نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: لوکی در مقابل ددپول

لوکی یا ددپول؛ کدام یک از این دو با رای شما به مرحله بعدی نبرد ابرقهرمانان صعود می‌کند؟

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت لوکی و ددپول از دنیای مارول هستیم. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

لوکی

لوکی

لوکی، خدای شرارت و شاهزاده دروغ‌ها، علاوه‌بر ثور، برادر ناتنی عضو سابق تیم نگهبانان کهکشان یعنی آنجلا هم به حساب می‌آید. لوکی، پسر واقعی یک غول یخی به نام «لافی» به حساب می‌آید؛ پادشاه سابق عالم یخی. لوکی بزرگترین دشمن ثور محسوب می‌شود و بارها و بارها تلاش کرده تا برادر خود و همچنین آزگارد را به خاک سیاه بنشاند. یکی از برجسته‌ترین اتفاقات زندگی لوکی این بوده که او بدون اینکه بداند و کاملا اتفاقی، باعث تشکیل شدن تیم انتقام جویان شد. لوکی از همان زمان کودکی نشان داده بود که یک بچه موزی و شیطان است. او از همان زمان و سنین نسبتا کم، مطالعه‌ی سحر و جادو و همچنین علم آزگاردی را آغاز کرد. بعد از اینکار، او در نهایت تبدیل به یکی از قوی‌ترین جادوگران در سرزمین آزگارد شد.

یکی از اتفاقات جالبی که در زندگی لوکی رخ داد، این بود که در برهه‌ای از زمان بر اثر اتفاقاتی که در یک خط داستانی رخ داده بود، او تبدیل به یک زن شد. لوکی که از دوران کودکی عقده‌های زیادی داشت، تلاش می‌کرد تا ثور یا آزگارد را نابود کند و خودش در نهایت بتواند تخت و جایگاه پادشاهی را به دست بیاورد. از طرف دیگر هم که اودین شاهد تمام این ماجراها بود، به شدت خسته شد و از طریق جادو، لوکی را داخل یک درخت زندانی کرد. علاوه‌بر این، او چندین بار هم از سرزمین خود تبعید شده بود. با اینکه شرارت بسیار زیادی در لوکی وجود داشت، اما در یک خط داستانی خاص، او تبدیل به یک انسان خوب شد و دیگر لیاقت بلند کردن چکش ثور یا همان میولنیر را به‌دست آورده بود و می‌توانست از آن استفاده کند.

از همان ابتدا، اینگونه در سرنوشت لوکی نوشته شده بود که او باعث به وجود آوردن رویداد وحشتناک راگناروک می‌شود و سرزمین آزگارد را به طور کامل نابود می‌کند؛ اتفاقی که در نهایت به واقعیت تبدیل شد اما هزینه‌هایی را هم در بر داشت. از آنجایی که لوکی از لحاظ فیزیکی و توانایی با دشمنان خود در یک سطح قرار نداشت (دلیل اصلی‌ای که باعث شد تا او به جادوگری روی بیاورد)، در طی یکی از مبارزه‌هایش، بدن خود را رادیو اکتیوی کرد تا اعضای تیم اونجرز به او نزدیک نشوند. لوکی یکی از قدرتمندترین جادوگران جهان محسوب می‌شود، از همین رو او به راحتی می‌تواند خودش را به شکل هر چیزی حتی حیوانات هم در بیاورد. او حتی می‌تواند نسخه‌های کپی زیادی از جسم خود تولید کند و دشمن خود را به اشتباه بیاندازد.

از جمله توانایی‌های دیگر لوکی می‌توان به تغییر اندازه و سایز هم اشاره کرد؛ او می‌تواند خودش را خیلی کوچک یا به اندازه یک غول بزرگ کند. همین که لوکی فرزند یک غول یخی است باعث شده که او قدرت، سرعت، چاپکی، سرعت واکنش، استقامت و دوام ابرانسانی بالایی داشته باشد. لوکی می‌تواند به راحتی و بدون اینکه از طریق جادو قدرت طبیعی خود را افزایش دهد، چیزی در حدود ۵۰ تن را بلند کند یا فشار دهد. علی رغم اینکه او معمولا تلاش نمی‌کند تا دشمنان خود را از لحاظ فیزیکی به چالش بکشد، اما می‌تواند بر دشمنان بسیار قوی‌ای غلبه کند یا ضربه‌ی بسیار قدرتمندی را به یک ساختمان وارد و باعث نابود شدن آن بشود؛ آن هم تنها با یک ضربه. او حتی اخیرا قدرت جاودانگی را هم به‌دست آورده است اما این دلیل نمی‌شود که در برابر آسیب مصون است.

ددپول

گرین ارو

وقتی فهمیدم که قرار است در مسابقه‌ی کاراکترهای کامیک‌بوکی وبسایتِ زومجی شرکت کنم خیلی خوشحال شدم! بالاخره من هیچ‌وقت کسی نبوده‌ام که از خُرد کردنِ دندان‌های این ابرقهرمانانِ مغرور و مالیدنِ پوزه‌شان به خاک پا پس بکشم. حالا که این روزها منتظرِ روشن شدنِ تکلیفِ فیلم سینمایی بعدی‌ام با توجه به ادغامِ دیزنی و فاکس هستم و به گند کشیدنِ خط‌های زمانی فیلم‌های «افراد ایکس» و سر به سرِ کیبل گذاشتن تکراری شده است، با خودم گفتم چرا این دعوت را قبول نکنم. بین خودمان بماند، هیچکس به اندازه‌ی من برای این مسابقه هیجان‌زده نیست. چون من در قالب این مسابقه قادر به رسیدن به یکی از آرزوهایم خواهم بود: مبارزه کردن با شخصیت‌های دی‌سی. بعد از اینکه بزرگ‌ترین کاراکترهای دنیای مارول را قتل‌عام کردم و حتی به نسخه‌های دیگری از خودم هم رحم نکردم، خیلی برای قتل‌عام کردنِ کاراکترهای دی‌سی از طرفِ طرفدارانِ پُرتعدادم درخواست داشتم. ولی خب، دی‌سی این‌قدر بزدل و بی‌مایه است که هیچ‌وقت اجازه‌ی درگیری کاراکترهایش را با من نمی‌دهد. آنها دوست ندارند تا کاراکترهایشان بد به نظر برسند. بهشان حق می‌دهم.

بالاخره بعد از بلایی که سرِ دنیای مارول آوردم، هر کس دیگری هم بود دُمش را لای پاش می‌گذاشت و دوتا پا داشت و دوتا پا هم قرض می‌کرد و فرار می‌کرد. اما آنها آن‌قدر سُست‌عنصر هستند که هنوز طوری رفتار می‌کنند که انگار قوی‌ترین کاراکترهای دنیای کامیک‌بوک‌ها را دارند. این حرصِ آدم را در می‌آورد. اینکه پشتِ مامانت قایم شوی و قلدربازی در بیاوری اعصابِ آدم را خراب می‌کند. بنابراین با خودم گفتم این بهترین فرصتی است تا شانسم را برای برخورد با دار و دسته‌ی بتمن و سوپرمن و واندر وومن و جوکر و غیره امتحان کنم و اگر به آنها برخورد کنم، وای نمی‌دانید چه بلاهایی که سرشان نمی‌آورم و چگونه چهره‌ی قلابی‌شان را افشا نخواهم کرد. بتمن را برای موزه‌ی پرندگانم تاکسیدرمی می‌کنم. چشمانِ لیزری سوپرمن را برای جوش آوردن سریع‌ترِ کتری چای‌ام از کاسه در می‌آورم. بلایی سر واندر وومن می‌آورم که از این به بعد برای بچه‌های مهدکودک‌ها با شلاقش برنامه اجرا کند و معنای واقعی هرج و مرج را طوری به جوکر آموزش می‌دهم که به پای مجسمه‌ی تاکسیدرمی‌شده‌ی بتمن به غلط کردم غلط کردم بیافتد. کاری می‌کنم جان کُنستانتین متوجه شود در تمام سال‌های هیولاکشی‌اش، هیولای واقعی ندیده است. لکس لوثر را مجبور به پوشیدنِ کلاه‌گیسِ اِلون از فصل اولِ استرنجر تینگز می‌کنم و فلش هم بچه است. بچه که زدن ندارد.

به من گفته‌اند که چند کلامی درباره‌ی قابلیت‌هایم بنویسم تا رای به دست بیاورم. خب، راستش می‌توانم درباره‌ی خیلی چیزها بنویسم. اما شاید بزرگ‌ترینش همان چیزی است که الان شاهدش هستید: کاراکترهای دیگر هرچقدر هم شاخ و شانه بکشند، در نهایت آن‌قدر بی‌خاصیت هستند که حتی قادر به نوشتن متنِ خودشان هم نیستند و باید دست به دامنِ نویسنده شوند. چطور می‌توانید به کاراکتری رای بدهید که حتی یک متن ساده هم نمی‌تواند بنویسد! اینکه در صفحاتِ کامیک‌بوک چه کار می‌کنی مهم نیست. اینکه خارج از آن چند مرده حلاج هستی حرف است. پس، در فینال می‌بینمتون!

حال نوبت شما است تا ازطریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین لوکی و ددپول انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده