// سه شنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی RaceCraft - Build & Race؛ یک ریسینگ دست ساز

بازی RaceCraft - Build & Race یک تجربه ریسینگ جالب است که با تجهیزاتی که در اختیار دارید مسیر مسابقه می‌سازید و با ماشین‌های رباتی به رکورد زدن یا مسابقه با دیگران می‌پردازید.

مقاله‌های مرتبط:

بازی‌های ریسینگ جز سبک‌هایی هستند که طرفداران زیادی دارند. این بازی‌ها به خاطر هیجان و تنوع بالا همیشه مخاطب را سرگرم خود می‌کنند. بازی‌های ریسینگ انواع مختلفی مثل ریسینگ مسابقه‌ای، فرار از پلیس، گشت‌و‌گذار و انواع دیگری دارند. از معروف‌ترین بازی‌های سبک ریسینگ می‌توان به سری بسیار محبوب Need for Speed اشاره کرد که درکنار داستانی که تعریف می‌کند می‌توانید در مسابقه‌های خیابانی شرکت کنید و هم در خیابان‌ها گشت گذار داشته باشید.

به‌عنوان مثالی دیگر بازی Forza Horizon 4 که در زمینه لایسنس ماشین‌ها بسیار خوب عمل کرده یکی از بازی‌هایی است که با گرافیک بسیار جذاب و محیط‌های و آب و ‌هوای متنوع هر گیمری را به سمت خود جذب می‌کند. در پلتفرم موبایل نیز بازی‌های ریسینگ بسیار خوبی نیز وجود دارد از معروف‌ترین این بازی‌ها می‌توان به سری Asphalt ساخته Gameloft اشاره کرد. بااین‌حال بعضی استودیوهای بازی‌سازی با ایجاد خلاقیت ریسینگ‌های جالبی ساخته‌اند. بازی  RaceCraft - Build & Race یکی از این بازی‌های خلاقانه است که در ادامه مقاله به معرفی آن می‌پردازیم. مقاله بهترین بازی های ماشینی را نیز حتما مطالعه کنید.

RaceCraft - Build & Race

شما می‌توانید مسیرهای دلخواه خود را بسازید و از آن در مسابقه‌ها استفاده کنید

در بازی اندروید و آیفون RaceCraft شما در نقش شرکت کننده‌هایی قرار می‌گیرید که باید با ماشین کنترلی در این رقابت‌ها شرکت کنید. در این مسابقات ماشین‌های رباتی در یک مسیر مشخص قرار می‌گیرند و شما باید از نظر سرعت ماشین را کنترل کنید. این مسابقات شامل مسابقه رکوردی به صورتی که زمان یک دور کامل و گاهی به‌صورت رقابت با دیگر ماشین‌ است. تمام مسابقات در یک استادیوم برگزار می‌شود که زمین بازی در یک محیط سر پوشیده قرار دارند. نکته اصلی بازی، که اسم بازی نیز می‌شود حدس زد، شما می‌توانید مسیرهای دلخواه خود را بسازید و از آن در مسابقه‌ها استفاده کنید. این موضوع خیلی به خلاقیت شما بستگی دارد. بازی در ابتدا، آموزش ساخت یک مسیر کوتاه را می‌دهد و در ادامه با کسب امتیاز و جایزه‌های می‌توانید مسیرهای متنوعی بسازید. با برنده شدن مسابقات و کسب امتیاز و جایزه می‌توانید ماشین‌های بهتری را نیز دریافت کنید. بازی قسمت‌های ویژه‌ای نیز دارد که می‌توانید آن‌ها را باز کنید که در این بخش‌ها محیط‌های بسیار متفاوتی را شاهد خواهید بود. یکی از نکات جالب بازی استفاده از گزارشگر مسابقه است؛ گزارشگر پیش از آغاز بازی تا پایان که برنده معرفی می‌کند هیجان خاصی دارد و این موضوع به نوبه خود بسیار جذاب است چرا که در یک بازی مستقل به کار برده شده است.

بعد از پر شدن سقف سرعت گزینه جدید فعال می‌شود که وارد کردن این دکمه برای لحظاتی سرعت شما بسیار زیاد می‌شود

گیم‌پلی بازی به این صورت است که در هر مسابقه از هر نوعی، ماشین شما را در یک قسمت خاص از زمین بازی قرار می‌دهد و در کل روند مسابقه ماشین از قسمت خود جدا نمی‌شود. دکمه‌ای سبز رنگ در پایین صفحه بازی است که باید با ضربات متوالی سرعت ماشین خود را زیاد کنید و هرچه این ضربات بیشتر باشد ماشین افت سرعت پیدا نمی‌کند. بعد از پر شدن سقف سرعت گزینه جدید فعال می‌شود که با وارد کردن این دکمه برای لحظاتی سرعت شما بسیار زیاد می‌شود که برای قسمت‌هایی از مسیر بازی بسیار لازم است. شما در بازی می‌توانید مسیر دلخواه خود را بسازید، به این صورت که در قسمت ساخت مسیر یک صفحه مجازی مربع شکل روبه‌رو شما قرار می‌گیرد و در نوار پایین مسیر‌های با ابعاد و ظاهر مختلفی قرار دارند. شما با چسباندن این مسیرهای یک مسیر طولانی از جای مشخص شده برای برای شروع و تا نقطه پایانی مسیرها را درکنار هم قرار می‌دهید. به‌عنوان مثال، مسیر‌های مارپیچ، پیچ تند یا معمولی، شیب تند برای پرش و دیگر مسیر‌ها که برای تنوع بیشتر با کسب امتیاز می‌توانید آن‌ها به‌دست بیاورید. از سوی دیگر برای استفاده از شیب تند برای پرش باید یک شیب دیگر با حداقل دو مربع فاصله قرار دهید. نکته مثبت دیگر بازی شما می‌توانید با دوستان خود فقط در یک موبایل به‌صورت دو نفره تجربه کنید.

RaceCraft - Build & Race

در مورد صداگذاری تیم بازی‌سازی بسیار خوب عمل کرده است. این موضوع را می‌توان در نحوه گزارشگری که بازی را تعریف می‌کند کاملا مشاهده کرد. استودیوی بازی‌سازی Budge Studios که در کارنامه خود بازی‌های دیگر مثل Bumblebee Overdrive دارد با ساخت بازی RaceCraft توانست تجربه جالبی را در سبک ریسینگ برای علاقه‌مندان این سبک ایجاد کند. اگر به بازی‌های ریسینگ علاقه دارید می‌توانید با ساخت یک مسیر طولانی درکنار دوستان خود با گزارشگر آن از بازی لذت ببرید. اگر هم به یک بازی ریسینگ کم حجم با تم ساده که بتواند حسابی شما را سرگرم کند بهترین گزینه می‌تواند بازی محبوب Traffic Racer ساخته استودیوی Soner Kara باشد.

بازی RaceCraft - Build & Race هم‌اکنون برای اندروید و iOS منتشر شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود کنید.

دانلود بازی RaceCraft - Build and Race


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده