نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۲

سریال The Walking Dead در دو فصل آینده به پایان نخواهد رسید

پس از انتشار اخباری مبنی بر پایان یافتن سریال The Walking Dead، مشخص شده است که این سریال حتی در دو فصل آینده نیز به پایان نخواهد رسید.

بنابر جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، طبق گفته‌ی اسکات گیمپل، تهیه‌کننده اجرای سریال The Walking Dead، به پایان رساندن سریال در دو فصل آینده «در برنامه‌ نیست». گیمپل که پیش از این شورانر سریال بود، به مقام مدیریت محتوای برند مردگان متحرک نیز ارتقا یافته است. با وجود انتشار شایعه‌هایی مبنی بر به پایان رسیدن این درام زامبی‌محور پس از پخش فصل دوازدهم طی چهارماه اول سال ۲۰۲۲ از شبکه AMC، گیمپل تصمیم دارد سریال را به‌صورت کامل از کمیک منبع اقتباس آن جدا کند. منبع اقتباسی که رابرت کرکمن در جولای سال ۲۰۱۹ آن را پس از انتشار ۱۹۳ جلد به پایان رساند. با اینکه سریال مردگان متحرک در خط‌های داستانی اصلی و نهایی به کمیک نزدیک شده است، اما گیمپل انتظار ندارد سریال اصلی در فصل دوازدهم به پایان برسد.

اسکات گیمپل در پاسخ به این سوال هالیوودریپورتر که آیا خروج شخصیت‌های ریک گرایمز با بازی آندرو لینکلن و میشون با بازی دانای گوریرا می‌تواند نشانه‌ای دال بر پایان «مردگان متحرک» باشد یا خیر؟ پاسخ داد «نمی‌توانم اینگونه تصور کنم». او همچنین درباره به پایان رسیدن سریال با انتشار فصل دوازدم گفت: «برنامه این نیست.».

گیمپل در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اینکه «در زمان عجیبی زندگی می‌کنیم.» و تاثیر شیوع این ویروس بر سه سریال دنیای مردگان متحرک به قرار زیر صحبت‌هایی کرد.

شما من را در موقعیتی گیر آورده‌اید که چیزی واقعی به‌نظر نمی‌رسد، در نتیجه تا آن‌جایی که من می‌دانم، [اپیزود] هفته‌ی آینده یک نمایش خیمه شب بازی خواهد بود. هرچند که [اپیزودی] خوب خواهد بود. همه‌ی بازیگران اصلی صداگذاری می‌کنند و می‌توانند این کار را از خانه‌های خود نیز انجام بدهند.

مردگان متحرک|The Walking Dead

اسکات گیمپل طی حضور در برنامه لری کینگ در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد سریال مردگان متحرک می‌تواند «مداوم و ممتد ادامه داشته باشد»، او در این برنامه گفت سریال اصلی می‌تواند به سیاق همیشگی خود ادامه داشته باشد، یعنی جایگزین شدن شخصیت‌های جدید به جای کاراکترهای کشته شده. گیمپل گفت:

فکر می‌کنم وقتی ما ده سال این کار رو انجام دادیم... و اگه بیشتر از این ادامه بدیم، با توجه به میزان مرگ بازیگران و دیگر مسائل، بعد از ده یا دوازده سال ممکن است که کل تیم بازیگری با یک تیم جدید از بازیگران جایگزین شوند.

اسکات گیمپل اخیرا طی ماه اکتبر در مصاحبه با THR نیز صحبت‌هایی را به شرح زیر انجام داد.

فکر می‌کنم عناصر خلاقیت و ماده اصلی را در اختیار داریم. من [برای ادامه] بسیار مشتاق هستم. آیا می‌توانیم خلاقیت و لحن رابرت را به‌دست بیاوریم و با آن ادامه بدهیم؟ متعقد هستم که ‌می‌توانیم، آره.

حالا که مردگان متحرک، چه در فصل یازده یا دوازده، از منبع اقتباس خود جدا می‌شود، سریال باید از ایده‌های دست نخورده‌ی رابرت کرکمن بهره ببرد.

آنجلا کنگ، شورانر سریال مردگان متحرک در مصاحبه‌ای مربوط به گذشته با THR به قرار زیر صحبت کرده است.

درباره‌ی سریال، به‌نظرم همه‌ی ما به این فکر می‌کنیم که «چطور به آن نقطه‌ی پایان می‌رسیم، این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد؟». البته، نکته جالب این است که رابرت پس از پایان [کمیک]، اینگونه بود که «می‌بینید چه کرده‌ام؟ شما می‌توانید این مسیر را ادامه دهید، یا این یکی یا آن‌یکی را، بالاخره داستانی وجود دارد.». در نتیجه فکر می‌کنم محتوای زیادی برای بازگویی در داستان وجود دارد. روش طراحی داستان نیز برپایه همین بازگویی‌ها است.

مردگان متحرک|The Walking Dead

وی افزود:

رابرت کار نگارش کمیک را به پایان رسانده اما این به این معنی نیست که پایان سریال مانند کمیک خواهد بود. چرا که پایان کمیک ضرورتا پایان مدنظر او نبود، در نتیجه این موضوع فقط برای ما مسئله‌ای قابل توجه است.

برخلاف نسخه کمیک که بدون هیچ اخطار و مخابره‌‌ای به‌صورت ناگهانی به پایان رسید، کرکمن تاکید دارد که پایان سریال به این صورت ناگهانی و غیرمنتظره نخواهد بود. او در کامیک کان سن دیگو سال گذشته به شرح زیر صحبت کرد.

داستان‌های زیادی برای گفتن وجود دارند و من برای کار کردن با اسکات و آنجلا و کشف و وارد کردن قصه‌هایی به این دنیا [دنیای سریال] که در کمیک به سراغ‌ آن‌ها نرفتیم، بسیار هیجان زده‌ام. چرا که فکر می‌کنم هنگامی که درباره دنیای مردگان متحرک صحبت می‌کنیم، قصه‌هایی برای تعریف کردن وجود دارند. در نتیجه هیجانی زیادی دارم و خبری از نگرانی نیست.

علاوه‌بر اسپین‌آف سریالی «Fear the Walking Dead» و «The Walking Dead: World Beyond» اسکات گیمپل در حال توسعه سه گانه سینمایی مردگان متحرک، چند مینی سریال، محتویات ویژه و سریال‌هایی کوتاه‌ با محوریت دنیای مردگان متحرک است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده