoU Part II می‌گردد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده