نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۱

گیمزکام 2020 هنوز لغو نشده است؛ برگزاری رویداد دیجیتالی «گسترده‌تر» خواهد بود

در حالی‌که هنوز رویداد گیمزکام 2020 لغو نشده است اما عوامل به‌دنبال برگزاری رویداد دیجیتالی «گسترده‌تر» هستند.

طی ماه اخیر، بسیاری از رویداد‌های مختلف در حوزه بازی‌های ویدیویی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده‌اند. با این حال طبق آخرین اخبار بازی، هنوز تصمیمی در مورد لغو شدن نمایشگاه حضوری گیمزکام (Gamescom) گرفته نشده است اما رویدادهایی تحت عنوان Gamescom Now و Opening Night Live قرار است تا بخش دیجیتالی این نمایشگاه را به طرز قابل توجهی گسترش دهند. این رویداد شامل نمایش دموهای مختلف از بازی‌های مورد انتظار و همچنین مصاحبه با سازندگان آن‌ها می‌شود. 

درمورد نمایش اصلی و حضوری - که سال گذشته با استقبال حیرت‌انگیز ۳۷۳ هزار نفر در مرکز همایش‌های شهر کلن برگزار شد - برگزارکنندگان اعلام کردند که هنوز تصمیمی نهایی اتخاذ نشده است. در مورد این موضوع که آیا نمایشگاه گیمزکام امسال رویدادی ویدیویی خواهد بود یا بخش حضوری نیز همچنان در ماه آگست برگزار خواهد شد یا خیر در ماه آینده تصمیم‌گیری می‌شود. 

این نمایشگاه به هر صورتی که برگزار شود، یکی از معدود رویداد‌های حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی است که امسال لغو نشده است. چندی پیش اعلام شد که نمایشگاه E3 نیز با توجه به گسترش ویروس کرونا امسال برگزار نمی‌شود. اعلامیه امروز مبنی بر حضور پررنگ دیجیتالی گیمزکام، احتمالا پاسخی به لغو شدن نمایشگاه E3 است؛ چرا که هنوز بسیاری از ناشرها و توسعه‌دهندگان مختلف باید بازی‌های خود را برای عرضه تا پایان سال جاری میلادی معرفی کنند و نبود رویداد‌های کافی برای انجام این کار باعث شده تا برگزارکنندگان گیمزکام این راه حل را برای حفظ نمایشگاه خود انتخاب کنند. آن‌ها در حساب کاربری رسمی این نمایشگاه در توییتر گفتند: 

به دلیل گسترش ویروس کرونا، نمایش دیجیتالی نمایشگاه گیمزکام مانند Gamescom: Now و Opening Night Live به طرز محسوسی گسترش خواهند یافت. اینکه نمایشگاه گیمزکام سال ۲۰۲۰ به صورت عادی برگزار شود یا تنها رویدادی دیجیتالی باشد، در اواسط ماه می معلوم خواهد شد. 

نظر شما در مورد پررنگ شدن بخش دیجیتالی نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۰ چیست؟ به نظر شما لغو نشدن کامل این رویداد به این معنی است که شرکت‌های بزرگ مانند سونی و مایکروسافت قصد دارند تا معرفی‌های بزرگی در این نمایشگاه داشته باشند؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Euro Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده