نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

تعداد کاربران همزمان استیم روز گذشته به ۲۲ میلیون نفر رسید

یکی از تحلیلگران صنعت بازی‌های ویدیویی اعلام کرد به دلیل شیوع ویریوس کرونا و قرنطینه بودن مردم، روز گذشته تعداد کاربران آنلاین همزمان در استیم از مرز ۲۲ میلیون نفر گذشت.

سال ۲۰۰۳ ولو فروشگاهی برای عرضه بازی‌های دیجیتالی برای پلتفرم پی سی به‌نام استیم را راه‌اندازی کرد؛ فروشگاهی که برای چندین سال پیاپی به‌عنوان معتبرترین و محبوب‌ترین محل برای انتشار بازی‌های این پلتفرم شناخته می‌شد. حدود دو سال پیش اما استودیوی اپیک فروشگاهی مشابه استیم تاسیس کرد و با ارایه پیشنهادهای بهتر برای بازی‌سازها و همچنین عقد قراردادهایی برای عرضه انحصاری آثار آنها، توانست سلطنت استیم را با خطر جدی روبه‌رو کند.

باتمام تلاش‌های بی‌وقفه اپیک، اما به‌نظر می‌رسد فعلا انتخاب اول گیمرها استیم است؛ چراکه اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که حدود دو ماه پیش مشخص شد که این فروشگاه توانسته آمار تازه‌ای از خود به‌جا بگذارد و با عبور از ۱۸.۸ میلیون کاربر آنلاین همزمان، رکورد جدیدی برای خود ثبت کند.

حال اما در تازه‌ترین اخبار بازی، دنیل احمد، تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدیویی، در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد که روز گذشته تعداد کاربران فعال فروشگاه استیم از مرز ۲۲ میلیون نفر نیز عبور کرده است و توانست رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند. این در حالی است که تنها دو روز پیش بود که اعلام شد این فروشگاه ۲۱ میلیون نفر گیمر آنلاین همزمان داشته است. طبق ادعای احمد، به‌نظر می‌رسد نگرانی از شیوع ویروس کرونا که باعث قرنطینه شدن مردم شده است، بازی‌های ویدیویی را به یک سرگرمی امن تبدیل کرده و باعث ثبت این رکوردهای پیاپی نیز شده است.

استیم

براساس گزارش منتشر شده، رکورد تعداد کاربران آنلاین این فروشگاه که حدود دو سال پیش به‌دلیل محبوبیت بالای بازی PUBG با عدد ۱۸.۵ میلیون نفر ثبت شده بود، از زمان شیوع ویروس کرونا بارها و بارها شکسته شد. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، حدود دو ماه پیش یعنی در تاریخ دو فوریه و همزمان با شیوع این ویروس در چین، رکورد ۱۸.۸ میلیون نفر و یک هفته پس از آن، ۱۹.۱ میلیون کاربر آنلاین در این فروشگاه ثبت شده بود. نکته جالب این است که اوایل ماه جاری زمانیکه ویروس کووید ۱۹ وارد اروپا شد، تعداد کاربران فعال این فروشگاه محبوب از مرز ۲۰.۳ میلیون نفر نیز عبور کرد.

بازی شوتر اول شخص موفق استودیوی ولو یعنی Counter-Strike: Global Offensive نیز هفته گذشته توانست رکورد جالبی را به خود اختصاص دهد. طبق این آمار، تعداد کاربران آنلاین همزمان این بازی که هشت سال پیش روانه بازار گردیده، بیش از یک میلیون نفر اعلام شده است.

حال باید منظر ماند و دید پس از حل شدن و رفع کامل ویروس کرونا، استیم بازهم می‌تواند رکورد خود را ارتقا دهد یا خیر. لطفا نظرات خود درمورد این فروشگاه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده